- Hirdetés -

Újabb nagy üzlet jöhet a médiapiacon

|

Valamilyen formában szorosabb együttműködést tervezhet a Comcast a ViacomCBS-el vagy a Roku-val a The Wall Street Journal információi szerint. Bár egyelőre nem erősítették meg az érintett vállalatok a hírt, az elmúlt hónapok bejelentéseit figyelve logikus lépésnek tűnne.

A Comcasthoz érdekeltsége az NBCUniversal (NBCU), amihez olyan márkák tartoznak, mint az NBC, a Universal Studios, a Dreamworks, a brit fizetős tévészolgáltató, a Sky, illetve a Peacock streaming szolgáltatás. A többek között az MTV és a ShowTime brandeket birtokló ViacomCBS-el történő valamilyen formájú együttműködés éppen a streaming piacon erősíthetné a két vállalat pozícióját.

A The Wall Street Journal beszámolója szerint a Comcast vezérigazgatója, Brian Roberts fontolóra vett az AVOD szolgáltató Roku akvizícióját is, de erre kevés esélyt lát a tekintélyes üzleti lap hírforrása.

A Comcast szóvivője egyszerű találgatásnak minősítette a The Wall Street Journal információját, azonban a hír hatására a ViacomCBS részvényei 3, míg a Rokué 4,5 százalékkal drágultak, ami azt mutatja, hogy a piac értékelne egy szorosabb együttműködést.

Az elmúlt hónapok bejelentései alapján logikus lenne a szorosabb együttműködés a streaming piaci pozíció erősítése érdekében, ugyanis a Netflix és a Disney+ jelentette kihívásra egyre inkább valamilyen együttműködéssel vagy egész egyszerűen felvásárlással igyekeznek reagálni a riválisok. Ez utóbbira példa, hogy az Amazon 8,45 milliárd dollárért megvenné az MGM stúdiót, amivel a cég jelentősen bővíthetné kínálatát Amazon Prime Video streaming szolgáltatásánál. A hírek szerint az amerikai versenyjogi hatóságok vizsgálják az akvizíciót, így annak jövője még nem teljesen biztos.

A közelmúlt másik nagy ügylete pedig az AT&T által birtokolt TimeWarner és a Discovery Inc. egyesítése. Az ügylethez még szükség van az amerikai hatóságok jóváhagyására, a tervek szerint 2022 közepén zárulhat le a tranzakció.

Az AT&T távközlési vállalatból kiválik a WarnerMedia és a Discovery-vel összevonva hoznak létre egy új céget. A cégben az AT&T részvényesei 71, míg a Discovery tulajdonosai 29 százalékos részesedéssel bírnak majd. Az AT&T mintegy 43 milliárd dollárt kap majd az ügylet keretében, azonban az új vállalatnak elég komoly, 55 milliárd dolláros adósságállománnyal kell majd elindulnia.

Az AT&T 2018-ben, 85 milliárd dollárért vette meg a Time Warnert, amiből aztán létrehozták a WarnerMedia részleget. Hozzájuk tartozik többek között az HBO, az HBO Max és a CNN is. A Discovery portfóliójában pedig olyan csatornák vannak, mint a Discovery Channel, az Animal Planet, a Travel Channel, a TLC, illetve a Eurosport is. A társaság szintén rendelkezik streaming megoldással, ez a discovery+.

A Discovery és a WarnerMedia együtt jelenleg évente mintegy 20 milliárd dollárt költ tartalomra. Hogy ezt el tudjuk helyezni, érdemes megjegyezni, hogy a Netflix idén legalább 17 milliárd dollárt szán tartalomra.

A tranzakció fő célja egyértelműen az, hogy nagyobb sikerrel szállhassanak be a streaming versenybe, hiszen a fúziót követően lényegesen több esélyük lesz a Disney és a Netflix ellen.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...