- Hirdetés -

Újabb változás a számlázásnál

|

- Hirdetés -

2021. január 1-jétől a cégeknek és az egyéni vállalkozóknak már a magánszemélyek részére kiállított számlákat is jelenteni kell a NAV-nak, ami újabb lökést adhat az online számlázásra való átállásnak. A K&H tapasztalatai alapján a július 1-jén érvénybe lépő online adatszolgáltatási kötelezettségre a kkv-k többsége fel volt készülve – mivel 57 százalékuk ezt megelőzően is rendelkezett online számlázó programmal. A Számlázz.hu autokassza szolgáltatással eddig több mint 2,7 ezer K&H ügyfél szinkronizálta bankszámláját, de a jövő évi változás hatására várhatóan még többen használják majd ki az online számlázás és az online bankolás összekapcsolása nyújtotta előnyöket.

Új határidő közeleg a kis- és középvállalkozások számára az online adatszolgáltatás terén. Amíg július 1-jétől kizárólag az adószámos magánszemélyek, egyéni vállalkozók és vállalkozások számára kiállított számlákat kellett a NAV-hoz beküldeni, addig 2021. január 1-jétől már minden magánszemélynek kiállított számlát is jelenteni kell az adóhatóságnak. „A szabályozás arra ösztönözte a kkv-kat, hogy online számlázó programot alkalmazzanak, mivel így egyszerűbb megfelelni az előírásnak, ezért a legutóbbi K&H kkv bizalmi index kutatásban megvizsgáltuk, hogy mit tapasztaltak az érintett cégek az átállással és az online számlázó programok használatával kapcsolatban” – mondta el Kökény Roland, a K&H kkv szegmens marketing vezetője.

Könnyen vették az akadályokat a kkv-k

A cégek nagy részének nem okozott különösebb változást a július 1-jétől életbe lépő kötelezettség, ugyanis a kutatásban részt vevő vállalkozások több mint fele (57 százalék) már a szabályozást megelőzően is rendelkezett online számlázó programmal, és csupán ötből egy kkv (19 százalék) tért át az online számlázásra, kifejezetten a törvényváltozás miatt. A válaszadók 11 százaléka viszont továbbra sem használja ezt az eszközt, és csak online adatot szolgáltat a NAV felé.

A NAV online regisztráció kapcsán sem akadt komolyabb problémája a vállalkozóknak, csak minden ötödik válaszadó jelezte (21 százalék), hogy körülményes volt számára a regisztráció folyamata. Az új adatszolgáltatási előírás a kkv-kra inkább pozitív hatást gyakorolt. Majdnem harmaduk (27 százalék) szerint az online számlázással ellenőrizhetőbbé váltak a partnerektől befogadott számlák, 21 százalékuk szerint pedig egyszerűbbé és gyorsabbá vált a számlázás folyamata. A negatív hatásokra vonatkozóan a legtöbben a megnövekedett adminisztratív terheket említették (20 százalék).

Tovább nőhet a digitális megoldások népszerűsége

„A kötelező NAV adatszolgáltatás kapcsán fokozott érdeklődést tapasztaltunk a kkv-k részéről az online számlázás iránt. Ezt jól szemlélteti, hogy már több mint 2,7 ezer vállalkozói ügyfelünk, több mint fél millió számláját szinkronizálta a Számlázz.hu autokassza szolgáltatással. A bankszámla és a számlázó program összekapcsolása által, a bejövő átutalások és a kiállított számlák párosítása automatikusan megtörténik és jelentősen lecsökken az adminisztrációval töltött idő. Így ezen ügyfeleink már maximálisan ki tudják használni az online számlázás és bankolás előnyeit. Arra számítunk ezért, hogy a jövő januártól érvénybe lépő szabályozás további lökést adhat ennek a digitalizációs folyamatnak” – foglalta össze a tapasztalatokat Kökény Roland. Az adatszolgáltatásra felkészülni még mindig nem késő, ugyanis az adóhatóság 2021. március 31-ig szankciómentes időszakot biztosít az érintetteknek az átállásra.

Változások jönnek az online kasszával rendelkezők számára is

Az online kasszával rendelkező kereskedőknek azonban nem sok idejük maradt arra, hogy eleget tegyenek a 2021. január 1-jétől életbe lépő szabályozásnak, miszerint kötelező elektronikus fizetési módot is – POS terminálon keresztüli vásárlást vagy azonnali forintátutalást – lehetővé tenni a vevők számára. „Az intézkedésnek számos pozitív hozadéka lehet, például a vásárlás gördülékenyebbé, gyorsabbá válhat, elkerülhető a sorban állás és a készpénz érintése, ami a járvány következtében kifejezetten fontossá vált” – tette hozzá a szakember. Ugyanakkor a változás nem csak a vevőket és a kereskedőket érintheti pozitívan, hanem piaci bővülést is jelenthet. Az MNB jelentése alapján ugyanis 2019 végén mintegy 66 ezer online kassza mellett nem állt még rendelkezésre bankkártyás fizetés. Így nem meglepő, hogy a K&H ügyfélkörében a törvényjavaslat júniusi elfogadása után nagyobb dinamikával, 7 százalékkal növekedett az értékesített POS terminálok száma.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...

Online nézhetjük a nemzetközi táncfesztivált

Online rendezik meg a SzólóDuó Nemzetközi Táncfesztivált: az Orkesztika Alapítvány a fesztivál produkcióit YouTube-csatornáján közvetíti január 19. és 22. között esténként 7 órától.A SzólóDuó Fesztivál célja, hogy a szárnyaikat bontogató és a tapasztalt alkotók,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA