Alig néhány napja robbant be a köztudatba az Uber futár verziója, mely forradalmasítaná a házhozszállítást, máris lett egy kihívójuk. Egy másik startup, a FleetYou személyében igazi versenytársra akadtak, hiszen a cél ugyanaz: megszerezni a magyar házhozszállítási piacot.
Ezen szolgáltatás mögött is fiatal vállalkozók állnak, a két többségi tulajdonos Balog-Farkas Dávid és Rátkai Tamás, akik nem mellesleg egy online-marketing vállalkozás tulajdonosai is.
Az alapkoncepció mind a két vállalkozásnál azonos. Az éttermek egy háttérrendszer segítségével tölthetik fel a kiszállítandó címeket, ami rögtön megjelenik a környéken járó aktív futároknak. A FleetYou rendszerében viszont a megrendelő folyamatosan élőben nyomon követheti, hogy a futár épp merre jár ételével, így feleslegessé válik az étterem felé telefonálgatás a futár hollétéről, hisz csak rá kell néznie telefonjára. A rendszerrel mindenki nyer, hiszen az étterem fix kiadástól szabadul meg, a futárnak nem kell félnie a gyengébb időszakoktól, a vevő pedig biztosan időben kapja meg az ételt.
A FleetYou nem szabja meg a futároknak, hogy mennyit kereshetnek. Sőt, a kiszállításkor azonnal meg is kapják az azért járó címpénzt, így fizetésükre nem kell felesleges napokat vagy heteket várniuk! Az álomfizetésük egyedül a rendszerben eltöltött aktív idejükön és ügyességükön múlik.
A FleetYou egyszerre nézi, mint a futárok, mint az éttermek érdekeit. Ebből az okból kifolyólag a címpénz meghatározását több száz személyes interjú előzte meg, mint két táborral. Úgy gondolják sikerült megtalálniuk azt a megoldást, melyben mind a futárok, mind az éttermek és mind a vásárlók jól járnak.
A FleetYou-nál nagyon fontosnak tartják a futárok ellenőrzését. Ennek érdekében már a jelentkezéskor ki kell tölteniük egy részletes kérdőívet, melyből kiderül a jelentkező eddigi tapasztalata, időbeosztása. A végső kiválasztás a már megszűrt jelentkezőkkel való személyesen elbeszélgetést követően történik. A futárok a kiszállítás után értékelést kapnak. Amennyiben egy futár értékelése 4 csillag alá kerül, felülvizsgálják, hogy ez miért történt, s ha tartósan így marad, akkor a futár kikerül a rendszerből.
A rendszerben a futároknak egyébként lehetőségük van egynél több címet is felvenni kiszállításuk közben. Ez azt jelenti, hogy a futár felvesz egy ételt A pontban, hogy kiszállítsa B pontba, de menet közbe látja, hogy útba esik számára egy újabb rendelés, amit még gyorsan fel tud venni, ekkor a B kiszállítása előtt felvesz egy újabb címet. Ezzel a lehetőséggel a futárok még többet kereshetnek, hiszen megsokszorozhatják címpénzüket, a kiszállítás pedig többszörösen hatékonnyá válik.