- Hirdetés -

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

|

- Hirdetés -

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem iránti érdeklődés növekvő trendje is megmaradt, a teljes értékesítés 19,3%-a az online térben történt, mely 6%-os növekedés a 2020-as pénzügyi évhez képest. 2022-ben az IKEA új formátumú pop-up stúdiók megnyitását tervezi két Budapesten kívüli nagyvárosban, valamint további digitális megoldások bevezetését a még jobb vásárlói élmény érdekében.

„Az elmúlt pénzügyi évben példátlan fennakadásokkal kellett szembenéznünk a kiskereskedelmi üzletágunkban – a járvány okozta lezárás miatt áruházaink több mint egy hónapig zárva voltak. Az otthoni élet minden eddiginél fontosabbá vált, az emberek többségének újra kellett gondolnia otthona funkcióit. Megtisztelőnek tartjuk és büszkék vagyunk arra, hogy segíthettük őket ebben az új élethelyzetben” – mondta el David McCabe, az IKEA regionális ügyvezetője és fenntarthatósági vezetője (magyar-cseh-szlovák régió), majd hozzátette: „az emberek preferenciái és szükségletei változtak, ez nyomás alá helyezte az online operációnkat, amire lehetőségként tekintettünk. A 2021-es pénzügyi évben a teljes árbevételünk majdnem 20%-át tette ki az online értékesítésünk. Az év során közel 12%-kal növeltük az eredményünket.”

Az 2021-es pénzügyi évben az IKEA Magyarországon 390 millió forintot fektetett be kulcsfontosságú projektekbe, hogy fejlessze a vásárlói élményt – ilyen például az átjáróhíd építése a Piactér irányába az Örs vezér téren, vagy az új digitális megoldások. A Munkavállalói készségek program keretében pedig 12 résztvevő kapott állásajánlatot a speciális projekt keretében. A vállalat bemutatta új mobilapplikációját, amelynek már most 127 ezer felhasználója van az országban.

A 2021-es pénzügyi év során az IKEA.hu oldalon több mint 12 millió egyedi látogatást regisztrált az IKEA, ami 1,9 millióval több a megelőző évhez képest, az áruházakba érkező látogatók száma 7 millió, ami pedig 0,9 millióval haladta meg a korábbi időszakot. „Nem jöhettek volna létre ilyen nagyszerű eredmények elkötelezett és odaadó munkatársaink nélkül. Büszke vagyok arra, hogy átlagosan 10%-kal sikerült fejlesztenünk a béreket, és örömmel osztom meg, hogy az év során több mint 165 új munkatársat vettünk fel” – mondta el McCabe. Az IKEA októberben jelentette be, hogy egy különleges pénzügyi juttatásban részesíti a munkatársait, ami az UPPSKATTA nevet kapta. Magyarországon 153 millió forint értékben kerül kiosztásra a jutalom, amelyet a kollégák az elmúlt, kivételes időszakban történő helytállásért kapnak.

Pozitív hatással az emberekre és a bolygóra

„A kihívások ellenére lépést tudtunk tartani a Pozitív hatással az emberek és a bolygóra stratégiánkkal is. Az áruházakban a FYND (leértékelt áruk) területeket átépítettük Circular Hub-bá (Fenntartatósági Pontokká), az eddiginél szélesebb választékot tettünk elérhetővé használt és olyan bútorokból, amelyek korábban kiállított darabok voltak az áruházakban. Azzal is támogatjuk vásárlóinkat, hogy hiányzó alkatrészeket akár online is rendelhessenek, valamint IKEA Family tagjaink számára elindítottuk Garantált visszavásárlás gyermekbútorokra nevű új szolgáltatásunkat. Elkötelezettek vagyunk, hogy teljesítsük célunkat, és 2030-ra körkörös és klímapozitív vállalattá váljunk“ – mondta David McCabe.

Új részlegek kerültek kialakításra szintén mind a három áruházban: a Fenntartható termékek boltjában a vásárlók további inspirációkat meríthetnek, hogy otthonukat fenntarthatóbbá tegyék. Az itt megismerhető fenntartható IKEA termékek és szolgáltatások rávilágítanak arra, hogy a fenntarthatóság lehet kényelmes és megfizethető is.

Stratégiai újdonságok a vásárlók kényelméért

Az IKEA optimistán tekint a jövőbe. „Az otthoni élet kiemelt szerepe velünk marad. Kiváltság számunkra, hogy támogathatjuk az emberek többségét abban, hogy megvalósítsák reményeiket és álmaikat a szebb hétköznapokat illetően. Ez az, ami miatt terveink között szerepel, hogy 2 pop-up stúdiót nyissunk Budapesten kívüli bevásárlóközpontokban. Itt tervezési és lakberendezési tanácsadó szolgáltatást nyújtunk majd, illetve az online rendelések kapcsán is támogatjuk majd a vásárlókat. A pontos helyszínekről egyelőre egyeztetések zajlanak“ – emelte ki David McCabe.

Az IKEA mobilalkalmazás új funkcióval fog gazdagodni. A vásárlóknak lehetőségük lesz arra, hogy áruházi vásárlásnál az úgynevezett Scan&Go módszert használják. Az alkalmazás segítségével tudják majd regisztrálni a kiválasztott termékeket, és ennek használatával ki is tudják fizetni azokat. Így elkerülhetik a sorban állást a kasszáknál. Ez az újítás kísérleti fázissal Csehországban fog elindulni, és a tervek szerint 2023-ban kerül bevezetésre Magyarországon.

A Circular Hub részleg (Fenntarthatósági Pont) is újdonságokkal készül 2022-ben. Az itt megvásárolható használt, vagy a bemutatótérben korábban kiállított bútorok kínálata megtekinthető lesz az IKEA.hu weboldalon. A bútorokat a vásárlók az online térben le is tudják majd foglalni, majd az áruházban személyesen megvásárolhatják azokat.

A műanyag csomagolóanyagok fokozatos kivezetése

Az IKEA ebben a pénzügyi évben is törekszik arra, hogy pozitív hatással legyen az emberekre és a bolygóra. Hamarosan a blokkok nyomtatásánál is az újrahasznosított, kék papírt fogják használni az áruházak.

A vállalat világszerte elkötelezett, hogy kivezesse a műanyagot a termékek csomagolásából is. A változtatás lépésről lépésre következik be, kezdve az új választékkal 2025-ig, és folytatva a már meglévő választékkal 2028-ig.

Az év során az IKEA folytatja az Egy biztonságos otthonért kampányát, amelynek célja, hogy segítse a családon belüli erőszak áldozatait, illetve a Munkavállalói készségek programot, amelynek keretében menekülteket támogat a munkába állás folyamatában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még mindig fontos szerep jut a tévének

A tévénézési szokások generációról generációra változnak, de a televíziók helye egyelőre megingathatatlannak tűnik a háztartásokban – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. Azonban egyre bővül azon szituációk és tevékenységek köre, ahogyan és amikor bekapcsoljuk...

Panorámakivetítővel érkeznek a luxus-BMW-k

A BMW Head-Up kijelző új nemzedéke a NEUE KLASSE modellgenerációban érkezik meg az utakra. A BMW Panorámakivetítő piaci premierjét Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke erősítette meg.A BMW teljesen új technológiai platformot fejleszt...

Ezek lehetnek az idei év okos trendjei

Az utóbbi hónapokban újra szárnyra kaphattak a gyártók és a fejlesztők, és hozzánk is végre elérhettek régóta várt okos otthoni innovációk a globális chiphiány mérséklődésével és az ellátási láncok akadozásának javulásával. Sok technológiai újdonsággal,...

Egymást érik az Ukrajna elleni támadások

Az orosz invázió 2022 februári kezdete óta példátlanul intenzívvé váltak az Ukrajna elleni adattörlő (wiper) támadások, az ESET Research most elkészítette az ilyen típusú kibertámadások idővonalát. Jó hír, hogy sok tervezett incidenst sikerült időben...

Rengeteg terméket vitt házhoz a Tesco

Tíz éve indította el házhozszállítási szolgáltatását a Tesco Budapesten, a versenytársak között elsőként. Azóta az áruházlánc 874 településen viszi házhoz az online rendelt termékeket országszerte 2,7 millió háztartásba. A kiszállítók a tíz év alatt...
televízió nézettség

Hétből hat estét nyert a TV2

Múlt héten kicsit csökkent a főműsoridős különbség az RTL és a TV2 között, de az utóbbi még így is kényelmes előnnyel vezet. Továbbra is magas nézőszámmal fut a TV2-n a Sztárban sztár és a...

Extra kijelzővel jön az új csúcsmobil

A fejlett kijelzőtechnológiák terén végzett, átfogó kutatás és fejlesztés (K+F) figyelemre méltó eredménye a HONOR Magic5 sorozat, amely a Magic5 Lite és a Magic5 Pro készülékeket foglalja magába. A Magic5 széria szíve egy bámulatos...

Lassan ébredezik a használtautó-piac

Februárban a DataHouse előzetes adatai szerint 64 900 személygépkocsi cserélt gazdát, ami ugyan 4 százalékkal alatta marad a januári 67 700-as mennyiségnek, ám ha a naptárhatással korrigálunk – február a legrövidebb hónap –, ez...

Mit tenne, ha visszamehetne az időben?

Miközben a 18-65 éves magyar internetezők 38 százalékának nincs semmilyen hosszú távú pénzügyi terve, és a többség pesszimista a közeljövőt illetően, a megkérdezettek több mint harmada kezelné a jelen problémáit a jövőjébe történő beruházással....

Sajtódíjat indít a Siemens

Újraindítja médiadíját a Siemens, amellyel a technológia területén kimagasló minőségű munkát végző újságírókat és tartalomkészítőket kívánja elismerni. A Siemens Media Award 2023 regionális sajtópályázatra Közép- és Kelet-Európa hét országában (Ausztria, Horvátország, Magyarország, Lengyelország, Szerbia,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hatalmas változás az Euronics-nél

Az aktuális vásárlói elvárásoknak és igényeknek megfelelően teljesen újraértelmezte budaörsi üzletét az Euronics. Az áruházi térben minden elemet úgy alakítottak ki, hogy vezesse és segítse a látogatót. A több mint 200 millió forintos beruházással...

Még mindig fontos szerep jut a tévének

A tévénézési szokások generációról generációra változnak, de a televíziók helye egyelőre megingathatatlannak tűnik a háztartásokban – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. Azonban egyre bővül azon szituációk és tevékenységek köre, ahogyan és amikor bekapcsoljuk...

Panorámakivetítővel érkeznek a luxus-BMW-k

A BMW Head-Up kijelző új nemzedéke a NEUE KLASSE modellgenerációban érkezik meg az utakra. A BMW Panorámakivetítő piaci premierjét Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke erősítette meg.A BMW teljesen új technológiai platformot fejleszt...

Ezek lehetnek az idei év okos trendjei

Az utóbbi hónapokban újra szárnyra kaphattak a gyártók és a fejlesztők, és hozzánk is végre elérhettek régóta várt okos otthoni innovációk a globális chiphiány mérséklődésével és az ellátási láncok akadozásának javulásával. Sok technológiai újdonsággal,...

Egymást érik az Ukrajna elleni támadások

Az orosz invázió 2022 februári kezdete óta példátlanul intenzívvé váltak az Ukrajna elleni adattörlő (wiper) támadások, az ESET Research most elkészítette az ilyen típusú kibertámadások idővonalát. Jó hír, hogy sok tervezett incidenst sikerült időben...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mesterséges intelligencia teheti zöldebbé a vállalatokat

Egyre ambiciózusabb szén-dioxid-kibocsátáscsökkentési célokat fogalmaznak meg a vállalatok, azonban ahhoz, hogy érdemi lépéseket tegyenek a nettó zéró kibocsátás felé, precíz adatszolgáltatásra van szükségük: a mesterséges intelligencián alapuló megoldások már erre is megoldást nyújthatnak. Egyre...

A drogériákban is egyre fontosabb a környezettudatosság

Árérzékeny, kissé szkeptikus és nem igazán tájékozott a magyar lakosság a környezetbarát kozmetikai és higiéniai termékekkel kapcsolatban. A fiatalok számára az állatok védelme, az idősebbeknek pedig a hulladék minimalizálása a fontosabb termékválasztáskor – derül...

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....