2019-ben a BMW nagyteljesítményű sportautókat építő divíziója 135 829 darab új autót adott el világszerte, amellyel beállította mintegy 50 éves fennállása eddigi legjobb értékesítési mutatóját és piacvezető pozíciót vívott ki a prémium sportautókat gyártó vállalatok mezőnyében.
A BMW M GmbH új értékesítési rekorddal zárta a 2019-es pénzügyi esztendőt. A bajor prémiumgyártó nagyteljesítményű sportautókat építő divíziója 32,2 százalékkal felülmúlva az előző évi teljesítményét, világszerte 135 829 darab új modellt adott át ügyfeleinek. A BMW Group független gyártóként működő leányvállalata ezzel piacvezető pozíciót vívott ki a prémium sportautó-gyártó vállalatok szegmensében, a mezőny legsikeresebb értékesítési mutatójával büszkélkedve. Sőt mi több, a 2019-es pénzügyi esztendő az M Sport csomag és az exkluzív BMW Individual felszereltségi opciók iránt mutatkozó ügyfélkereslet terén is jelentős fejlődést hozott.
A BMW M GmbH 2019-es értékesítési sikertörténetének alapja a vállalat újdonságainak és modellfrissítéseinek példátlan mértékű piaci premierje, hiszen az elmúlt mintegy 50 év egyikében sem érkezett annyi új és továbbfejlesztett BMW M modell az utakra, mint tavaly. A BMW X3 M és a két Competition kivitel érkezésével a közép-méretosztálybeli Sports Activity Vehicle (SAV) és Sports Activity Coupé (SAC) szegmensekben is elérhetővé vált a sportautós menetteljesítmény, a BMW M8 Coupé, a BMW M8 Cabrio és a két Competition kivitel bemutatkozásával pedig napvilágot látott a nagyteljesítményű luxus sportautók új generációja is.
A vállalat legnagyobb piaca 2019-ben is az Egyesült Államok volt, ahol a tavaly január és december között eltelt időszakban 44 442 darab új BMW M modell talált gazdára. A BMW M GmbH második legnagyobb piaca ismét Németország lett, ahol a bajor prémiumgyártó ezúttal 26 110 darab nagyteljesítményű sportautót értékesített. A harmadik legnagyobb piacként Nagy-Britannia zárt, ahol a vadonatúj BMW M modellek 17 688 ügyfél garázsába parkoltak be. A BMW M GmbH értékesítési mutatója évről évre nagyobb szeletet követel a BMW globális eladási diagramján, Észak-Amerikában például már minden hetedik kék-fehér emblémás új autót BMW M modellként rendelnek meg az ügyfelek. A nagyteljesítményű sportautók Svájcban élvezik a házon belüli legnagyobb piaci részesedést, itt a BMW összes eladásának több mint 22 százalékát teszik ki. A BMW M modelleket övező ügyfél-érdeklődés töretlen növekedésével párhuzamosan az elmúlt 5 évben a BMW M modellek globális márkakereskedői hálózata is több mint 90 százalékkal bővült. A BMW M modellek értékesítésére és háttérszolgáltatásaira szakosodott munkatársak világszerte már körülbelül 1 200 hivatalos márkakereskedésben szolgálják ki a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek igényeit.
A BMW közel egymillió darab új autót értékesített M Sport csomaggal, a BMW Individual felszereltségi opciók iránt mutatkozó ügyfélkereslet pedig 50 százalékkal nőtt
A 2019-es pénzügyi esztendőben az összes BMW modellsorozathoz elérhető M Sport csomag értékesítési mutatója is új rekordon zárt. A látványos opciót, amely mindegyik járműkategóriában aerodinamikai, kerékfelfüggesztési, illetve karosszéria- és utastéri kiegészítőkkel fokozza a vezetés élményét, a tavalyi évben először közel egymillió ügyfél rendelte meg új BMW modelljéhez, amely a 2018-as számok tükrében több mint 25 százalékos fejlődést jelent.
Az exkluzív BMW Individual felszereltségi opciók iránt mutatkozó ügyfélkereslet eközben több mint 50 százalékkal nőtt: a kivételesen magas minőségű opcióval tavaly világszerte a bajor prémiumgyártó több mint 330 000 ügyfele szabta személyre autója karosszériáját és utasterét.