- Hirdetés -

Újabb rekordok az online vásárlásban

|

A múlt heti Black Friday és a most hétfői Cyber Monday is újabb rekordokat hozott az online vásárlásban az Egyesült Államokban, azonban a költés elmaradt az előzetes várakozásoktól. A teljes ünnepi szezonban elérheti a 190 milliárd dollárt az amerikaiak online költése.

Magyarországon már nem nagyon lehet beszélni Black Friday-ről az online kereskedelemben, hiszen sok webshop több akciós napot is tart az év végi időszakban, illetve akadnak olyanok is, amelyek egy hétre, vagy még hosszabb időre hirdetik meg a kedvezményeket. Az Egyesült Államokban jóval egyértelműbb a helyzet, idén november 27-e volt a Black Friday és ahogyan az elmúlt években, ezúttal is megdőlt a napi rekord.

Az Adobe elemzése szerint valamivel több, mint 9 milliárd dollárt költöttek a webshopokban aznap az amerikaiak, ez éves összevetésben. 21,6 százalékos bővülést jelent. Eredetileg 8,9 és 9,6 milliárd dollár közötti forgalmat vártak arra a napra a szakértők. Az okostelefonok voltak a legnépszerűbb termékek, a teljes forgalom több mint harmadát adták, 3,6 milliárd dollár értékben vettek ilyen készülékeket a tengerentúlon egy nap alatt, ez 2019-hez képest 25,3 százalékos bővülést jelentett.

A november 30-ig Cyber Monday pedig még nagyobb, 10,8 milliárd dolláros online forgalmat hozott, míg az Adobe előzetesen 10,8 és 12,7 milliárd dollár közötti költést prognosztizált. Ez az összeg egyébként 15 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit és abszolút rekordot jelent az Egyesült Államokban az egy nap alatt a webshopokban elköltött összeget vizsgálva.

Az Adobe elemzése szerint november végére az ünnepi szezon költése elérte a 100 milliárd dollárt. Ez többnyire csak december közepe felé szokott bekövetkezni, ami jól mutatja, hogy a járványhelyzetben még tovább erősödött az e-kereskedelem szerepe. A cégnél egyébként a november eleje és karácsony közötti periódusban 189 milliárd dolláros online költéssel számolnak. Hasonló prognózist adott az eMarketer is, a piackutató szerint 190,47 milliárd dollárt hagyhatnak az amerikaiak a webáruházakban az ünnepi szezonban, ez éves összevetésben meglehetősen komoly, 35,8 százalékos bővülést jelentene.

Az eMarketer prognózisában kitért arra is, hogy bár a hagyományos üzletek ünnepi forgalma 4,7 százalékkal visszaesik, az online csatorna erősödése képes lesz ellensúlyozni a veszteséget és összességében ha minimális, 0,9 százalékos mértékben is, de nőhet az offline és online kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban az ünnepi időszakban és átlépheti az ezermilliárd dollárt.

Érdemes ugyanakkor azt is megjegyezni, hogy a kínai Szinglik napja, amit november 11-én tartottak jóval nagyobb online forgalmat hozott, mint az amerikai kiemelt akciós napok. A távol-keleti ország fogyasztói egyetlen nap alatt, mintegy 75 milliárd dollárnyi összeget költöttek el az interneten.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával erősít a Samsung

A Samsung bejelentette a One UI 7 bétaverziójának hivatalos bevezetését, amely erőteljes mesterséges intelligencia funkcióival és egyszerűsített vezérlőfelületével a jövő bővíthető AI-ökoszisztémáinak előfutárának tekinthető. A One UI 7 jelentős előrelépést hoz azzal, hogy az...

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb áruház száll be a Dubai csoki-őrületbe

A két diszkontlánc mellett az Auchan is csatlakozik a legújabb édességtrendhez, és csütörtöktől mindössze 2499 forintos akciós áron kínálja a 100 grammos minőségi Dubai csokoládét. Egy vásárlás alkalmával összesen három darabot lehet venni belőle...

Mesterséges intelligenciával erősít a Samsung

A Samsung bejelentette a One UI 7 bétaverziójának hivatalos bevezetését, amely erőteljes mesterséges intelligencia funkcióival és egyszerűsített vezérlőfelületével a jövő bővíthető AI-ökoszisztémáinak előfutárának tekinthető. A One UI 7 jelentős előrelépést hoz azzal, hogy az...

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...