- Hirdetés -

Újabb programmal utaznak a pénzünkre

|

- Hirdetés -

Egy rendkívül fejlett és kifinomult Dark Tequila nevű kiberprogram tombol legalább öt éve Mexikóban: ellopja a bankszámlákhoz tartozó hitelesítő-, valamint a privát- és nagyvállalati adatokat egy olyan kártékony program (malware) segítségével, amely lehetővé teszi, hogy offline is mozgatni lehessen a fájlokat az áldozat számítógépein. A Kaspersky Lab szakértői szerint a rosszindulatú kód fertőzött USB eszközökkel és spear phishing adathalász támadások segítségével terjed és olyan funkciókat tartalmaz, amelyek megakadályozzák az észlelését. A vizsgálatok azt mutatják, hogy a Dark Tequila fejlesztője/i spanyolul beszélnek és latin-amerikai származásúak.

A Dark Tequila malware és a hozzá tartozó infrastruktúra szokatlanul kifinomult a pénzügyi visszaélések világában. A kibercsapda elsősorban a pénzügyi információk ellopására fókuszál, de amint egy számítógépre bejut, akkor más, népszerű weboldalak hitelesítő adatait is ellopja, mint például e-mail címeket, domain regisztrációkat stb.

Miként már említettük, a malware egy többlépcsős payload-dal (hasznos teher) fertőzött USB-s készülékekkel, valamint spear-phishing e-mailek segítségével terjed. Amint bejut egy számítógépbe, kapcsolatba lép a szerverrel és várja a további utasításokat. A payload csak akkor kerül az áldozat gépére, ha teljesülnek bizonyos hálózati feltételek. Például, ha a malware egy biztonsági megoldást, vagy hálózatfigyelést, vagy egy virtuális sandbox-ot észlel, akkor leállítja a fertőzést és törli magát.

Ha a fentiek közül nem talál semmit, akkor a program aktiválja a lokális fertőzést és lemásol egy végrehajtó fájlt egy külső meghajtóra, amely majd automatikusan futni fog. Ez lehetővé teszi a malware számára, hogy „mozogjon” az áldozat hálózatán offline üzemmódban is, még akkor is, ha csupán egy készüléket támadott meg eredetileg. Például, ha egy másik USB készüléket csatlakoztatnak a fertőzött számítógéphez, akkor az új USB-s eszköz is automatikusan fertőzötté válik és immár készen áll, hogy tovább terjedjen.

A malware tartalmazza a művelethez szükséges összes modult, beleértve egy keyloggert és egy ablak-felügyeleti eszközt, amely rögzít minden bejelentkezéshez szükséges és más privát adatot. A parancsszerver utasításainak megfelelően a különböző modulokat dekódolja és aktiválja. Ezután minden ellopott adatot titkosított formában feltölt a szerverre.

A Dark Tequila 2013. óta működik, és főként mexikói vagy ahhoz kapcsolódó felhasználókat céloz. A Kaspersky Lab elemzései alapján a spanyol szavak jelenléte a kódban és a lokális információk azt sugallják, hogy a fejlesztő/k Latin-Amerikából származhatnak.

„Első ránézésre a Dark Tequila ugyanolyan, mint bármely más trójai, amelyet pénzügyi visszaélésekre használt adatlopásokra terveztek. A mélyebb elemzés, azonban rávilágít a rosszindulatú program összetettségére, ami szokatlan a pénzügyi kibercsapdák terén. A kód moduláris felépítése, a terjesztési- és detektáló mechanizmusai rendkívül fejlettek. Ez a kibercsapda sok éve működik aktívan és egyre több új malware mintát is találtunk. Egyelőre Mexikóban tevékeny, de komplexitása és képességei miatt alkalmas arra, hogy világszerte bárhol támadjon.” – magyarázta Dmitry Bestuzhev, a Kaspersky Lab latin-amerikai kutatási és elemzési csoport részlegének vezetője.

A Kaspersky Lab termékek sikeresen észlelik és blokkolják a Dark Tequila fertőzéseit.

A Kaspersky Lab szakértői az alábbiakat javasolják a felhasználóknak, hogy megelőzzék az adathalász támadásokat, valamint az USB-s eszközökkel terjedő fertőzéseket:

Felhasználóknak:

Ellenőrizze vírusírtó programmal az emailek csatolmányait, mielőtt megnyitná

Kapcsolja ki az USB-készülékek automatikus futtatását

Ellenőrizze az USB-készülék tartalmát vírusírtó programmal, mielőtt megnyitná

Ne használjon ismeretlen helyről származó USB-s eszközt

Használjon eredményes informatikai biztonsági programot

Cégeknek:

Ha nem szükséges az üzleti tevékenységhez, akkor blokkolja az USB portokat

Ha szükséges, akkor alakítson ki USB használat szabályzatot: ki, mikor, mire használhatja

Fejlessze a munkavállalók informatikai képzettségét

Ne hagyjon őrizetlenül USB készüléket

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...

Kiállítással ünnepel a National Geographic

A National Geographic Magyarország idén lett 20 éves. A kerek évforduló alkalmából a World Press Photo kísérő-kiállításán, a Magyar Nemzeti Múzeumban vonultatja föl a magazin két évtizedének legizgalmasabb és legszebb magyar anyagait.Húsz év, kétszáznegyvennél...

A KNK-val kampányol a Haier

Szeptember elejétől október végéig tart a világ elsőszámú nagy háztartási gép gyártó márkájának őszi reklámkampánya, amelyet online felületeken, social médiában, közterületi eszközökön, plázákban és printben látható hirdetések, valamint PR-megjelenések támogatnak. A potenciális vásárlói útvonalak...

Egyre népszerűbb a munkaerő-kölcsönzés

A munkaerő-kölcsönzés egyre elterjedtebb fogalom munkavállalói körben is, de számos tévhit kering körülötte. Az Ipsos átfogó munkaerőpiaci kutatást végzett a Prohuman megbízásából. A vizsgált 12 hónapos időszakban a magyar közösségi térben kb. 14 ezer...

Természeti katasztrófák áldozatainak segít a L’Oréal

Becslések szerint az elmúlt 50 évben ötszörösére nőttek az éghajlatváltozás okozta katasztrófák, jelenleg közel hárommilliárd ember él katasztrófáknak kitett területeken, és az előrejelzések szerint 2050-re ez a szám egymilliárddal fog emelkedni. A L'Oréal Groupe...

Ma van a kávé világnapja

Már 40 éve ünnepeljük szeptember 29-én a kávét - a világ egyik legkedveltebb itala először Japánban, 1983-ban kapott saját napot. A tradicionális kávézás mellett a 21. században egyre több új fogyasztási mód, szokás alakult...

Közösségi közlekedésre buzdít a Westend

Új eszközökkel bővítette mobilitási parkját a város szívében található Westend. A bevásárlóközpont ezzel szeretne még több alternatív lehetőséget biztosítani közönségének. Továbbra is arra bátorítják látogatóikat, érkezzenek a közösségi közlekedés valamelyik kényelmes és fenntartható eszközével,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezt hozta a nyár a lakáspiacon

Továbbra is a hazai lakáspiac egyik motorja az alku, tűnik ki az OTP Ingatlanpont legfrissebb lakásértékesítési adataiból. A nyári hónapokban ez átlagosan 6,5 százalékos árcsökkentésre adott lehetőséget, ami éppen megfelel az előző negyedévben elérhetőnek....

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....