Újabb rekord a BMW-nél

A BMW Group fennállása eddigi legerősebb júniusát és első félévét zárta. A vállalatcsoport az idei év hatodik hónapjában világszerte 232 620 darab új autót adott át ügyfeleinek, amellyel a január és június közötti időszakban az előző esztendő első félévi eredményéhez képest abszolút 5,0 százalékkal magasabb, 1 220 819 darabos új értékesítési rekordot állított be.

 

2017 júniusa után a BMW Group története eddigi legeredményesebb hatodik havi értékesítési eredményét könyvelhette el: a 232 620 darab új autó 2,1 százalékkal szárnyalja túl az előző júniusi mutatót. BMW, MINI és Rolls-Royce prémiummárkái kimagasló teljesítményével a vállalatcsoport ráadásul idén fennállása eddigi legerősebb első félévét zárta, amely 5,0 százalékos abszolút javulás mellett 1 220 819 darab új autót jelent.

 

„A BMW Group egész évben megfigyelhető értékesítési növekedésének és kiváló júniusi eladási eredményeinek köszönhetően a vállalatcsoport idén több mint százéves fennállása eddigi legerősebb első félévét regisztrálta, amellyel megerősítette piacvezető szerepét a prémium autógyártók mezőnyében” – nyilatkozta Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „A BMW egymagában átlépte az egymilliós értékesítési mutatót, amely ugyancsak új első féléves rekordnak számít. Júniusban ráadásul a hálózatról tölthető gépkocsik széleskörű palettájára a MINI első plug-in hibrid modellje is megérkezett, amellyel a BMW Group tisztán elektromos és plug-in hibrid négykerekűeket felvonultató portfóliója kilenctagúra bővült. És köszönhetően annak, hogy az elmúlt egy évben világszerte több mint 8 százalékkal emelkedett ezen modelljeink iránt a kereslet, már az idén átadhatjuk a BMW Group kétszázezredik hálózatról tölthető autóját” – tette hozzá.

 

A BMW története során idén fordult elő először, hogy világméretű értékesítési mutatója már az első félév vége előtt átlépte az egymilliós értéket: az 1 038 030 darab új autó az előző év hasonló időszakához képest 5,2 százalékos gyarapodást jelent. A június ebből 192 873 darabbal vette ki a részét, amely 2,0 százalékos emelkedésnek felel meg. A látványos értékesítési fejlődéshez a BMW mindegyik modellcsaládja hozzájárult. A január és június közötti hat hónap alatt 136 748 darabban elkelt BMW X1 eladási mutatója 45,2 százalékos javulással zárt, 89 958 átadott példányával a BMW X5 eközben 10,6 százalékos fejlődést könyvelhetett el. A BMW 1-es sorozat népszerűsége az idei év első félévében 6,5 százalékkal emelkedett és végül 91 802 darab új autóban teljesedett ki. Ügyfeleink a bajor gyártó zászlóshajójának számító BMW 7-es sorozatból ez idő alatt 32 290 példányt rendeltek meg, amely az egy évvel korábbi szám tükrében 26,9 százalékos növekedés.

 

2017 júniusában, a vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell világpremierjével kilenctagúra bővült a BMW Group hálózatról tölthető gépkocsijainak palettája. A vállalatcsoport tisztán elektromos és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljei iránt továbbra is kimagasló ügyfél-érdeklődés mutatkozik: a január és június között eltelt hat hónapban világszerte 42 573 darab BMW i, BMW iPerformance és MINI Electric négykerekű talált gazdára, amely az előző év első féléves eredményéhez képest 79,8 százalékos fejlődést jelent. A BMW Group jó irányban halad afelé, hogy hálózatról tölthető portfóliójával 2017 végén, fennállása során először átlépje az egy évben átadott százezres értékesítési darabszámot.

 

39 443 darab új autó átadásával a MINI az idei év hatodik hónapjában új júniusi rekordot könyvelhetett el, 3,0 százalékos értékesítési gyarapodás mellett. A brit prémiumgyártó mindezzel vadonatúj első féléves csúcsra érkezett, amely 3,6 százalékos abszolút növekedéssel 181 214 darab új autóban érhető tetten. „A MINI mindegyik értékesítési régiójában őrzi hosszú távon fenntartható növekedését” – mondta Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI, Rolls-Royce és BMW Motorrad márkákért felelős tagja. „Az új MINI Countryman globális eladási mutatói kimagasló értéken állnak, miközben kitörő öröm számunkra, hogy a BMW Group hálózatról tölthető modellpalettája idén júniusban a MINI első plug-in hibrid modelljével bővült. Ügyfeleinek hatalmas érdeklődést mutatnak a vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 modell iránt, és mint ilyen, magabiztos vagyok a téren, hogy az idei év második felében még tovább növeljük eladásainkat” – fogalmazott.

 

2017 első hat hónapjában a Rolls-Royce 1 575 darab luxusautót adott át ügyfeleinek, amely 6,5 százalékkal marad el az előző év hasonló, kivételesen eredményes időszakától, amikor is a goodwoodi székhelyű gyártó az új Rolls-Royce Dawn modell piaci bevezetését ünnepelte. Az eladási mutató mérsékelt csökkenése e ténynek, az aktuális zászlóshajó leköszönésének és az új Rolls-Royce Phantom hamarosan esedékes világpremierjét megelőző várakozásnak tudható be. A luxusautók szegmensét jó pár piacon érintő gazdasági nehézségek ellenére a Rolls-Royce tovább folytatja hosszú távon fenntartható növekedési stratégiáját.

 

Azáltal, hogy 2017 hatodik hónapjában 17 260 darab robogót és motorkerékpárt adott át ügyfeleinek, a BMW Motorrad fennállása eddigi legsikeresebb júniusát regisztrálta, amely az előző június teljesítményéhez képest 15,1 százalékos értékesítési javulásnak felel meg. A BMW Group kétkerekű divíziójának idei első féléves globális eladási mutatója ezzel 88 389 darabra ugrott, amely 9,5 százalékos abszolút fejlődést és új első féléves értékesítési rekordot jelent.

 

 

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a legfőbb régiókban

 

Miközben az autóipar számos régióban értékesítési nehézségekkel küzd, a BMW Group a hosszú távon fenntartható, nyereséges növekedés érdekében tovább folytatja globálisan kiegyensúlyozott vállalati stratégiáját.

 

A BMW Group legjelentősebb értékesítési régiója Európa, ahol a vállalatcsoport – a kontinens két legnagyobb piacának számító Németországban és Nagy-Britannában tapasztalható mérsékelt csökkenés ellenére is – abszolút 2,2 százalékkal növelte eladásait az idei év első felében.

 

A túlnyomórészt Kínára építő ázsiai régióban a BMW Group idén kimagasló értékesítési növekedést regisztrál, az új BMW és MINI modellek iránti kereslet a január és június között eltelt hat hónapban 18,4 százalékkal emelkedett. Mindez elsősorban az egy évvel ezelőtt kifutott BMW X1 modell ismételt debütálásának és a kifejezetten Kínának készített BMW 1-es limuzin bevezetésének köszönhető.

 

A vállalatcsoport amerikai kontinensen elért értékesítési eredményeit továbbra is az Egyesült Államokban jelentkező gazdasági nehézségek határozzák meg, noha a régió többi piacán jelentős fejlődés figyelhető meg: Mexikóban és Latin-Amerikában a BMW Group az előző év első félévéhez képest kétszámjegyű abszolút értékesítési növekedést könyvelhetett el.