- Hirdetés -

Újabb kihívások előtt a HR-esek

|

Egyre több cég ismeri fel, hogy nemcsak a kollégáknak, hanem már az állásra pályázóknak is élményt kell nyújtani, és a cégtől távozókkal is érdemes fenntartani a jó kapcsolatot – többek között ez derült ki az Aon Magyarország első hazai munkavállalói élmény kutatásából.

Több mint 100 hazai vállalat ügyvezetője és HR igazgatója – akik összesen 180 ezer munkavállalóért felelnek – válaszolt arra, melyek a legfontosabb HR kihívások, hol állnak most, és mit tesznek a dolgozói élmény fejlesztéséért. A válaszadó cégek közel fele a termelésből, az infokommunikációs, és a pénzügyi szektorból kerül ki, 73 százalékuk külföldi, 27 százalék magyar tulajdonú.

Már a pályázó élménye is számít

Mi is az a munkavállalói élmény? Korábban ezt csupán a kollégákkal kapcsolatban használták, a technológiai fejlődés, a munkaerőhiány és a tehetségekért zajló egyre élesebb küzdelem azonban kitágította a fogalmat. Nem az alkalmazottakról szól, hanem már a cég iránt érdeklődőknél kezdődik – például azzal, hogyan élik meg az első kapcsolatfelvételt, milyen érzésekkel távoznak az állásinterjúról, ajánlanák-e a céget másnak. Ugyanez igaz a távozókra is: korrekt felmondás és a későbbi kapcsolattartás visszautat jelent a dolgozónak, a cégnek pedig értékes erőforrást.

„A mostani kutatás egyik fő tanulsága, hogy egyre több munkaadó ismeri fel a dolgozói élmény fontosságát és többen terveznek rendszeresebb párbeszédet folytatni a kollégákkal” – mondja Bakos Réka, az Aon Magyarország #dolgoznielmeny kutatásának szakmai vezetője. A legtöbb szervezet itthon évente, vagy kétévente méri a dolgozók elkötelezettségét, és rendszeresen vizsgálják a vállalati kultúrát is.

A kutatás adatai szerint 62 százalék számára az idei fókusz vonzóvá tenni a vállalatot a munkaerőpiacon. A ‘jelölt élményt’ – ahogyan egy álláskereső megéli a felvétel folyamatát – a munkaadók negyede méri rendszeresen, 2 éves távlatban 44 százalék tervezi. A munkáltatói márka vonzóságát jelenleg 38 százalék monitorozza, 2020-ra 65 százalék akarja beépíteni a mérések közé, a munkáltatói márka hitelességénél pedig még nagyobb az ugrás (35%-ről 60%-ra).

Iparági bontásban a szolgáltatóközpontok számára a legfontosabb, hogy egyedi munkavállalói élményt közvetítsenek (71%), majd az IT-telekommunikáció (63%) és a pénzügy (58%) következik. Az ezt támogató eszközök között az első a befogadó légkör, majd a közösségi programok, és a vonzó juttatások következnek.

Legnagyobb HR kihívások és feltörekvő témák

A felmérés készítői kíváncsiak voltak arra is, hogy a vezetők mit tartanak most, és 2 éves távlatban a legnagyobb HR kihívásoknak a cégüknél. 71% jelölte meg a tehetségek vonzását és felvételét, 68-68 % a megtartást, illetve a dolgozók motiválását, 61 százalék pedig a vezetők fejlesztését. Ugyanez a sorrend a kétéves előretekintésben is. Érdekesség, hogy a bérezés nincs a top 5 kihívás között.

Mérték a kutatók a feltörekvő témákat is, azaz melyek kerülnek a mostaninál jóval gyakrabban a döntéshozók asztalára. Itt a technológiai fejlődés teremtette új lehetőségek dominálnak. A legnagyobb ugrás a mesterséges intelligenciára épülő megoldások bevezetése, a rugalmas munkakör-tervezés és a teljesítménymenedzsment, valamint a HR analitika bevezetése terén volt megfigyelhető.

Hogyan áll a felkészültség?

Az Aon nemzetközi tapasztalatai alapján 3 tényező együttes megléte szükséges a munkavállalói élmény megértéséhez: bátorság, kíváncsiság és technológiai jártasság. A felmérés szerint a magyarországi cégek 39 százaléka áll erre készen.

Nemzetközi összehasonlításból az is kiderül, hogy míg globálisan a vállalatok mindössze 11%-a mér munkavállalói elkötelezettséget gyakrabban, mint 1 év, addig a hazai vállalatoknak már a 19%-a.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...