- Hirdetés -

Újabb izgalmas újítások a Google-től

|

A világ legtöbb részén beköszöntött a nyár. Ez pedig azt jelenti, hogy eljött az utazások tervezésének és az új helyek felfedezésének ideje. A Google most három olyan Google Térkép fejlesztést mutat be, amely hozzájárul az izgalmas nyári kalandok megvalósításához. Az újításoknak köszönhetően mostantól számos magyarországi látványosságot, többek között a Mátyás Templomot, a Széchenyi Lánchidat és a Szent István Bazilikát is egy egészen új módon csodálhatják meg a felhasználók.

A Google az év elején indította el Immersive View funkcióját, hogy megújítsa a térképes keresés élményét. A fejlesztők a mesterséges intelligencia segítségével több milliárd képet egyesítettek, hogy a világ látványosságainak többdimenziós nézetét hozzák létre és számos hasznos információt tegyenek elérhetővé a felhasználók számára. Most pedig a vállalat további négy városban is bevezeti az Immersive View-t: Amszterdamban, Dublinban, Firenzében és Velencében. Emellett pedig a világ több mint 500 ikonikus nevezetességére is kiterjeszti a szolgáltatást, Prága váraitól kezdve, egészen a Sydney városában található Harbour Bridge-ig.

Az Immersive View már Magyarországon is elérhető a felhasználók számára. Ha tehát valaki budapesti kirándulást tervez, és szeretné megnézni az Országházat, a Vajdahunyad várát vagy éppen a Halászbástyát, már az odalátogatás előtt megismerkedhet a környékkel. Ehhez nem kell mást tennie, mint a Google Térképen rákeresni a felfedezni kívánt helyszínre, majd rákattintani az első videóra, és máris virtuálisan körberepülheti az épületet, illetve szemügyre veheti a közelében található helyeket. Az idő csúszka segítségével az érdeklődő azt is ellenőrizheti, hogy a nevezetesség helyszínén milyen időjárásra számíthat a közeljövőben és megnézheti, mennyire lesz zsúfolt a terület egyes napszakokban. Ahol pedig rendelkezésre állnak további adatok, ott a felhasználó az éttermek és kávézók belsejébe is betekinthet, hogy eldönthesse, szeretne-e ott asztalt foglalni. Mindezt a neurális sugárzási mezőknek nevezett (NeRF: Neural Radiance Fields), fejlett mesterséges intelligencia technikának köszönhetően teheti meg, amelyet a Google fejlesztett ki.

Az Immersive View funkciót használva akár a Halászbástyát is körberepülheti virtuálisan a felhasználó.

A hónap újítása: az utazások állapotának nyomon követése folyamatosan frissülő útvonaltervekkel

Bár az Immersive View gazdag részletei számos előnnyel szolgálnak, adódhatnak olyan helyzetek, amikor a kevesebb több. Ez különösen igaz akkor, ha a felhasználó nagyvonalakban már ismeri az útvonalat, amelyen haladnia kell, s csupán annyit szeretne ellenőrizni, hogy mikor jön pontosan a következő kanyar. Ehhez igazodva a vállalat ebben a hónapban elérhetővé teszi a Google Térképen található, folyamatosan frissülő útvonalterveket, melyek segítségével az emberek könnyedén nyomon követhetik utazásaik előrehaladását záróképernyőjükön vagy az alkalmazásban megtervezett útvonal -áttekintésben.

Miután a felhasználó bejelentkezett, csupán meg kell terveznie célpontjához vezető útvonalát, és már indulhat is. Innentől kezdve a folyamatosan frissülő adatoknak köszönhetően nyomon követheti a várható érkezési időt és azt, hogy hol kell majd a következő kanyart bevennie. Ezek az információk korábban csak a speciális navigációs mód használata során voltak elérhetőek. Ha pedig az utazó úgy dönt, hogy másik útvonalat választ, a Google Térkép automatikusan frissíti azt. A folyamatosan frissülő útvonaltervek ebben a hónapban válnak globálisan elérhetővé gyalogos, kerékpáros és autós üzemmódban, Androidon és iOS-en egyaránt.

A folyamatosan frissülő útvonaltervek ebben a hónapban válnak globálisan elérhetővé az Android és iOS rendszereken gyalogos, kerékpáros és autós üzemmódban.

Izgalmas fejlesztések az Előzmények között, melyek segítenek a rendszerezett tervezésben

Egy utazás megtervezésének egyik legnehezebb része, hogy számon lehessen tartani a kívánságlistán szereplő helyeket, különösen akkor, ha az álomutazás több várost is érint. A számítógép asztalán található Előzmények funkciót a Google éppen azért hozta létre, hogy segítsen az átlátható tervezésben. Ennek köszönhetően a frissített szolgáltatás hamarosan automatikusan rendszerezni fogja a felhasználók által felkutatott helyeket, kiemelve az ezekkel kapcsolatos legfontosabb részleteket.

A jövő hónapban világszerte bevezetésre kerülő új frissítésekkel mostantól a felkeresett helyek a Google Térkép bezárása után is elmenthetőek lesznek az Előzmények között. Ennek köszönhetően az emberek nyugodtan szünetet tarthatnak az utazás szervezésében, hiszen később bármikor visszatérhetnek terveikhez anélkül, hogy elveszítenék az addig összegyűjtött információkat és keresési eredményeket. A felhasználók szabadon eltávolíthatják a már megtekintett helyeket, egyszerre több utat is megtervezhetnek és bármikor megoszthatják a kiválasztott úticélokat - például látnivalókat vagy szállodákat - utazótársaikkal. Ha az utazás szervezője már tudja, hogy hova szeretne ellátogatni, nem kell mást tennie, mint kiválasztani három vagy több úticélt, rákattintani az "útvonalterv" gombra, és a Google Maps egy egyéni útvonalat is létrehoz számára, amely az összes megállót érinti, s amely az Előzményekben azonnal elmentésre kerül. Ki áll készen egy nyári kalandra?

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Számíthatunk fizetésemelésre 2025-ben?

Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül várják, hogy számíthatnak-e béremelésre a következő évben. A bértervezési folyamatok jelenleg is zajlanak, és sok munkahelyen az éves teljesítményértékeléskor dől el végül, milyen megállapodás...

Rengeteget spóroltunk tankolás közben

Több mint 175 ezer felhasználó adatai alapján közel félmilliárd forintot spóroltunk már idén az ORLEN benzinkutakon. A régió legnagyobb olajipari vállalata ugyanis minden liter üzemanyag után 10 forint kedvezményt ad az applikációt használó autósoknak.A...

Új árstruktúrát vezetett be a GLS

A GLS Hungary 2024. november 20-tól új árstruktúrát vezetett be az ecsomag.hu platformon, amelynek keretében már külön díjszabást kínál a GLS Automatából GLS Automatába történő csomagfeladásokra is. A szolgáltatás a korábbi árakhoz képest akár...

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...