Miben más az influencer marketing mint az ATL kampányok, milyen típusai vannak, milyen platformokon jelenik meg, hogyan lehet mérni az eredményeit – többek között ezekre a kérdésekre is választ ad az IAB Hungary most közzétett Influencer Marketing Kisokos kiadványa.
Az IAB Hungary Influencer Munkacsoportja már májusban közzétette az Influencer Fogalomtárat, ami abban segít a piaci szereplőknek, hogy fogalmi kérdésekben egy nyelvet beszéljenek. A most megjelent Influencer Marketing Kisokos pedig a teljesség igénye nélkül kitér az influencer marketing típusaira, formáira, bemutatja az ideális brief sablont és folyamatmenedzsmentet. Egy gyakorlatias tudásanyag, amely minden piaci szereplő munkáját segíti.
Az IAB Hungary 2019 márciusában megalakult Influencer Munkacsoportja azon dolgozik, hogy a piac számára tiszta képet nyújtson az influencer marketing területéről, megalkossa, illetve egységesítse a használt definíciókat, továbbá meghatározza a magyar influencer marketing piac méretét. A 24 tagot számláló munkacsoport elnöke Farkas Dániel, a Star Network társtulajdonosa és szakmai vezetője. A csoporthoz az IAB Hungary bármely tagja csatlakozhat.
A témakör népszerűségét mi sem jelzi jobban, mint hogy az IAB Hungary nemrég lezajlott Legjobb Szakdolgozat a Digitális Marketingről versenyén mindhárom díjazott influencer témájú dolgozattal pályázott és nyert.