- Hirdetés -

Üveggömb és műfenyő: ezek az idei karácsonyi trendek

|

A karácsonyt évszázadok óta ünnepeljük, mégis minden évnek van valamilyen slágerszíne, slágerterméke a Praktiker országos hálózattal rendelkező barkácsáruházlánc szakértője szerint. Idén a farmerkék és tengerészkék a bronz és ezüst elemek kiegészítő színei, valamint a duplakockás mintázat és a horgolt hatású textíliák hódítanak a dekorációban. Az illatok közül a lágyabb, valamint a keleti jellegűeket, például a szantálfa illatát keresik a legtöbben. A barkácsáruházlánc adatai alapján a karácsonyfadíszek közül az üveggömb megunhatatlannak bizonyul, ebből évek óta növekszik az eladások száma. Szintén folytatódik az elmúlt időszakban erősödő trend, amely szerint visszaszorulóban van a hagyományos csomagolóanyag, változás látható azonban a karácsonyi vásárlások időbeli eloszlásában.

Piros betűs ünnepeink közül karácsonykor vágyunk leginkább arra, hogy a környezetünket is feldíszítsük, és a különleges alkalomhoz igazítsuk. Erre nemcsak a keresztény ünnephez hosszú ideje kapcsolódó karácsonyfaállítás teremt nagyszerű lehetőséget, hanem a lakás vagy ház többi részéhez rendelkezésre álló díszítőelemek sokasága is. A magyar barkácspiac meghatározó szereplője, a Praktiker adatai alapján a magyarok a karácsonyi dekorációs, világító termékek széles skálájának megvásárlásával készülnek az ünnepekre. Tálas Adrienn kategóriamenedzser szerint a karácsonyi vásárlások időbeli eloszlását tekintve egy érdekes trend is körvonalazódik az elmúlt években. 2019-ben az ünnepi dekorációkat vásárlók két csoportra, a november eleji „korán kelőkre” és a december harmadik hetében érkező „későn ébredőkre” voltak feloszthatók. Az adatok alapján ez 2020-tól, a koronavírus-járvány kitörésétől kezdve megváltozott, és a karácsonyi dekorációs termékeket vásárlók többsége a november végi-decemberi elejei időszakban érkezett. A szakértő szerint a következő évek érdekes kérdése lesz majd, hogy visszaállunk-e majd a járvány előtt megszokott két időpontban tetőző vásárlói rohamra, vagy megmarad kiemelt időszaknak az ünnepek előtti 2-3 hét. Ahhoz azonban, hogy a lehető legszabadabban válasszunk kiegészítőket, mindenképpen a korai vásárlás javasolt, így bőven lesz idő mindent olyan dizájnban beszerezni, amilyet elképzeltünk az idei karácsonyra. Ami a termékek népszerűségét illeti, jól látható, hogy a magyarok számára az üveggömb továbbra is az egyik legfontosabb fadísz, ugyanakkor a vásárlásokban egyre hangsúlyosabban jelenik meg a zöld gondolkodás. Nézzük, melyek az idei trendek a Praktiker szakértője szerint!

Lakásdekoráció, asztali díszítés, illatok

Idén a megszokott karácsonyi csillogás (bronz, ezüst, ekrü) kiegészítőiként a farmerkéket és a tengerészkéket használják sokan. Szintén népszerű a gold díva art deco, amely az arany-fekete ellentétére épülve jellegzetes színvilágú, egyenes vonalaival elegáns megjelentésű. A figurák közül a szarvas és az erdei manók idén is sokféle összeállításban szerepelnek. Azok esetében, akik a házias vidéki stílust részesítik előnyben, a konyharuhák és asztali dekorációk terén a duplakockás, bronz, barna és farmerkék színek alkotják az aktuális trendet, összhangban a díszpárnákkal és plédekkel. Az illatok terén idén a virágillat és a lágyabb illatok hódítanak, valamint népszerű a keleti füstölők világa, például a szantálfa.

Ajándékcsomagolás: visszaszorulóban a hagyományos, mindent befedő megoldások

A szakértő szerint egyre határozottabban lehet érezni a hagyományos, „mindent befedő” csomagolás visszaszorulását. Sokan használnak újrahasznosított ajándéktasakot, valamint trendi lett az is, hogy egyszerűen egy szalaggal kötik át, vagy újrafelhasználható, minőségi textilben adják át az ajándékot.

Fadíszítés: sláger az üveggömb, egyre több a természetes anyag

A karácsonyi dekorációk közül jellemzően a fa díszítésével foglalkozunk a legtöbbet: a Praktiker ünnepi dekorációs kínálatának több mint harmadát ebből a kategóriából értékesítették 2021-ben. Külön érdekesség, hogy az elmúlt években megtöbbszöröződött az üveggömb karácsonyfadíszek iránti kereslet. Amíg 2019-ben még a dekorációs eladások 3 százalékát alkották ezek a díszek, 2021-re ez a szám 7 százalékra emelkedett: ennek a hagyományos fadísznek továbbra is növekszik a népszerűsége Magyarországon. A Praktiker szakértője szerint idei trend, hogy jellemzően két színnel díszítjük a fát, szalagok és üveggömbök felhasználásával. Utóbbiakat úgy rendezzük el Boncz Péter szezonális kihelyezési osztályvezető tanácsa szerint, hogy alul legyenek a nagyobbak (12-16 centiméteresek), feljebb haladva pedig az egyre kisebbek. Népszerűek a természetes díszítőelemek is, sokan használnak ágakat, tobozokat, bogyókat – olykor keverve a modern díszekkel.

Műfenyő, karácsonyfatalp

A műfenyők közül a kevert szilikon vagy tiszta szilikon anyagú a legkeresettebb, mérete szerint pedig a 180 centiméter feletti a legnépszerűbb. A selyemfonatú műfenyőt már kevesebben keresik. Fenyőtalpnak a vízzel megtölthető, stabilizálható típusok is népszerűek – a szakértő szerint ezek közül a racsnis a tartósabb, ugyanakkor fontos, hogy az ilyen megoldások 150-180 centis fákhoz megfelelőek.

Világítás: a mobil applikációs irányítás a menő

A karácsonyi hangulat elengedhetetlen kelléke a világítás, és talán az ehhez kapcsolódó termékek mentek át a legtöbb változáson az elmúlt években. A vásárlók tudatossága is érezhető, talán az energiahatékonysággal is összefüggésben 53-ról 46 százalékra csökkent a karácsonyi fényeken belül a kültéri világítás aránya. Népszerűek az energiatakarékos ledvilágítási megoldások, és különösen szeretjük, ha távolról is kezünkbe vehetjük az irányítást: a mobiltelefonos applikációval működő karácsonyi ledvilágítás az igazi sláger.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...