- Hirdetés -

Újabb koronavírusos átverés terjed

|

Egy koronavírussal kapcsolatos átverés jelent meg Magyarországon, amelyet az ESET szakemberei már más országokban is észleltek. A kampányban kéretlen levelekkel (spam), illetve hamis webshopokkal támadják a hazai felhasználókat. A csalók arcmaszkokat kínálnak a levelekben, amelyek egy átverős oldalra irányítják a gyanútlan áldozatokat. Az ilyen helyzetek sajnos nagyon jó terepet kínálnak kiberbűnözőknek, ezért a felhasználóknak még jobban oda kell figyelniük az internetes vásárlások során. Az ESET szakemberei a konkrét eset bemutatása mellett, néhány általános jótanáccsal is szolgálnak a biztonságos online vásárlásokhoz.

A Németországban, Szlovákiában és Csehországban is észlelt kampányban a kiberbűnözők személyes adatokat (név, cím, emailcím, mobiltelefonszám) lopnak el a felhasználóktól. A szajmaszk-3-hu[.]com címen elérhető oldal nem használ https sémát, ezért bármilyen forgalom a weboldal irányában más támadók számára is lehetőséget kínál a kommunikációba való beavatkozásra.

A mostani, szájmaszkokat kínáló weboldalak erős hasonlóságot mutatnak a korábbi csokoládés fogyasztó italporos csaláshoz, ahol anonim eladók szintén hamis állításokkal, fogyókúrás hatást hazudva, kamu, nem létező elégedett vásárlói visszajelzésekkel igyekeztek megtéveszteni és megkárosítani a gyanútlan érdeklődőket.

A Sky News értesülései szerint az ottani maszkokkal kapcsolatos hasonló csalások, visszaélések már 300 millió forintnyi (800 ezer font) kárt okoztak a briteknek.

A webshop semmilyen adatot nem közöl az oldal üzemeltetőjéről, vagy az eladóról. Az oldal alján található adathalász formula mellett, a webshop aloldalakat is tartalmaz a jobb hatás kedvéért.

Az ESET megoldásai észlelik és blokkolja a fenyegetést, azonban néhány jótanácsot mindenképpen érdemes megfontolni, hogy elkerüljük a hasonló, koronavírushoz kapcsolódó átveréseket:

  • Online vásárlás során mindig használjunk biztonságos eszközöket (frissített operációs rendszert, megfelelő védelmi szoftvert).
  • Használjunk megbízható, biztonságos internetkapcsolatot (pl. nyilvános helyett otthoni Wi-Fi hálózatot).
  • Használjunk olyan kibervédelmi megoldást, amely spam és adathalászat elleni védelmet is tartalmaz.
  • Csak megbízható, ismert webshoptól vásároljunk:
  • nézzük meg a visszajelzéseket, ahol esetleg a felhasználók visszaélésekről írnak;
  • vásárlói fiók létrehozásakor használjunk erős, egyedi jelszavakat;
  • soha ne mentsük el bankkártya adatainkat a webshopban, vagy a böngészőben.
  • Kizárólag https weboldalakon vásároljunk, így a kommunikáció titkosított lesz, és nem zavarhatják meg a támadók.
  • Arra azonban figyeljünk, hogy a támadók is használhatnak https webshopokat, ezért csak megbízható oldalaktól vásároljunk.
  • Ha bármilyen furcsaságot észlelünk a tranzakció során, azonnal jelezzük bankunknak.

Az ilyen különleges helyzetekben, amikor a kiberbűnözők az emberek félelmeit kihasználva próbálnak bevételhez jutni, fokozottan oda kell figyelni a felhasználóknak, mert könnyen csalás áldozatává válhatnak a gyanútlan vásárlók, amelynek hatásai (ellopott személyes adatok), akár hónapokkal később is komoly gondokat okozhatnak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...