- Hirdetés -

Ünnepel a ŠKODA

|

- Hirdetés -

Jubileumi év a ŠKODA AUTO számára: 2020-ban ünnepli az autógyártó alapítása 125 éves, emellett autógyártása kezdetének 115. évfordulóját, de a márka számos történelmi jelentőségű modellje is idén tartja jubileumát.

Amint Bernhard Maier, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke hangsúlyozta: „A ŠKODA AUTO a világ legrégebbi, ma is termelő autógyártói közé tartozik. Ezen egyedülálló sikertörténet sarokkövei alapítóink, Václav Laurin és Václav Klement bátorsága és találékonysága, ami egyszerre kötelezettség és ösztönzés is számunkra, hogy virágzó jövő felé vezessük a vállalatot. Pontosan ezt tesszük ’Stratégia 2025’ programunkkal, puszta autógyártóból ’A legjobb mobilitási megoldásokat kínáló Simply Clever vállalattá’ (’Simply Clever Company for the Best Mobility Solutions’) alakítva át a ŠKODA AUTO szervezetét.”

Ennek megfelelően a ŠKODA AUTO 2020-ban is következetesen folytatja útját az elektromos mobilitás felé, s az év első felében bemutatja a VISION iV sorozatgyártású változatát. Ezzel a vállalat megalapításának 125. évfordulója egyben új korszak kezdetét is jelenti a márka számára, e tisztán elektromos, akkumulátorhajtású SUV-modell ugyanis az első olyan gépkocsija, amely a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épül. Jelenlegi termékoffenzívája keretében 2019-től 2022 végéig a ŠKODA harminc új modellel jelenik meg a piacon, amelyek közül több mint tíz részben vagy tisztán elektromos hajtásrendszerű.

Annak alapjait, hogy a ŠKODA mára nemzetközileg is sikeres autógyártóvá válhatott, alapítói, Václav Laurin és Václav Klement még 1895 decemberében fektette le, amikor a közép-csehországi Mladá Boleslav városában kerékpárok javításával és gyártásával kezdtek foglalkozni. A róluk elnevezett Laurin & Klement vállalat már rövidesen több tucat változatban két- és háromkerekűek sokaságát kínálta, a motorkerékpárok gyártása pedig 1899-ben vette kezdetét. Műszakilag innovatív modelljeik hamarosan többek között Angliában, az egyik legigényesebb exportpiacon is keresettnek számítottak.

A Voiturette A formájában már 1905-ben bemutatkozott az első Laurin & Klement gépkocsi, amely gyorsan a mindennapok igényes minőségű, s előnyös ár/érték-arány jellemezte autójává lépett elő. Az L&K széleskörűen bővítette modellkínálatát, s hamarosan nagyteljesítményű sportkocsikat, illetve haszonjárműveket is kínált, amelyek szerte a világon meggyőzték a járművezetőket. 115 év múlva az autógyártó immár több mint száz piacon aktív és évente 1,24 millió járművét szállítja ki világszerte ügyfeleinek.

A sikertörténet folytatásának alapjául a Laurin & Klement és a Škoda gépgyártó konszern 1925-ös egyesülése szolgált, amellyel biztosított volt a további növekedéshez szüksége tőke. Ettől kezdve tűnt fel a Mladá Boleslav-i járművek márkaemblémáján a szárnyas nyíl motívuma.

A ŠKODA AUTO számos tevékenységgel, akcióval és eseménnyel ünnepli 2020-ban 125 esztendős évfordulóját, a vállalat dolgozói, valamint a márka és az autózás rajongói számára egyaránt. Ennek keretében például a vállalat történelmi szempontból meghatározó modelljei vezetéssel egybekötött rendezvényeken vesznek részt Kínában, Indiában, illetve más nemzetközi piacokon. Az ünnepi év csúcspontjaként a világhírű Cseh Filharmonikus Zenekar különleges koncertje szerepel a tervekben, de a ŠKODA széleskörű marketing- és kommunikációs kampányt is indít a jubileumi év alkalmából, többek között az autógyártó a közösségi hálózatokon működő összes csatornáján és a vállalat saját ŠKODA Storyboard weboldalán – a „Vezető leleményesség 1895 óta” („Driving inventiveness since 1895”) szlogen alatt.

A cég története során immár számos történeti szempontból is jelentős ŠKODA modell gördülhetett ki a csehországi és a nemzetközi termelési helyszínekről, amelyek közül néhány szintén 2020-ban ünnepli világpremierje vagy piaci bevezetése jubileumát. 85 évvel ezelőtt, 1935-ben mutatta be például a ŠKODA áramvonalas karosszériájú, izgalmas 935 Dynamic modelljét, míg 60 esztendeje, 1960 szeptemberében a Brnói Nemzetközi Gépipari Vásáron debütált az első ŠKODA OCTAVIA COMBI. A 2+2-üléses, elegáns ŠKODA 110 R kupé 1970-ben jelent meg, s idén immár húsz esztendeje a nagysikerű FABIA COMBI első generációja piaci bevezetésének. A ŠKODA AUTO gazdag versenysport-hagyományait idézi Václav Bobek és Jaroslav Netušil indulásának 70. évfordulója Le Mans 24-órás versenyén, akik 1950-ben egy ŠKODA Sport volánja mögött a gyári csapat színeiben álltak rajthoz.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...

Megelőzte a Disney a Netflixet

Július elején már több streaming előfizetője volt a Disney-nek, mint a Netflixnek a két cég negyedéves üzleti jelentése szerint. A Disney+ nagyot nőtt a második negyedévben, több mint 14 millió új előfizetőt gyűjtött, decemberben...

Pozsonyban terjeszkedik a Green Fox Academy

A Green Fox Academy dinamikusan növekszik és mára erős nemzetközi vállalattá vált. Másfél év alatt felépítette a szlovák IT képzési piac legerősebb márkáját, az online oktatás átütő sikerére alapozva pedig idén nyáron megnyitotta második...

Az Astoria Agency-vel dolgozik a Network4

Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége támogatja a médiacég sajtókommunikációs tevékenységét. A Network4 mérföldkőhöz érkezett, hiszen augusztus 5-én indult el a MATCH4 sportcsatorna, amely az ARENA4 sportadó és az ARENA4+ sportstreaming szolgáltatás testvéradójaként működik....

Nagyon népszerűek a pénzügyi appok

A magyarok 73 százaléka használ valamilyen pénzügyi alkalmazást, amely így a második legnépszerűbb applikáció típus a közösségi média alkalmazások után – derül ki a Magyar Bankholding reprezentatív kutatásából. Az online bankolás legnagyobb előnyeként a...

Kilőtt a céges értékesítés a GreenGonál

Soha nem látott érdeklődés követte a magyar kormány hatósági üzemanyag árának eltörlését a közösségi elektromos autómegosztó szolgáltatónál – számolt be Ádám Boglárka a GreenGo vezérigazgatója. Az ok egyszerű: ahogy a magyar háztartások többsége, úgy...

Különleges okosmobilokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung bejelentette az összehajtható okostelefonok következő generációját: megérkezett a Galaxy Z Flip4 és a Galaxy Z Fold4. A készülékek testreszabható, elegáns külsővel és továbbfejlesztett teljesítménnyel érkeznek. A Galaxy Z sorozat, ahogy eddig is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így alakul a fiatalok médiafogyasztása

A Z-generáció és a millenniál generáció digitális szórakozása egyre inkább előtérbe kerül világszerte. Ma már a videós streaming szolgáltatásokkal fej fej mellett versenyez a közösségi média és a gaming a fogyasztók figyelméért – derül...

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...
- Hirdetés -

Don't Miss

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Hatalmas zöld projektben a Toyota

Fukusima prefektúra és a Toyota hidrogénre, mint új energiaforrásra helyezi a hangsúlyt. 2021 júniusa óta tárgyalnak a projekt konkrét kezdeményezéseiről különböző partnerekkel, hogy olyan megvalósítási modellt hozzanak létre, amely a Japánra jellemző, 300.000 körüli...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....