- Hirdetés -

Újabb startupok a siker kapujában

|

- Hirdetés -

Öt iparág képviseletében 10 startup került be a Start it @K&H inkubátorba, ahol fél éven keresztül, üzleti tanácsadást, dedikált iparági mentorokat belvárosi irodát, és a K&H hazai és nemzetközi kapcsolatrendszerét vehetik igénybe ahhoz, hogy akár nemzetközi szinten is sikeres vállalkozás válhasson belőlük.

A K&H fenntarthatósági stratégiájának része a vállalkozásösztönzés, a pénzintézet több mint 30 éves szakmai hátterével ezért most olyan segítséget nyújt a hazai startupok számára, amely a legkritikusabb pillanatban a legnagyobbat lendítheti rajtuk. „Start it @K&H inkubátorprogramunkra 37, többnyire informatikai érdekeltségű csapat jelentkezett, de a pályázók között az egészségügy, oktatás, turizmus, szállítás, pénzügy és jog szektorában újítást tervező startupok is indultak. Egyértelműen kijelenthetjük tehát, hogy ma már egyre több területet hódít meg a startup világ” – mondta el Németh Balázs, a K&H Változáskezelés divíziójának vezetője a nyertes csapatok kiválasztásakor.

A pályázati lehetőség lezárultával 10 új cég került be a Start it @K&H inkubátorba, és kap helyet az alkotói légterű, inspirációforrásként is szolgáló közösségi térben, ahol a féléves inkubálás során folyamatos üzleti tanácsadást és képzést kapnak, találkozhatnak a különböző szektorok szakértőivel, dedikált iparági mentorok segítik a vállalkozás lendületes fejlődését és a K&H hazai és nemzetközi kapcsolatrendszerébe is bekerülnek. „Az első körös szakértői értékelés során három szempont szerint pontoztuk a jelentkező startupokat: az ötlet minősége, a csapat sajátosságai, illetve a piaci potenciál alapján mérlegeltünk. A legjobb 16 csapatot invitáltuk meg a startup ökoszisztémában leginkább Pitch Day-ként nevezett szakmai konzultációra, majd a végső prezentációk megtekintését követően egy banki és külsős szakemberekből álló zsűri döntött a programba bekerülő csapatokról” – tájékoztatott a most lezárult kiválasztási folyamatról Németh Balázs.

A jó startup receptje

„A most bekerülő startupok között van olyan csapat, amelyik csupán pár hónapja kezdte el működését, és olyan is akad, ahol már több mint egy éve dolgoznak ötletük megvalósításán. Az azonban egységesen elmondható, hogy mindegyikük elkötelezett ötletük megvalósítása iránt, és viszonylag komoly szakértelemmel rendelkeznek az adott iparágban is, nem most találkoznak először a megcélzandó piaccal, versenytársakkal. Így tehát a megfelelő mentorálás és képzés mellett jó esély van arra, hogy a Start it @K&H segítségével piacképes terméket vagy szolgáltatást, és ezzel egy sikeres vállalkozást hozhatnak létre” – hangsúlyozta Németh Balázs.

„A több-kevesebb szektorismeret mellett azonban az is látható, hogy az üzleti tervek kidolgozottsága még sokszor nem megfelelő, és az üzletfejlesztési, marketing- és értékesítési stratégia kialakítása kapcsán is számos kérdés vár még kialakításra. Éppen ezeket a hiányosságokat beazonosítva kezdünk el dolgozni a Start it @K&H program során, hogy a hathónapos kurzus végén a nemzetközi megmérettetésre is érett vállalkozások kerülhessenek ki” – mondta el a szakember.

a Start it @K&H inkubátorba bekerült 10 startup:

A Poizo csapata egy ún. „smart mobil infra-fűtőtest” elkészítésén dolgozik, amely a legegészségesebb fűtési technológiát, a távoli infravörös hullámokat alkalmazza energiatakarékos módon. Az eszközt használó kis csoportok tagjai, pl. egy meeting résztvevői vagy egy család tagjai egyénileg tudják beállítani, személyre szabni a számukra ideális hőmérsékletet.

Az EVA (Extended Visual Assistant) egy olyan, mobiltelefonhoz csatlakoztatható okosszemüveg, amely vakok és gyengén látók számára készült. A készülék mesterséges intelligencia segítségével navigál a városban, ismeri fel a környező tárgyakat, szövegeket és egyéb jelzéseket, és viselőjével élőszóban ismerteti azokat. A csapat nem titkolt szándéka, hogy kiegészítse, de még inkább pótolja a nehezen beszerezhető, hosszú kiképzési idejű, drága vakvezető kutyákat.

A Potzak csapat applikációja segítséget nyújt azoknak a nőknek, akiknek a szülés után szétnyílt a hasizmuk, és ez maradandó változásokat eredményezett. Olyan speciális gyakorlatokkal, edzésprogrammal segítik az anyákat, amely mögött 15 évnyi nyílt hasizom rehabilitációs szakmai tapasztalat áll.

A DigID.ME egy digitális személyazonosító megoldás, amely univerzálisan segíti a hétköznapi életben a mindenféle irat nélküli, biztonságos személyazonosítást, legyen szó egy tömegközlekedési utazási szituációról vagy épp egy rendőri igazoltatásról.

A Dosgolpes egy hordozható okos flamenco tánctábla, amely mobil applikációval összekötve egyaránt segít amatőr és profi tánctanulóknak ritmusérzékük fejlesztésében, lépéseik tökéletesítésében és koreográfiájuk rögzítésében.

A WeShop egy intelligens bevásárlókosár összehasonlító felület. A vásárló összeállítja a heti vagy havi nagy bevásárlását, amiről a rendszer megmondja, hogy összességében melyik online áruházban a legolcsóbb az adott kosár, és oda is irányítja a vevőt, megtartva a már összeállított virtuális kosarát. A csapat célja, hogy éves szinten – a nem kevés idő mellett – százezreket spóroljon meg a szolgáltatást használó háztartások számára.

A Frida az ételérzékenységgel küzdőknek kínál közvetett segítséget oly módon, hogy az őket kiszolgáló éttermeket glutén, laktóz, tej, tojás, liszt stb., tehát allergén anyagoktól mentes ételek előállítására oktatják, és a vendéglátóipari piac szereplőit gyűjtik, minősítik és ellenőrzik a fenti szempontok alapján.

A UniPie olyan alkalmazás, amely az egyetemi könyvtárak és jegyzetek tartalmát alakítja át és gyűjti össze digitális, könnyen kereshető és értékelhető, előfizethető tudássá.

A Cogito célja, hogy a tegnap még elsősorban intézményi jellegű egyetemi oktatás holnaptól inkább közösségi élmény legyen. Az app célja, hogy az elavult, papír alapú anyagok helyett személyre szabott, validált, up-to-date jegyzetek és az adott tudományterület napi tudását tükröző forrásanyagok álljanak az egyetemi hallgatók rendelkezésére.

A DynamO Pricing egy mesterséges intelligencia alapú, automatizált árazó rendszer, tanuló algoritmus. A csapat a jelenlegi tesztüzemben a megmaradt mozijegyek értékesítésére fókuszál, de a fejlesztés célja, hogy kiterjesszék a rendszer felhasználási területeit.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...

Erős negyedévet zárt az Allianz

2021-ben az Allianz Csoport a harmadik negyedévben is erős működési teljesítményt mutatott fel az összes üzletágában. Ez azt bizonyítja, hogy az üzleti modellünk jól működik, segítségével ki tudjuk használni a globális gazdasági környezet és...

Eldőlt, viszi a 4iG a DIGI-t

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Digitális lízinggel újít a Péntech

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan...

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA