- Hirdetés -

Újabb nagy dobásra készül a Loffice

|

- Hirdetés -

A 8. kerület és a vigalmi negyed, valamint többek között a Salétrom utca 4. szám alatt valaha állt vöröslámpás ház még nem is olyan régen a prostitúció és a bűnözés körülbástyázott melegágya volt, ahol az ablakokba kirakott “árura” még jó néhány helyi lakos is emlékszik. Ezt a kerületet és telket nézte ki magának a Klementz Kata és Panni – a hazai coworking koncepció meghonosítói és az első budapesti közösségi iroda alapítói – arra a célra, hogy ismét egy új közösségi modellt mutassanak be Magyarországon.

2009-es alapítása óta, az innovatív megközelítésének és sokszínű közösségének köszönhetően, a Loffice helyszínei kreatív vállalkozások, kulturális kezdeményezések nyüzsgő tereivé váltak. Ezidáig egykori ipari terek újragondolásával alakítottak ki design-díjas közösségi irodákat, rendezvényhelyszíneket és egyéb többfunkciós közösségi tereket, most azonban az alapító testvérpáros úgy döntött, hogy kinőve az eddigi Paulay Ede utcai bázist, új főhadiszállását a saját igényei és elképzelései szerint a nulláról építi fel. Az egykori vöröslámpás ház helyén felhúzott új épülettel azt szeretnék megmutatni, hogy miképp egyesíthető a munka-, az alkotó- és élettér hármasa egy átfogó közösségi szellemben.

A munkatér egyrészt az első emeleten kialakított coworking iroda és az egyes szinteken elérhető szolgáltatott stúdió irodákban testesül meg. Alkotótérül a földszinten helyet kapott, kertkapcsolatos rendezvénytér, és a coworking irodából megközelíthető tetőterasz, illetve a számtalan erkély és a közösségi konyha szolgál. Élettér tekintetében egy új funkciót mutat be a Loffice: a “coliving” koncepcióját, amely a közép- és hosszútávú szálláshely-szolgáltatás legújabb, globális terméke, az elidegenedett városi lét szükségszerű reakciója felgyorsult világunkra.

A coliving szálláshely nemcsak felszerelt, stílusosan berendezett és gyors internetkapcsolattal rendelkező, high-tech apartmanokat, hanem barátokat, társakat és egy közösséghez tartozás lehetőségét is nyújtja. Az egyre növekvő számú neonomád és világot járó, lokáció-független életmódot folytató szabadúszó számára egy ilyen lakóközösség segíthet bekapcsolódni egy még ismeretlen város vérkeringésébe. A “valahova tartozás” komfortérzete mellett egy épületen belül biztosítja az irodai és lakás funkciókat, valamint a közösségi programok széles skáláját.

Külön tudatos döntés, hogy ez a beruházás a 8. kerületben valósul meg. “Ott nagyot alkotni, ami amúgy is menő és felkapott, nem kihívás” – mondja Klementz Kata, a Loffice társalapítója. “A Rákóczi téri Vásárcsarnok és környéke számos civil defibrillálási kísérleten esett át az elmúlt években, ami eddig leginkább civil kezdeményezések, például a Mindspace szervezet munkájának volt köszönhető. Bízunk benne, hogy hamarosan egyre többen fedezik fel a kerület kincseit és szavaznak bizalmat a benne rejlő végtelen számú lehetőségnek.” A 8. kerület egyik legnagyobb kihívása, hogy a különböző generációk egyaránt jól és magukénak érezzék azt, valamint, hogy megtalálják egymást azok a kisebb, önálló szerveződések, amelyek mind valamilyen kulturális, művészeti, vagy közösségi értéket teremtve működnek és adnak hozzá a Csarnoknegyed jelenéhez és jövőjéhez.

Ilyen egymásra találásokhoz és kooperációkhoz, illetve a kerületben egyre növekvő számú, párbeszédet generáló és nyitott szemléletű helyi szerveződések fennmaradásához elengedhetetlenek a jól működő közösségi terek és érintkezési felületek.

fotó: Loffice

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...

Magasra tette a lécet a K&H

Magyarországon az első pénzintézetként idén eléri a karbonsemlegességet a K&H. Mindez összhangban van anyavállalatának, a belga KBC Csoport minden országra kiterjedő, csoportszintű fenntarthatósági stratégiájával. A következő lépés, hogy kialakítsák finanszírozási tevékenységük társadalmi és gazdasági...

Duplázott a lakáspiac

A lakóingatlan-piac számos meglepetést tartogatott az idei évben: míg januárban a legfőbb kérdés az volt, hogy meddig csökkenhetnek az árak, ősszel már ismét azt kellett latolgatni, hogy meddig drágulhatnak még az ingatlanok. A folyamat...

Díjazták a Lidl fenntarthatósági törekvéseit

Fenntarthatóság Szimbóluma díjjal jutalmazták a Lidl Magyarország környezeti és társadalmi fenntarthatósági törekvéseit, valamint fenntartható termékfejlesztéseit. A verseny célja, hogy minden évben bemutassák azokat a programokat, amelyek pozitív példaként állhatnak mind a piaci szereplők, mind...
rádió mikrofon

Újabb rádiós döntéseket hozott a Médiatanács

Székesfehérváron és Kiskőrösön is frekvenciát nyert a Katolikus Rádió, Nyíregyházán és Gyöngyösön pedig újabb pályázatok indulnak. A Médiatanács nyertest hirdetett a Székesfehérvár 96,1 MHz és a Kiskőrös 91,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára...

Idén Nyíregyháza lett a Marketing Fővárosa

Nyíregyháza nyerte el a Marketing Fővárosa 2021 címet a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete által idén már hetedik alkalommal meghirdetett Városmarketing Gyémánt Díj pályázaton, amelynek díjátadóját a Marketing...

Rekordot döntött a Hypewriter

Minden eddiginél többen, 38 országból 450-en jelentkeztek az idén harmadik alkalommal meghirdetett Hypewriter nemzetközi sorozatötlet pályázatra. A nyolc legizgalmasabb pályamű alkotója október 5-én pitchfórumon mutathatja be sorozatötletét, a nyertes 10.000 euróval lesz gazdagabb, pályaművéből...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Reklámozás és korhatáros műsorok jelzése miatt vizsgálódik a Médiatanács

Az RTL Klub és a Duna televízió műsorait kifogásoló bejelentések alaptalannak bizonyultak, a Kölcsey TV, a Somony TV és a hatoscsatorna ellen viszont eljárást indított a Médiatanács. Nem indít eljárást a testület egy júliusban a...

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...
- Hirdetés -

CMO

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...