- Hirdetés -

Újabb kihívások előtt a HR szakma

|

- Hirdetés -

Viharos, lezárásokkal és újranyitásokkal nehezített évet hagytunk magunk mögött, és könnyen elképzelhető, hogy 2022 sem lesz könnyebb. Végh József, a K&H HR igazgatója szerint a villámgyors változások velünk maradnak, az alacsony munkanélküliség és az emelkedő bérek a cégek nagy többségének kihívást fognak jelenteni, tovább erősödik a projektalapú munkavégzés, a digitális megoldások. A munkavállalók mentális egészségének megőrzése pedig az eddigieknél is nagyobb hangsúlyt kap majd.

Bár 2020-hoz képest a tavalyi év valamivel kevesebb „meglepetést” tartogatott, 2021-et is a hirtelen változások jellemezték. „A járvány okozta bizonytalanság továbbra is nehézségek elé állítja a cégeket – ez azonban csupán az egyik meghatározó eleme lesz az idei évnek. A vásárlók és a cégek csak a vírus miatt tapasztalható áruhiányt látják, azt kevésbé, hogy ez milyen komoly kihívások elé állítja a HR-t” – hangsúlyozta Végh József, a K&H HR igazgatója. Amikor a termelésnek vissza kell térnie a korábbi szintre, a vállalatoknak nemcsak az alapanyagok előteremtését kell pillanatok alatt megoldani, hanem a munkaerőt is azonnal bővíteni kell. A szolgáltatási szektorban tevékenykedők vannak a legnehezebb helyzetben, de az ipari termelőknek sem egyszerű kitalálnia, vajon hány munkatársra lesz szükségük. Abban ugyanis a korlátozások mellett idén meghatározó szerepet fog játszani a várható kereslet és az elérhető alapanyagmennyiség is. A kereslet-kínálat gyors változásához való igazodás miatt itthon is várhatóan nagyobb szerepet kap a gig economy, azaz a projektalapú munkavégzés. A korlátlan időre szóló helyett a rövidtávú szerződés alkalmazása ugyanis megoldás lehet a munkaerőszükséglet hirtelen ingadozására. A jövőben ezért ezt már nemcsak a munkavállalók igényelhetik, hanem egyre több munkáltató élhet majd vele, akár olyan nem tipikus projektalapú területeken is, mint az ipari termelés.

Újabb kihívások a láthatáron: munkaerőhiány és emelkedő bérek

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint fokozatosan csökken a munkanélküliségi mutató, októberben mindössze 3,9 százalékon állt. A cégek érezhetően kevesebb jelentkező közül válogathatnak, miközben a megemelt minimálbér és garantált bérminimum kigazdálkodása már önmagában is nehezíti a dolgukat. „A HR számára nemcsak nehezebb lesz megtalálni és felvenni a megfelelő alkalmazottakat. A munkáltatói márka szerepe, a meglévő és leendő dolgozók motiválása még inkább felértékelődik. Azok az értékek tehát, amikben mi régóta hiszünk – a munka-magánélet egyensúlyának megteremtése, a kollégák folyamatos fejlődési lehetőségének biztosítása – egyre több cég számára minimum követelmény lehet” – emelte ki a HR szakember.

A mentális és anyagi támogatás szerepe erősödik

A fokozódó munkaerőpiaci versenyben előnyt jelenthet a munkaadók számára, ha a béren kívüli juttatások minél több formáját beépíti a bérezési rendszerébe. Ilyen lehet például az az új elem, amit a K&H nem rég vezetett be, hogy a cafeteria keret terhére évente maximum 5 nap fizetett távollét váltható meg. De nemcsak az anyagiak terén kell magasabb fokozatra kapcsolni a munkáltatóknak. Az elmúlt két év bizonytalansága láthatatlan teherként egyre komolyabb pszichés nyomást jelent mindannyiunk számára. „Kiemelt fontosságúnak tartjuk a munkatársak egészségének védelmét, aminek a mentális egészség is része. Személyesen és online is lehetőséget kell biztosítani arra, hogy a kollégák mentálhigiénés szakemberek segítségét vehessék igénybe, ahol megoszthatják akár a munkahelyi, akár a magánéleti nehézségeiket” – mutatta be a K&H már működő gyakorlatát Végh József.

Száguld a digitalizáció a HR-ben is

A digitalizáció terjedése magasabb sebességfokozatra kapcsolt a járvány miatt a HR területén is – és ez a trend idén csak még tovább erősödhet. „A K&H-nál a vírus megjelenése óta nagyjából 3-4 évnyi fejlődés történt digitalizáció terén, és ez a munkaügyben is érezhető változásokat hozott. Egyre gyorsabban terjednek a virtuális megoldások a munkavégzés mellett többek között a toborzás terén is” – magyarázta Végh József. A mesterséges intelligenciával (MI) felvértezett munkaügyi szoftverek egyre több területen nyújtanak hatékony alternatívát. A legújabb megoldások képesek az állásra jelentkezők előszűrésére, hogy a HR-es kollégának csak azoknak az önéletrajzát kelljen átnéznie, akik megfelelnek az elvárásoknak. Akár úgy is dönthetünk, hogy CV helyett azt kérjük potenciális munkatársainktól, hogy videó formátumban válaszoljanak meg néhány kérdést. Ez nemcsak a jelentkezőnek sokkal izgalmasabb, mint különböző nyomtatványokat kitölteni és dokumentumokat csatolni, hanem a HR-es munkatárs is sokkal könnyebben és gyorsabban el tudja dönteni, érdemes-e tovább haladni a jelölttel.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A KNK-nál landolt a Candy

PR és digitális fronton erősít a KNK-val a hazai háztartási készülék forgalmazók egyik meghatározó szereplője, a Candy Hoover Hungary. Az ügynökséget a társaság meghívásos tenderen választotta ki. A KNK december 1-től segíti a cég...

Nagyot ment a TikTokon a Stabilo és a VALMAR duó kampánya

A nemrégiben megjelent, Színvak című VALMAR-sláger egyik napról a másikra berobbant a köztudatba, alig 5 nap leforgása alatt 1 milliós nézettséget ért el a legnépszerűbb videómegosztó portálon, és jelenleg is a második legfelkapottabb zeneszám,...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Listák Könyve – itt a Marketing&Media digitális különkiadása

Életemben most először írok digitális lapszámba előszót. Furcsa érzés. Pedig ugyanúgy készül, mint máskor. A laptopomon. Ez most mégis más lesz. Nem hagyományos papírváltozatban jelenik meg, hanem a Marketing&Media digitálisan lapozgatós számában. Izgatott vagyok. Türelmetlenül...

Cégvezetőket díjaztak a Bizalom Gálán

A nyolcadik Bizalom Gálán hét kategóriában osztottak ki sikeres cégvezetőknek elismerést, míg az üzleti példaképnek járó Leader Of The Year trófeát Juhász Attila kapta. A Bizalmi Kör Vezetői klubja által rendezett díjátadó szinte minden díjazott...

A TikTokon is megjelent a Starbucks

Különleges kampánnyal indította el TikTok fiókját a Starbucks Magyarország. A márka az új felületen izgalmas pályázattal mutatkozik be vendégeinek, a kávézólánc keresi azokat a tartalomgyártókat, akik rajonganak az italkülönlegességeiért és ezeket kreatív ötleteikkel a...

Tovább nőtt a dollármilliomosok száma

Világméretű járvány ide, az orosz-ukrán háború következtében kialakult gazdasági nehézségek oda, tovább növekedett a high net worth individual (HNWI), azaz a hipergazdagok (akiknek a likvid, szabadon befektethető vagyona legalább 1 millió dollár) száma –...

Jövőre a Pannon Egyetem lesz az EFOTT házigazdája

Mivel az egyetem székhelye, Veszprém Európa Kulturális Fővárosa lesz jövőre, a fesztiválon is kiemelt szerepet kap a kultúra – olyan értékek mellett, mint a fenntarthatóság, a sport vagy a testi és lelki egészség. Az...

Sok felnőtt pályaváltás miatt dönt a tanulás mellett

A szakmatanulás legfőbb motivációja a munkahelyváltás, de magas azok száma is, akik a papír miatt vagy éppen egy régi álom beteljesítése érdekében ülnek újra iskolapadba – derül ki a TanfolyamOKJ.hu 2022 szeptemberében, az oldalán...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Saját stúdiót épített a Ringier

Dinamikusan bővíti videós tartalomkínálatát a Ringier Hungary, ehhez pedig egy saját, a televíziós stúdiók technikai tudásával konkuráló technikai teret épített székházában a médiavállalat. A november közepi indulás óta napi két-három felvétel készül elsősorban a...

A KNK-nál landolt a Candy

PR és digitális fronton erősít a KNK-val a hazai háztartási készülék forgalmazók egyik meghatározó szereplője, a Candy Hoover Hungary. Az ügynökséget a társaság meghívásos tenderen választotta ki. A KNK december 1-től segíti a cég...

Nagyot ment a TikTokon a Stabilo és a VALMAR duó kampánya

A nemrégiben megjelent, Színvak című VALMAR-sláger egyik napról a másikra berobbant a köztudatba, alig 5 nap leforgása alatt 1 milliós nézettséget ért el a legnépszerűbb videómegosztó portálon, és jelenleg is a második legfelkapottabb zeneszám,...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....