- Hirdetés -

Vállalkozásokat véd a Vodafone új szolgáltatása

|

A távmunka elterjedésével az okostelefonok elsődleges munkaeszközökké váltak, és ezt a támadók is tudják: csak a vishing (hangalapú adathalászat) visszaélések száma másfél év alatt több, mint hatszorosára ugrott 2022 második negyedévére. A Vodafone vállalkozásoknak szóló szolgáltatása éppen a mobileszközöket célzó támadások ellen nyújt megoldást: a Lookout mobil kibervédelmi megoldás védelmet jelenthet a mobileszközöket fenyegető hálózat-, eszköz-, alkalmazás- és tartalomalapú kockázatok ellen.

A kibertámadások száma globális szinten folyamatosan emelkedik, 2022-ben megközelítőleg 5,5 milliárd ilyen támadást hajtottak végre világszerte. A támadásokkal okozott károk költségei 2022-ben 4,35 millió dollárra – több mint másfél milliárd forintra – emelkedtek, jelentős veszteségeket okozva ezzel az érintett cégeknek. Noha az adathalász támadások egyetlen iparágat sem kerülnek el, 2022-ben a leginkább érintett területek a banki és az egészségügyi ágazatok mellett az energia- és közműszolgáltatások, a szállítás és a gyártás szektorok voltak. Míg korábbi években a kibertámadások jelentősebb része Észak-Amerikát érintette, addig az utóbbi években megfigyelhető ennek a tendenciának az eltolódása az európai régió irányába.

A legkomolyabb kockázatnak zsarolóvírusok tekinthetők, az előző évben több, mint 493 millió támadást indítottak világszerte különböző zsaroló technikákat alkalmazva. Emellett jelentősen elterjedt az adathalász technikák változatos kihasználása, például a vishing (hangalapú adathalászat), a smishing (SMS adathalászat) és a quishing (QR-kódos adathalászat) is egyre gyakorabban használt módszerek. A támadók számtalanszor ezeket kombinálva támadnak, ez az úgynevezett hibrid adathalászat, mellyel képesek akár a többfaktoros hitelesítés (MFA) kijátszására is. Csak a hangalapú visszaélések száma 2022 második negyedévében 625 százalékos növekedést mutatott, mióta 2021 első negyedévében elkezdték rögzíteni ezen támadások jelenlétét. A megoldást a kiber-sebezhetőség csökkentése, valamint az adathalász támadások kivédése jelentheti – mely különösen kritikus a mobileszközök esetében.

A mobileszközök ugyanis számos érzékeny adatot tartalmaznak: hozzáférést biztosítanak az elektronikus levelezéshez, fényképekhez, a készülék kamerájához, GPS-koordinátákhoz, jelszavakhoz és kontaktlistákhoz. Emellett a távolról dolgozó alkalmazottak többségének gyakran engedélyezett a munkahelyük által, hogy olyan személyes eszközöket és hálózatokat is használjanak a munkájukhoz, amelyeket az IT nem tud megfelelően leellenőrizni. Mindez a vállalatok számára komoly biztonsági kockázatot jelent.

„A hazai és nemzetközi statisztikák alapján azt látjuk, hogy az adathalászat egyre növekvő fenyegetést jelent a vállalatoknak. A vállalkozások digitális támogatása elsődleges célunk, éppen ezért ezen a téren is partnereink segítségére leszünk, és olyan átfogó megoldást kínálunk, amely a hibrid munkavégzés és a saját mobileszközök használata mellett is garantálja, hogy az érzékeny adatok ne kerüljenek illetéktelen kezekbe” – mondta el Dobó Mátyás, a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatások üzletág vezérigazgató-helyettese.

A Vodafone által kínált Lookout mobil kibervédelmi szolgáltatás védelmet biztosíthat a mobileszközöket fenyegető hálózat-, eszköz-, alkalmazás- és tartalomalapú kockázatok ellen minden iOS, Android és Chrome OS mobileszközön, továbbá megoldást nyújt a kockázatok felismeréséhez és kezeléséhez is.

A Lookout egy kimondottan mobileszközökre fejlesztett szoftver, amely a mesterséges intelligencia segítségével elemzi a több, mint 200 millió eszközből és több, mint 120 millió alkalmazásból álló globális hálózat telemetriai adatait. A szokásostól eltérő viselkedés beazonosításával észleli és elhárítja a kéretlen behatolást, összegyűjti és elemzi a kompromittálásra utaló jeleket – ezzel megóvva az eszköz használóját a lehetséges fenyegetésektől. Működési elve rendkívül egyszerű: egy webes kezelőfelületből és egy könnyen átlátható mobilalkalmazásból áll, amelyhez magyar nyelvű támogatás is elérhető a felhasználók számára.

Noha az adathalász támadások egyetlen iparágat sem kerülnek el, 2022-ben a leginkább érintett területek a banki és az egészségügyi ágazatok mellett az energia- és közműszolgáltatások, a szállítás és a gyártás szektorok voltak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...