- Hirdetés -

Újgenerációs tartalomgyártó indult

|

- Hirdetés -

Para-Kovács Imre (Heti Hetes, Hócipő, Saller), Szente Krisztián (ex-vlogger, online videós) tartalomgyártással foglalkozó céget indított, amely kifejezetten bátor, progresszív online videó megoldásokkal szolgál. Az FTR PIX a karantén alatt indult, és mára már több mint 30 videót készített, melyek összesen több tízezres nézettséget értek el organikusan.

Amióta a média dedikáltan a mainstream felületeket, ebből következően a hagyományos szerkesztési elveket és műsorformátumokat jelenti, a nézők egyre jobban szoknak át a kísérletibbnek mondható, on-demand média felületekre.

A közönség figyelmének áthelyeződését aránylag gyorsan reagálták le a már amúgy is új felületeken próbálkozó influencerek, vloggerek viszont a nézők egyre nagyobb része várja el a mainstream médiában megszokott érték-minőséget, miközben ragaszkodik az underground felületek és szereplők nagy erényéhez: az őszinteséghez. Ezt a két „iskolát” hivatott házasítani az FTR PIX online műsorgyártó ügynökség. Vállaltan extrém és a műfaji határokat feszegető saját fejlesztésű tartalmaikkal a régi iskola dogmatikus szerkesztési és gyártási gyakorlatát igyekeznek ellensúlyozni és bebizonyítani, hogy van élet a dobozon kívül is.

Para-Kovács Imre több mint 25 éves televíziós, Szente Krisztián közel 15 éves online videókészítési tapasztalattal alapította meg a céget.

“Pályafutásom során rengetegszer futottam bele, hogy nem törekedtek a megrendelők az izgalmas, újító tartalmak előállítására. Sosem értettem, hogy miért érezzük jól magunkat 10 éve is lerágott formátumokban, miért használjuk ugyanazokat a sokszor elcsépelt, hiteltelen arcokat, vagy bonyolítunk mindent a követhetetlenségig. A legkorrektebb válasz az volt, hogy így szoktuk. Akkor ez lustaság vagy a néző totális lenézése?” – tette fel a kérdést Szente Krisztián, az FTR PIX alapítója.

“Az internet alapvetően a fiatalok terepe, és az minősül művészetnek, ha valaki 10 másodpercig jobban tátog rá valami hülyeségre, mint ahogy tette előtte 10.000 másik. Egy ilyen terepen igyekszünk bebizonyítani, hogy a régi iskola igenis metszetet képezhet az újjal. Mi, régi punkok megtanultuk tisztelni a nézőt, a nagy túlszerkesztettségben pedig megtanultuk a finom iróniát és a kiszólogatásakat is. Túl vagyunk már azon, hogy cenzúrázzuk magunkat. Sosem érdekelt minket, hogy jobban tudjuk valaki más szakmáját, mint a sajátunkat. Viszont ugyanolyan tettre készek vagyunk, mint a maiak, talán ez adja az FTR PIX vibráló dinamikáját.” – mondta Para-Kovács Imre, társalapító

Az FTR PIX szokatlan módját választotta elmélete igazolására: saját fejlesztésű műsoraikban, élesben mutatják be módszereiket, ami a leegyszerűsített gyártási folyamatot, a fiatalos hangnemet és az extrém moodokat jelenti a potenciális megrendelők és partnereik számára.

“Persze törekszünk arra, hogy a saját műsoraink hirdetési partnereinkkel rentábilisan megálljanak a saját lábukon, ezzel is megmutatva, hogy az internet egy hatalmas játszótér és nem szabad pironkodni. Persze nem vagyunk hülyék, ha látjuk, hogy valamit túltoltunk, vagy még nem érett meg rá a világ, akkor berakjuk a fiókba és jön egy újabb. Szóval mondhatjuk, hogy formátum-inkubátorként is működünk.” – tette hozzá Szente Krisztián.

A koncepcióban fontos szerepet kap az extrémitás, a csapat megfigyelései szerint ugyanis a közönség elsődleges elvárása az őszinteség. Amellett, hogy valós témákkal és hiteles szakemberekkel dolgoznak a kamera előtt, mögötte azon fáradoznak, hogy újító tartalmakat hozzanak létre. Megfogalmazásuk szerint ez az a nagyon vékony határvonal, ami épp akkora hiányt hagy a nézőben, mint amennyire kielégíti a vizuális- és tudásszomját.

Ilyen koncepció például a Budapest Vad Világa, amely Budapest a helyiek előtt sem feltétlenül ismert helyeit mutatja be. A Kettős Múltfoglalás, ami két teljesen ellentétes világnézetű történész vitája, vagy például a MateMorphózis, amiben a főhős egy kocsmában ülve, mindenféle háztartási eszköz segítségével magyarázza a legfelsőbb szintű elméleti matematikát.

Hiszen az FTR PIX elsősorban edutainment tartalmakban utazik, ami azt jelenti, hogy a teljes eszköztárukat ismeretterjesztésre és edukációra fordítják. Mint David Attenborough és a Terminátor szerelemgyereke.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA