Valamilyen formában szorosabb együttműködést tervezhet a Comcast a ViacomCBS-el vagy a Roku-val a The Wall Street Journal információi szerint. Bár egyelőre nem erősítették meg az érintett vállalatok a hírt, az elmúlt hónapok bejelentéseit figyelve logikus lépésnek tűnne.
A Comcasthoz érdekeltsége az NBCUniversal (NBCU), amihez olyan márkák tartoznak, mint az NBC, a Universal Studios, a Dreamworks, a brit fizetős tévészolgáltató, a Sky, illetve a Peacock streaming szolgáltatás. A többek között az MTV és a ShowTime brandeket birtokló ViacomCBS-el történő valamilyen formájú együttműködés éppen a streaming piacon erősíthetné a két vállalat pozícióját.
A The Wall Street Journal beszámolója szerint a Comcast vezérigazgatója, Brian Roberts fontolóra vett az AVOD szolgáltató Roku akvizícióját is, de erre kevés esélyt lát a tekintélyes üzleti lap hírforrása.
A Comcast szóvivője egyszerű találgatásnak minősítette a The Wall Street Journal információját, azonban a hír hatására a ViacomCBS részvényei 3, míg a Rokué 4,5 százalékkal drágultak, ami azt mutatja, hogy a piac értékelne egy szorosabb együttműködést.
Az elmúlt hónapok bejelentései alapján logikus lenne a szorosabb együttműködés a streaming piaci pozíció erősítése érdekében, ugyanis a Netflix és a Disney+ jelentette kihívásra egyre inkább valamilyen együttműködéssel vagy egész egyszerűen felvásárlással igyekeznek reagálni a riválisok. Ez utóbbira példa, hogy az Amazon 8,45 milliárd dollárért megvenné az MGM stúdiót, amivel a cég jelentősen bővíthetné kínálatát Amazon Prime Video streaming szolgáltatásánál. A hírek szerint az amerikai versenyjogi hatóságok vizsgálják az akvizíciót, így annak jövője még nem teljesen biztos.
A közelmúlt másik nagy ügylete pedig az AT&T által birtokolt TimeWarner és a Discovery Inc. egyesítése. Az ügylethez még szükség van az amerikai hatóságok jóváhagyására, a tervek szerint 2022 közepén zárulhat le a tranzakció.
Az AT&T távközlési vállalatból kiválik a WarnerMedia és a Discovery-vel összevonva hoznak létre egy új céget. A cégben az AT&T részvényesei 71, míg a Discovery tulajdonosai 29 százalékos részesedéssel bírnak majd. Az AT&T mintegy 43 milliárd dollárt kap majd az ügylet keretében, azonban az új vállalatnak elég komoly, 55 milliárd dolláros adósságállománnyal kell majd elindulnia.
Az AT&T 2018-ben, 85 milliárd dollárért vette meg a Time Warnert, amiből aztán létrehozták a WarnerMedia részleget. Hozzájuk tartozik többek között az HBO, az HBO Max és a CNN is. A Discovery portfóliójában pedig olyan csatornák vannak, mint a Discovery Channel, az Animal Planet, a Travel Channel, a TLC, illetve a Eurosport is. A társaság szintén rendelkezik streaming megoldással, ez a discovery+.
A Discovery és a WarnerMedia együtt jelenleg évente mintegy 20 milliárd dollárt költ tartalomra. Hogy ezt el tudjuk helyezni, érdemes megjegyezni, hogy a Netflix idén legalább 17 milliárd dollárt szán tartalomra.
A tranzakció fő célja egyértelműen az, hogy nagyobb sikerrel szállhassanak be a streaming versenybe, hiszen a fúziót követően lényegesen több esélyük lesz a Disney és a Netflix ellen.