- Hirdetés -

Újraválasztották Blaskó Nikolettet a MAKSZ elnökének

|

Több éves kihagyás után tartott ismét tisztújító közgyűlést a marketingszakma egyik legfontosabb hazai szervezete, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ), az eseményen újraválasztották Blaskó Nikolett korábbi elnököt. A közgyűlésen arról is döntöttek, hogy a korábbi hat szekció helyett két szekcióban működnek majd tovább.

A MAKSZ alapszabályzata a pandémia alatt nem tette lehetővé online közgyűlés megtartására, amit a szervezet a járványhelyzet enyhülésével most tudott pótolni. A közgyűlés amellett, hogy megválasztotta új elnökségét és felügyelő bizottságát, egybehangzóan újraválasztotta Blaskó Nikolett korábbi elnököt, aki megköszönve a bizalmat elmondta: fáradságos, de eredményes időszakon vannak túl, aminek köszönhetően a MAKSZ ma mind kommunikációjában, mind működésében ütőképesebb. A szervezet tevékenysége alappilléreit megerősítve, megújult pozicionálással és arculattal, új alapszabállyal és struktúrával folytathatja munkáját a következő 2 éves ciklusban.

A tisztújító közgyűlésen döntés hoztak a MAKSZ tagügynökségei arról is, hogy 14 év után a korábbi hat szekció helyett (Média, ATL, BTL, PR, Online, Event) két szekcióban „média” és „non-média” működnek tovább. A szekciók alatt feladat-, ügy- és szakterület-specifikus munkacsoportok alakulnak a tagok szakmai vezetőiből.

Az ügyvezetőkön túl így további értékes szakemberek vonódhatnak be a szövetség munkájába, akik kapcsolati hálójukat tágítva, a tudásmegosztás mellett az iparág számára értéket teremtő szakmai munkával tudják segíteni a MAKSZ-ot. A tervezett munkacsoportok többek között: pénzügy, stratégia, social content, digital média, kreatív, KRU (kreatív utánpótlás), M Lista, PR, HR, event, illetve ügyfélkapcsolat. A megújulással járó megnövekedett feladatok és működési költségek fedezésére előterjesztett tagdíjreformot szintén egyhangúlag fogadta el a közgyűlés.

„A MAKSZ hisz abban, hogy a szakmáért tenni akaró ügynökségek legjava együtt jövőtállóvá és fenntarthatóvá teszi a kommunikációs iparágat” - jelezte beszámolójában az újraválasztott elnök. Blaskó Nikolett megerősítette, hogy a szövetség alapértékei változatlanul a szakmaiság, a versenyszellem és a haladás.

 

Az elnöki beszámoló kitért arra, hogy az elmúlt időszakban a szövetség tagjai és az iparág érdekében szorosabbra fűzte az együttműködést a szakmai társszervezetekkel, azaz az MMSZ-szel, az MRSZ-szel, az ÖRT-vel és a DIMSZ-szel és az IAA-val. A szövetségen belül Novák Péter (Dentsu) vezetésével munkacsoport jött létre az MRSZ által évente kiadott Reklám- és Kommunikációs Torta „kreatív és média ügynökségi tevékenység” szelete iparági számainak összeállítására.

Az MMSZ-szel közösen a szakma reputációjának emelése, illetve fenntarthatóságának biztosítása érdekében pedig közös ügyfél-ügynökség oldali alapelvekkel, ajánlásokkal és vállalásokkal szabálykönyvet dolgozott ki Fair Play Book néven. A kezdeményezés mögött 70 megbízó nagyvállalat, 46 ügynökség és 8 szakmai szövetség áll. A dokumentum mérföldkövet jelenthet a hosszútávú, kölcsönös, értékalapú ügyfél-ügynökség kapcsolatok megteremtésében, ami nagyban segíti a szakma reputációját, fenntarthatóságának biztosítását.

A beszámoló ismertette a MAKSZ pandémiás intézkedéseit is. A szervezet tagjai a válságban folyamatosan egyeztetve, HR vezetőiket munkacsoportba rendezve szakmai ajánlásokat, protokollokat dolgoztak ki, segélyprogramot indítottak. Páratlan iparági összefogással 14 millió forintot gyűjtöttek a szövetség által létrehozott Mentőöv segélyalapba, amiből közel 100 kilátástalan helyzetbe került kommunikációs szakembernek tudtak fejenként 150.000 Ft-os gyorssegélyt nyújtani az Ökumenikus Segélyszervezet segítségével. A program keretében - az anyagi támogatáson túl is segítve a munka nélkül maradt iparági szakemberek elhelyezkedését -, létrehozták a www.kommunikaciosallas.hu HR portált.

 

A COVID-válság alatt kifejezetten a fiatal tehetségek támogatására fókuszálva Marosi Gergely (Mito) vezetésével a szervezet 10 éves KRU (kreatív ugródeszka) programja is megújult, és egy új formátummal rukkolt elő. Tavaly elrajtolt az első Zsenge Penge verseny, ahol egy speciális, „gördülő” briefre 5 napon át, 7 kategóriában, 168 fiatal versenyzett. Óriási érdeklődéssel lezajlottak a Young Cannes Lions és Eurobest előválogatók, az egyetemisták és főiskolások pedig a Roger Hatchuel Academy keretében mérettethették meg magukat. A KRU Portfólió Day rendezvényén legutóbb 172 pályakezdő fiatal mutatta be magát és portfólióját 30 elismert kreatív és stratégiai igazgatónak. A szövetség tavaly újra megrendezte a szakma legrangosabb hazai versenyét, az Arany Penge Kreatív Fesztivált, társszervezőként segítette a hatékonyságot díjazó nemzetközi Effie Awards Hungary hazai lebonyolítását, valamint egy év kihagyás után kiadta a megújulás előtt álló M lista iparági rangsort.

 

A szövetség az elmúlt időszakban 8 új taggal bővült. A DDB, a Havas Creative és a Publicis Groupe Hungary ügynökségi brandjei mellett az újjáalakult Kastner, a Be Social, a Spice Communication, a Feat és Human Telex is csatlakoztak a MAKSZ-hoz. Az elnök beszámolójában kiemelte, hogy az új belépők vezetői többen már feladatot is vállaltak a szövetségben, Galácz Karolina (DDB) és Varga Gábor (Publicis Groupe Hungary) elnökségi, illetve alelnöki tisztséget tölt be az új elnökségben, Vajda Csaba-Havas pedig a Felügyelő Bizottság tagja lett.

Az elnök a jövőről úgy nyilatkozott, hogy a következő ciklusban sem dőlhetnek hátra, a fejlődéshez és a célok megvalósításához a támogató tagságon túl az új, motivált és tettrekész elnökségben látja a garanciát. Ezért az új elnökség felállásával első dolguk az új struktúra megerősítése, stabilizálása, az elfogadott stratégia akcióterv-szintre emelése. Az ügyfél-ügynökségi kapcsolatok javítása mellett elkötelezetten dolgozniuk kell az ügynökségek partneri státuszának erősítésén és az ügynökségi modellek fenntarthatóságának javításán. Blaskó elmondása szerint a hatékonyabb érdekképviselethez a tagok aktivizálásán és szorosabb együttműködésén túl a reprezentativitás, és ezzel a MAKSZ piaci súlyának növelése is szükséges. A szakma reputációjának javítása mellett kulcsfontosságú a kreatív színvonal és vele együtt a reklámok elfogadottságának emelése. Ehhez az ügyfelek és a piac folyamatos edukációjára, valamint a kreatív utánpótlás fejlesztésére van szükség.

A következő két évben 13 fős elnökséggel, 2 fő tanácsnokkal és 4 fős felügyelőbizottsággal erősít a szervezet, az új szervezeti felépítés itt található meg.

Blaskó Nikolett MAKSZ elnök CEO (ACG)

 

Mező László MAKSZ alelnök, médiaszekció elnök CEO (Mediacom)

Varga Gábor MAKSZ alelnök, non-media szekció elnök, Chief Client Officer (Publicis Groupe Hungary)

 

Balatoni Zsófia MAKSZ non- media elnökségi tag, alapító társ-ügyvezető (Uniomedia Communications)

Bölcs Ádám MAKSZ non-media elnökségi tag, ügyvezető igazgató (Well)

Galácz Karolina MAKSZ non-media elnökségi tag, Creative Director (DDB)

Horváth Rita MAKSZ médiaszekció elnökségi tag, Chief of Media (Publicis Groupe Hungary)

Kubicskó András MAKSZ non-media elnökségi tag, ügyvezető igazgató (McCann Erickson)

Marosi Gergő MAKSZ non-media elnökségi tag, Chief Creative Officer (Mito)

Radácsi Pál MAKSZ non-media elnökségi tag, ügyvezető igazgató (BoEvent)

Szabó Edina MAKSZ médiaszekció elnökségi tag, managing director (OMD)

Szerényi Zsuzsanna MAKSZ non-media elnökségi tag, Chief Executive Officer (Greenroom)

Vaszary Ádám MAKSZ non-media elnökségi tag, managing director (Positive Adamsky)

Dr. Megyer Örs tanácsnok

Erős Attila tanácsnok – ügyvezető (Fastbridge)

Varga Zoltán Felügyelő Bizottság vezetője CFO (VMLY&R)

Antalffy Zoltán Felügyelő Bizottság tagja pénzügyi és operatív igazgató (Café Reklám)

Elek Annamária Felügyelő Bizottság tagja CFO (Mindshare)

Vajda Csaba Felügyelő Bizottság tagja Chief Financial Officer (Havas Group)

 

A megnövekedett taglétszám és szakmai programok ellátása érdekében a Főtitkár mellett a jövőben további 1 fő projekt menedzserrel bővül a MAKSZ Titkársága.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Fontos a szabad nyilvánosság – interjú Gulyás Mártonnal

Még több helyre eljutni az országhatárokon belül és azon kívül – ez lesz a legfontosabb feladat a Partizán számára 2025-ben Gulyás Márton szerint. A csatorna alapítója - aki idén az első lett a hazai...

Naponta jön a Fort Boyard az RTL-en

December 16-tól minden hétköznap este látható lesz az RTL-en a Fort Boyard – Az erőd játéka című műsor. Két új csapat száll majd harcba Gaccio Nagyúr kincseiért, hogy végül a győztes játékos a megszerzett...

OOH piac: időben kell lépni a hirdetőknek

Az óriásplakát- és citylight-felületek iránti kereslet az elmúlt években folyamatosan növekedett, ami a piaci szereplők és az ügyfelek számára egyaránt új kihívásokat jelent. A MAKSZ Méida Szekciójának ajánlása a hirdetőknek.Ezt a tendenciát tovább erősíti,...

Radics Gigivel indul az UTAZÓK Podcast

Rendhagyó podcastot indított Mahó Andrea, aki meghívott vendégeivel egy-egy számukra meghatározó film kapcsán beszélget az életükről, tapasztalataikról és karrierjükről.Az első epizódban Radics Gigi tárja fel a gondolatait és érzéseit azzal kapcsolatban, hogy hogyan indult...

Országos szintre lépett a PENNY és a foodora együttműködése

November közepétől a PENNY vásárlói már országos szinten intézhetik akár nagy bevásárlásaikat is a foodora applikációján keresztül. Az ünnepi időszak közeledtével tényleges segítséget jelenthet a családok számára, hogy a diszkontlánc összes termékkategóriája kényelmesen és...

Változás a SPAR üzleteiben

A SPAR Magyarország összesen 736 millió forintot fordított egy-egy miskolci, soproni és tatabányai üzletének modernizálására. A vállalat saját erőből megvalósult fejlesztései révén megújultak a szupermarketek belső terei, és az áruházak a korábbinál kevesebb energiát...

Lukas Graham is érkezik a Paloznaki Jazzpiknikre

7 Years, Love Someone, Mama Said, Share That Love és még sorolhatnánk a Lukas Graham világsikereket, amelyektől előre borítékolható a libabőr a 2025-ös Jazzpiknik pénteki napján. Szombaton a Piknik közönségkedvencei térnek vissza a színpadra,...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

Extrém mentőakciókkal érkezik a Spektrum új műsora

A Spektrum legújabb szemléletformáló, saját gyártású produkciója az ember és az állatvilág különleges együttélését, az állatorvosi munka rejtelmeit, a nem mindennapi veszélyekkel járó fajmentést, valamint a fajok megóvását mutatja be. A Dr. S.O.S. –...

Az online térben is hódítanak a digitális tárcák

Forradalmian berobbant a digitális tárcák alkalmazása az idei évben. Az online fizetési megoldásokat nyújtó magyar Barion felületén 2024 elején még csak a forint tranzakciók 10 százalékát, október végére viszont már 25 százalékát bonyolították Apple...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tíz Cápával tér vissza jövőre az RTL üzleti showműsora

Jövőre a 8. évaddal tér vissza az RTL egyik sikerműsora, a Cápák között, amelyben ezúttal már tíz befektető keresi majd a kreatív, gyümölcsöző vállalkozásokat, amelyek befektetésük által tovább fejlődhetnek, növekedhetnek. A műsorvezető személye nem...

Fontos a szabad nyilvánosság – interjú Gulyás Mártonnal

Még több helyre eljutni az országhatárokon belül és azon kívül – ez lesz a legfontosabb feladat a Partizán számára 2025-ben Gulyás Márton szerint. A csatorna alapítója - aki idén az első lett a hazai...

Naponta jön a Fort Boyard az RTL-en

December 16-tól minden hétköznap este látható lesz az RTL-en a Fort Boyard – Az erőd játéka című műsor. Két új csapat száll majd harcba Gaccio Nagyúr kincseiért, hogy végül a győztes játékos a megszerzett...

OOH piac: időben kell lépni a hirdetőknek

Az óriásplakát- és citylight-felületek iránti kereslet az elmúlt években folyamatosan növekedett, ami a piaci szereplők és az ügyfelek számára egyaránt új kihívásokat jelent. A MAKSZ Méida Szekciójának ajánlása a hirdetőknek.Ezt a tendenciát tovább erősíti,...

Radics Gigivel indul az UTAZÓK Podcast

Rendhagyó podcastot indított Mahó Andrea, aki meghívott vendégeivel egy-egy számukra meghatározó film kapcsán beszélget az életükről, tapasztalataikról és karrierjükről.Az első epizódban Radics Gigi tárja fel a gondolatait és érzéseit azzal kapcsolatban, hogy hogyan indult...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...