- Hirdetés -

Újabb okosfizetési lehetőség jön

|

- Hirdetés -

Újabb szereplővel gyarapodott az okoseszközös fizetési lehetőségek sora a K&H-nál, áprilistól a magyarországi bankok közül először teszi a pénzintézet elérhetővé a Xiaomi Payt. Az ügyfelek így az Apple Pay, a Google Pay és a Garmin Pay mellett még egy szolgáltatást vehetnek igénybe.

Ahogy az anyavállalat, a KBC nemzetközi szinten, úgy a magyar piacon a K&H tartozik az éllovasok közé a mindennapi bankolást megkönnyítő digitális megoldások terén.

„A K&H-nál évek óta elérhető az Apple Pay-fizetés, tavaly pedig hazánkban elsőként tettük elérhetővé a Google Pay-t, illetve a Garmin Pay okosórás fizetés is felkerült a palettára. Idén április 5-től pedig új szereplővel, a Xiaomi Pay-fizetéssel bővül a repertoár.” – mondta Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.

A lépés nem meglepő, hiszen bár a chiphiány az okoseszközök – így a telefonok és órák – piacát is visszafogja, ennek ellenére tavaly, a mértékadó elemző cég, a hongkongi Counterpoint Research elemzése szerint 24 százalékkal nőttek az okosóra-eladások világszerte. A legnagyobbak, az Apple, a Samsung és a Huawei mellett a Garmin és a Xiaomi is ott van a komolyabb szereplők között.

A közép-kelet-európai régióban a Canalys piackutató szerint egyébként 2021 negyedik negyedévében a Xiaominál 17 százalékkal nőtt a leszállított okoskarkötők és 278 százalékkal az okosórák mennyisége éves szinten.

Az okoseszközös fizetés, legyen szó az okostelefonos vagy okosórás verzióról pedig egyre nagyobb szelethez jut nemzetközi és magyar szinten is, ezzel pedig hozzájárul a készpénzes fizetések arányának mérséklődéséhez. Ráadásul 2021 januárja óta még több helyen lehet okosórákkal elektronikusan fizetni, ugyanis ekkortól minden olyan kereskedőnél vagy szolgáltatónál, ahol van elektronikus pénztárgép, biztosítaniuk kell a vásárlóknak az elektronikus fizetés lehetőségét is.

Nyitottak az ügyfelek

Németh Balázs hozzátette, hogy az ügyfelek nyitottak is a készpénzmentes megoldásokra: idén februárban az Apple Pay-hez kötődő forgalom 7,4 milliárd forint volt, ez az összeg összesen 1,1 millió tranzakciót jelentett. Éves szinten értékben 265 százalékos, darabszámban 261 százalékos volt a növekedés. A Google Pay esetében a forgalom februárban 3,8 milliárd forint volt, az okoseszközös fizetések száma pedig 648 ezer darab. A legutóbb, tavaly ősszel elérhetővé vált Garmin Pay esetében pedig idén februárban 63 millió forintra rúgott a forgalom, ami 9 ezer tranzakciót jelentett.

„Azt látjuk az adatokból, hogy folyamatosan növekednek a tranzakciószámok és a forgalom, hiszen kényelmes és biztonságos fizetési megoldásokról van szó. A Xiaomi Paynél az NFC-tehnológiát használva ugyanis a rendszer egy egyszer használatos, személyes adatokat nem tartalmazó kóddal titkosítja a bankkártya adatait. Az okosórát egy képernyőzár (hatszámjegyű PIN-kód) is védi, és az eszköz nem tárol semmilyen érzékeny adatot. A fizetés tehát közvetlenül a Xiaomi óráról működik és mindenhol használható, ahol bankkártyával érintésmentesen lehet fizetni. A szolgáltatás K&H Mastercard betéti- és hitelkártyával is elérhető” – tette hozzá Németh Balázs.

„A Xiaomi küldetése, hogy minél több embernek tegye elérhetővé a legújabb innovációkat, jobbá és kényelmesebbé tegye ezzel az életüket. Ennek a célnak a megvalósításában az okoseszközök fontos szerepet játszanak.” – mondta el Wagner Tibor, a Xiaomi magyarországi Country Managere. “Örömmel működünk együtt a K&H-val ennek az innovatív fizetési rendszernek a kialakításában. Az, hogy a K&H a Xiaomi okosórákat is felvette a támogatott eszközei közzé, egyfelől jól illeszkedik cégünk stratégiájához, másfelől jelzi, hogy a Xiaomi a tech piac megkerülhetetlen szereplőjévé vált most már Magyarországon is.”

 

„Nagy örömmel látjuk, hogy a K&H számára kiemelten fontos, hogy minél több kártyabirtokosoknak tegye elérhetővé az legújabb fizetési megoldásokat. Ma már egyre többen hagyják a bankkártyájukat a pénztárcájukban otthon és inkább a mobiljukat, karórájukat vagy fitness karkötőjüket használják fizetésre. A Mastercardnál nagyon fontos számunkra, hogy az innovációt, az egyszerű és biztonságos fizetéseket támogassuk, nincs ez másként a most elindított Xiaomi Pay esetében sem, amely mögött a Mastercard jól ismert technológiája áll” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A fizetés telefon- és internetkapcsolat nélkül is működik, egyelőre a Xiaomi Mi Band 6 NFC illetve a Xiaomi Watch S1 és S1 Active modelleken érhető el. A használathoz mindössze egy Xiaomi Pay kompatibilis okosórára van szükség, amelyre le kell tölteni a Zepp Life/Mi Fitness alkalmazást ingyenesen a Google Play vagy az App Store áruházakból. Ezután az okosórát fel kell oldani, kiválasztani a bankkártyát, az órát a terminálhoz koppintva pedig indul a fizetés.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így védhetjük a szemünket mobilozás közben

A jó idővel jön a napsütés is, amitől gyakran nehezebb látni a kijelzőnket. Ilyenkor hajlamosak vagyunk felhúzni a fényerőt, ami azonban hosszútávon káros lehet szemünknek. A HONOR összeszedett pár általános tippet arról, hogy –...

Új kreatív platformot kapott az Euronics

Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja. Április közepén debütál az a 11 reklámfilm is, amelyek alapja az őszinteség és az önreflexió. A filmek különböző, ismerős szituációkat mutatnak be mellébeszélés nélkül,...

Nagyon pörög a hazai lakáspiac

A múlt év végére megállt a magyar lakáspiac forgalmának hanyatlása – ezt mutatják az Eurostat legfrissebb, bár egyelőre még csak előzetes adatai. A nemzetközi összevetésből az is kitűnik, hogy bármily nehezek is voltak az...

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Ezért nem érdemes otthon őrizgetni a használt mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra...

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új éttermet nyitott a Burger King

Második éttermét nyitja a Burger King Zala vármegyében, Zalaegerszeg mellett most már Nagykanizsán is élvezhetik a burger rajongók az eredeti WHOPPER élményt. A belvárosban található étterem fejlesztése tavaly júliusban indult, a közel 1 milliárd...

Így védhetjük a szemünket mobilozás közben

A jó idővel jön a napsütés is, amitől gyakran nehezebb látni a kijelzőnket. Ilyenkor hajlamosak vagyunk felhúzni a fényerőt, ami azonban hosszútávon káros lehet szemünknek. A HONOR összeszedett pár általános tippet arról, hogy –...

Új kreatív platformot kapott az Euronics

Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja. Április közepén debütál az a 11 reklámfilm is, amelyek alapja az őszinteség és az önreflexió. A filmek különböző, ismerős szituációkat mutatnak be mellébeszélés nélkül,...

Nagyon pörög a hazai lakáspiac

A múlt év végére megállt a magyar lakáspiac forgalmának hanyatlása – ezt mutatják az Eurostat legfrissebb, bár egyelőre még csak előzetes adatai. A nemzetközi összevetésből az is kitűnik, hogy bármily nehezek is voltak az...

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...