- Hirdetés -

Újrahangolt kommunikáció

|

Segítségnyújtás, együttérzés, egészségmegőrzés, biztonság – leginkább ezeket az értékeket hangsúlyozzák most a nagy márkák a kommunikációjukban. A járvány után nem lesz minden a régi, a szakemberek egy „új normális” helyzetre készülnek.

Az egész világot felforgatta a járvány, hirtelen minden bizonytalanná vált. A veszélyhelyzet gazdasági hatásait még felmérni sem lehet pontosan, a cégeknek és a márkáknak is számos előre nem megjósolható változásra kellett reagálniuk. Ennek megfelelően a kommunikáció is átalakult.

Bár minden vállalat máshogy reagált a koronavírus okozta változásokra, jellemzően inkább visszaléptek az intenzív kommunikációtól. A legtöbben szolidaritásukat és segítségnyújtási szándékukat fejezték ki, és sok olyan cég van, amelyik a támogatása, a hozzájárulása formájáról

ad ki tájékoztatást vagy az otthon maradás üzenetét erősíti. Vannak, amelyek az eddigihez hasonló reklámtevékenységüket folytatják, de úgy, hogy az a jelen helyzetben se legyen disszonáns. És persze találkozhatunk olyanokkal is, amelyek lehetőséget látnak a vírushelyzetben arra, hogy jobban megismertessék termékeiket, szolgáltatásaikat a nagyközönséggel.

„Ez jelenleg olyan helyzet, amikor egy nagyvállalatnak felül kell vizsgálnia a szokásos reklámtevékenységét. Mi felismertük, hogy át kell irányítanunk a fókuszunkat, hogy a legtöbbet tehessük az emberek jóllétéért, egészségéért. Ennek megfelelően április óta világszerte minden kereskedelmi reklámtevékenységünket szüneteltetjük. Magyarországon a Coca-Cola és a vállalathoz tartozó további márkák a saját közösségimédiacsatornáikat és reklámjaik helyét átadták a Magyar Vöröskeresztnek, a reklám helyett segítség jegyében. Ezeken a felületeken így a jótékonysági szervezet koronavírus megfékezésével kapcsolatos vagy egyéb közérdekű üzenetei jelennek meg” – mondta el Kerekes Péter, a Coca-Cola Company magyarországi leányvállalatának ügyvezető igazgatója. A cég kommunikációjában kifejezésre juttatta a járvány által érintettekkel való együttérzését, valamint köszönetét azoknak, akik nap mint nap azért dolgoznak, hogy megvédjék az emberek egészségét és jóllétét. „A jelenlegi helyzetben a hangsúly a kommunikációnkban a legfontosabb információk megosztására, a magunk és mások egészségének megőrzésével kapcsolatos üzenetek átadására került” – tette hozzá Kerekes Péter.

Bene Nikoletta, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. marketingvezetője úgy látja, a kommunikáció terén a járvány leginkább gyors alkalmazkodást és hatékony médiamegjelenéseket hozott, a jelen helyzetben releváns tartalommal megtöltve. „A megbízhatóság, a biztonság és az egészség védelme kiemelten fontossá vált” – emelte ki Bene Nikoletta.

Élen a segítségnyújtás

A Nestlé szakemberei fontosnak tartják, hogy a kialakult helyzetben saját eszközeikkel segítsenek a nehéz helyzetbe kerülőkön, így a vállalat kommunikációjában talán a legnagyobb változás, hogy a fókuszt a segítségnyújtásra, az adományozásra, a belső kommunikációra, a dolgozók mentális

és fizikai egészségének, illetve anyagi biztonságának megőrzésére állították. A különféle jótékonysági kezdeményezéseknek, adományozásoknak nagyon jó visszhangja volt a sajtóban is. „A márkákkal folyamatosan figyeljük a fogyasztóink igényeit, nézzük, hogyan reagálnak az újonnan kialakult helyzetre, miben vannak nehézségeik. Általánosságban kijelenthetem, hogy mindenhol a jelenlegi helyzethez illeszkedő, segítő, támogató kommunikációra váltottunk: a Maggi gyorsan elkészíthető ebédötleteket javasol, a Boci a kapcsolatok és a pozitív érzelmek kifejezésének fontosságát hangsúlyozza ebben a nehéz időszakban, a Purinának pedig még egy reprezentatív ku

tatást is készítettünk, ahol a válaszadók megerősítettek minket abban, hogy a kisállatok a gazdik legjobb pszichológusai ebben a nehéz időszakban is” – mondta el Noszek Péter, a Nestlé Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

„Főbb márkáink kommunikációs vezérvonalát egyre növekvő mértékben az adott brand küldetése határozta és határozza meg, amelynek az új körülmények között sem szabad változnia. Sőt, mi inkább úgy látjuk, hogy egy jól megfogalmazott küldetés feljogosítja, kötelezi a márkáinkat arra, hogy a jelen kihívásainak megfelelően reagáljunk: megszólítsuk és segítsük a fogyasztóinkat, ahol csak lehet. Ami viszont szükségszerűen változik, az a kommunikáció egyes elemeinek hangsúlya és hangneme. Fontos, hogy az információ átadása, a fogyasztók segítése autentikus és releváns legyen azokra a kihívásokra, amelyeket a fogyasztó a mindennapjaiban tapasztal. Ez utóbbi előtérbe helyezett bizonyos márkákat, programokat a portfóliónkon belül kommunikációs szempontból – gondolok itt a személyes és otthoni higiéniával kapcsolatos termékeinkre, illetve a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos projektjeinkre” – emelte ki Bányász Lívia, az Unilever média- és digitális transzformációs vezetője.

Véleménye szerint a járvány okozta változások három fő szempont mentén tapasztalhatók. Először is a cégek, a márkák mondanivalójának tartalmi finomhangolására kerül sor – itt a relevancia a vezérelv mind üzenetben, mind szolgáltatásban, de idetartozik a fizikai távolságtartással ellentétes vizuális üzenetek közvetítésének elhagyása is. A kommunikációs mixben szintén vannak változások, hiszen a fogyasztók élete és ezzel médiafogyasztási szokásai alapjaiban módosultak. Felértékelődött a televízió, illetve a különböző digitális csatornák, ezen belül is az e-kereskedelmet támogató eszközök szerepe a mixen belül. „A harmadik szempont, ami nem új, ám mégis fokozott óvatossággal kell eljárnunk vele kapcsolatban, az a márkabiztonság követelménye: a vírussal kapcsolatos információdömpingben fontos, hogy a megfelelő tartalmi környezetben kommunikáljanak a brandek, erre minden cégnek, márkának létező gyakorlatai és irányelvei vannak” – mutatott rá Bányász Lívia.

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstandon is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...