- Hirdetés -

Üzleti előnyt is jelenthet az Apple csodaszemüvege

|

- Hirdetés -

Közel négy hónapja mutatkozott be az Apple Vision Pro, és egyelőre nincs új hír a fejlesztés háza tájáról az akkor megismert paramétereken túl. A kiterjesztett és a virtuális valóság szemünk előtt való keverésére képes, fejen hordható eszköz szórakoztatóipari és irodai környezetben való felhasználásáról már sok szó esett, ugyanakkor az eszközben rejlő üzleti és ipari lehetőségekről egyelőre alig lehetett hallani. A Delta Systems Kft. fejlesztői összegyűjtöttek néhány olyan szemléletes példát, ahol nem csak látványosságként, hanem üzleti előnyt teremtő termelőeszközként is funkcionálhat a jövőben az Apple csodaszemüvege.

2024-ben, és akkor is még csak az USA-ba kerülhet a boltok polcaira az Apple Vision Pro. A mozgásérzékeny és térhatású kijelzőkkel ellátott arcmaszk műszaki képességei június óta ismertek, és a szakavatottak legalább olyan mérföldkőként tekintenek rá, mint az első iPhone megjelenésére. Sikere azonban nagy mértékben azon is fog múlni, hogy milyen alkalmazások készülnek rá, meglátják-e benne a fejlesztők azt a potenciált, amit kínál, és piacra kerülnek-e azok a szoftverek, amelyek kihasználják képességeit.

A szórakoztatóipari cégek, a számítógépes játékok fejlesztőitől, a felnőtt tartalmak produceri irodáiig tűkön ülnek, hogy kiterjesszék az élményt az Apple Vision Pro segítségével. Ugyanakkor a termelésben, logisztikában vagy éppen az egészségügyben legalább olyan nagy várakozás övezi a készülék megjelenését.

„Ha a készülék nem is lesz egyelőre elérhető Európában, valószínűleg az Apple nem lesz önmaga ellensége, és nem akarja majd megtiltani az USA-n kívüli fejlesztőknek, hogy elkezdjenek ismerkedni a Vision Pro platformmal” – vélekedik Varga Balázs, a Delta Technologies 100%-os leányvállalata, a Delta Systems Kft. senior kliens termékmenedzsere. Azok a cégek, amelyek jogosultak applikációt fejleszteni mondjuk iPhone-ra vagy a HomeKit okosotthon környezet eszközeire, előnnyel indulhatnak, nekik valószínűleg nem kell újra átesniük a regisztráción, az átvilágításon, és az ezekhez kapcsolódó sokezer dolláros költségektől is megkímélhetik magukat.

A Delta Systems Kft. rendelkezik a megfelelő jogosultságokkal, hogy egyedi szoftveres beállításokat kínáljon az ügyfelei számára, így már ők is visszaszámolnak, hogy mikortól kísérletezhetnek az új AR/VR környezetben. Ugyanakkor a cégek részére végzett fejlesztések sokszor egyediek, csak egy adott megrendelő számára készülnek, nem úgy kell elképzelni őket, mint az AppStore-ból bárki számára letölthető appokat. Ilyen esetekben a fejlesztéshez speciális felületen, külön fejlesztői környezetben férhetnek hozzá a programok kódjaihoz a fejlesztő cég és a megrendelő illetékesei.

A Delta fejlesztői szerint az egyik első felvevőpiac a logisztika lehet. Általában nagy területeken kell dolgozni, változó környezetben, a dolgozói fluktuáció is viszonylag magas, és sokszor bukkanhatnak fel külsősök. Ilyen helyzetekben a hagyományos navigáció és az írásos itinerek nem adnak kielégítő útmutatást. „Képzeljük el, hogy kamionsofőrök vagyunk egy idegen országból, és egy kikötőben, naponta változó elrendezésű konténerek között kell megtalálni egy adott terminálon egy adott mólót, és ott felvenni, vagy lerakni bizonyos árut. Ha ehhez a Vision Pro a szemünk előtt mutatná, hogy merre menjünk, mit mozgassunk, és a rakodás megtörténtét ezzel hivatalosan is igazolná, az nagyon sok időt takaríthatna meg, ráadásul önkiszolgáló rendszerűvé is tehető ezzel a folyamat.” – magyarázza Cseh István a Delta Systems Kft. Ipar 4.0 divíziójának termékmenedzsere.

Természetesen a navigáláson túl a készletek áttekintése, leltározása, minőségi ellenőrzése, sérülések felkutatása is sokkal egyszerűbb lehet egy ilyen interaktív eszközzel.

A Delta még 2022-ben mutatott be jó néhány olyan Ipar 4.0 fejlesztést, melyek kamerák és szenzorok képességeire alapulnak. Áruk és alapanyagok számolása; állapotuk vagy akár hőmérsékletük ellenőrzése; a rajtuk feltüntetett kódok leolvasása mind-mind olyan feladatok, amik sokkal egyszerűbbek lehetnek a Vision Pro-val.

„Sok vád érte a Vision Pro-t, hogy borsos ára miatt csak a felső tízezer játékszere lehet. Pedig ipari környezetben éppen a kékgallérosok munkáját könnyítheti meg, ugrásszerűen növelve a munkabiztonságot, garantálva az üzletfolytonosságot” – mondja Varga Balázs.

Képzeljük el, hogy egy vegyi üzemben, ahol akár többszáz kilométernyi csővezeték kanyarog, megbíznak egy brigádot, hogy cseréljenek ki néhány elöregedett szelepet, elrozsdásodott könyököt, beszorult csapot. A csövekben forró gőz vagy veszélyes kemikáliák mozognak. Ilyenkor a szerelés előtt az úgy nevezett kizárási folyamat, vagyis az adott csőszakasz tehermentesítése életbevágóan fontos feladat. Mind az üzem vezetőinek, mind a dolgozóknak sokkal nagyobb biztonságot ad, ha a Vision Pro-n keresztül minden megtekintett csőszakaszról megtudhatná a dolgozó, hogy a mentesítési feladathoz merre menjen, hol zárjon el csapokat, és ha ezt megtette, akkor a cső mikorra hűl le szerelhető hőmérsékletre.

Az eddig sorolt esetekben inkább az AR – a kiterjesztett valóság, vagyis a valódi környezetbe helyezett testek és információk játszottak szerepet. Azonban a VR funkciók kihasználásának lehetőségét is nagyon várja az ipar. Elsősorban a tervasztalon létező gépek 3 dimenziós térben való áttekintésére, vagy a javításra szoruló gépekből létrehozott 3 dimenziós másolat – az úgy nevezett digitális iker – vizsgálatára lehet jó a készülék ezen képessége. A tervezőmérnökök munkáját nagyban megkönnyítheti, ha élethű léptékben járhatják körbe a prototípust, így az agyag vagy egyéb modellek időigényes elkészítése helyett minden egyes módosítás azonnal tesztelhető a virtuális térben. De ezt a képességét használhatják ki a nagy berendezések szervizelését végző mérnökök, akiket a szemüveg végigvezethet a komplett diagnosztikán, szétszereléstől hiba feltárásán és javításán át az összerakásig.

„Az első fejlesztések költsége még viszonylag magas lehet, és a szükséges idő is nehezebben becsülhető, így várhatóan a tőkeerős nagyvállalatok lehetnek az első megrendelők. Ugyanakkor éppen náluk jelentkezhetnek halmozottan olyan anyagi előnyök, ami miatt megéri belevágniuk” – jósolja Varga Balázs. Mellettük állami támogatású projektek, például egészségügyi kutatásokhoz, hadiipari korszerűsítésekhez kapcsolódó fejlesztések lehetnek az úttörők az eszköz kiismerésében. A nem is olyan távoli jövőben a tömegrendezvényeken Vision Pro-val szolgálatot teljesítő belügyi dolgozó szűrheti ki a magas testhőmérsékletűeket vagy a körözött személyeket.

fotó: apple.com

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Automata boltot nyitott a Spar

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S”...

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...

Nagyot ment „A LEGO Oroszlán” az idei Effie-n

A marketing Oscarjaként is emlegetett Effie hazai versenyének nagy győztese a három Arannyal és a Platina Effie-vel jutalmazott „A LEGO Oroszlán” című pályamű lett. A LEGO Hungary és a Red Lemon Media kampánya az...

Az E.ON a Cafét választotta

Régiós médiaügynökségi partnert választott magának az E.ON SE energiavállalat, a tendernyertes a Mediaplus, melynek magyarországi partnere a Café Reklám. 2024-től indul el a közös munka, amelyben a Café az E.ON Hungária Csoport médiatervezési, stratégiai...

Új ügyfél a Positive Adamskynél

Novembertől a Positive Adamsky egészségügyi marketingre szakosodott tagügynöksége, a Positive Health and Care felel a piacvezető magánegészségügyi szolgáltató marketing és kommunikációs feladataiért.A dinamikusan változó egészségügyi szektor komoly kihívások előtt áll, ami új lehetőségeket hoz...

Még mindig alacsony a magyar vállalatok innovációs tevékenysége

A kedvezőtlen gazdasági helyzetben a magyar cégek innovációs tevékenysége változatlanul alacsony szinten stagnál – derül ki a K&H innovációs indexének második féléves felméréséből. A cégvezetők elsősorban a háttérfolyamatok ésszerűsítésére összpontosították újító szándékukat, ezzel igyekeztek...

Újabb szektorban javítanák a nemi arányokat

Szinte minden szektorban egyenlőtlen a vezetők nemi megoszlása, különösen igaz ez az olyan férfiasnak tartott szakmára, mint amilyen a logisztika. Az egész szektorban alulreprezentáltak a nők hazánkban, arányuk csupán 25 százalék. A női vezetők...

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hatalmas a különbség a borvidékek ingatlanárai között

Magyarország hat borrégiója közül az Etyek-Budai, a Móri, a Neszmélyi, a Pannonhalmi és a Soproni borvidéket magában foglaló Felső-Pannon borrégióban volt a legdrágább, csaknem 500 ezer forint a lakások négyzetmétere 2022-2023-ban. A legalacsonyabb, négyzetméterenkénti...

Automata boltot nyitott a Spar

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S”...

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...

Fókuszban a multiplatform növekedés

A lineáris piac lassan elérheti a maximumát, és egyre inkább van egy olyan típusú közönség, amelyik a streaming felé fordul – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Borsány-Gyenes András. A Network4 Media Group vezérigazgatója beszélt a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...

Díjat nyert a K&H fenntarthatósági indexe

A Kreatív magazin szakmai zsűrije ezüst Prizma-díjjal értékelte a K&H fenntarthatósági indexét és a hozzá kapcsolódó kommunikációs tevékenységet, amely hatékonyan és társadalmilag felelősen alkalmazza az adat- és kutatásalapú PR-eszközöket. A hazai PR-, reklám- és...

Faültetéssel kompenzál a Spar

Megrendezte, majd kiértékelte az első, karbontudatosságot előtérbe helyező eseményét a SPAR. A Budapest Borfesztivál partnerrendezvényének szén-dioxid-kibocsátását a vállalat 392 őshonos gyümölcsfa telepítésével kompenzálja.„A világ, amelyben élünk sérülékeny, ezért mindent meg kell tennünk, hogy a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....