- Hirdetés -

Vállalkozóknak segít a Morgan Stanley

|

- Hirdetés -

A Morgan Stanley bejelentette, hogy a tavalyihoz képest kétszer annyi start-up részesülhet befektetésben és szakmai támogatásban az Inclusive Ventures Lab (MSIVL, röviden: Labor) nevű akcelerátorprogram keretében, amellyel a vállalat a nők és a különböző kisebbségi etnikumokhoz tartozó vállalkozók cégeit támogatja.

A program keretében tavaly után már másodszor várják a jelentkezőket az Európát, a Közel-Keletet és Afrikát magába foglaló EMEA régióból. Közülük tíz résztvevőt választanak ki, akik egy öt hónapos program során testreszabott segítséget kapnak vállalkozásuk fejlesztéséhez. Tavaly – amikor először rendezték meg a programot a régióban – öt cég részesült támogatásban. A nemzetközi versenyre kifejezetten várják a jelentkezőket a termékeny start-up ökoszisztémával rendelkező Magyarországról, ahol már számos különböző hátterű vállalkozó alapított sikeres vállalkozást az elmúlt években.

Fogarasi Norbert, a Morgan Stanley budapesti központjának vezetője elmondta: „A Morgan Stanley immár több mint 16 éve van jelen a magyar fővárosban, mára a bank egyik legnagyobb informatikai és elemző központjává vált 3000 munkatárssal, így jó rálátásunk van arra, hogy milyen elkötelezett és tehetséges emberek vannak Magyarországon, tele nagyszerű ötletekkel. Az MSIVL program már bizonyította, hogy páratlan lehetőséget kínál az ígéretes vállalkozóknak arra, hogy leküzdjék az előttük álló akadályokat, és részévé váljanak egy hasonlóan gondolkodó emberekből álló közösségnek, amelynek segítségével új növekedési pályára állíthatják vállalkozásukat.”

Az Labor programra február 14-étől hat héten át lehet jelentkezni az EMEA régióban, ezt követően választják ki azt a tíz vállalkozást, amely támogatást kaphat. Olyan cégek pályázatát várják, amelyek erős növekedési kilátásokat tudnak felmutatni, és innovatív, egy befogadóbb, fenntarthatóbb jövőt előmozdító technológiai megoldásokat fejlesztenek.

A Morgan Stanley először 2017-ben indított programot annak érdekében, hogy orvosolja a multikulturális hátterű és női vállalkozókat érő hátrányokat, amelyek a kutatások szerint elsősorban a tőkéhez jutás területén jelentkeznek. 2020-ban a Közép- és Kelet-Európában a kockázatitőke-befektetések alig 1%-a irányult nők által alapított start-upokba, 5% vegyes összetételű cégekbe, 94% pedig kizárólag férfiak által alapított vállalkozásokba áramlott. Magyarországon része a problémának az is, hogy az Európai Unióban itt a legalacsonyabb, mindössze 13% a vállalkozó nők aránya a tudományos, műszaki és informatikai területeken.

A Labor program célja, hogy enyhítse ezeket az egyenlőtlenségeket, és nem csupán azzal, hogy a Morgan Stanley befektetőként is beszáll ezekbe a kezdeti fázisú, gyorsan növekvő vállalkozásokba, hanem azzal is, hogy öt hónapos, intenzív program keretében saját mentorai és tanácsadói, valamint külső iparági szakértők bevonásával segíti növekedésüket és fejlődésüket. A program csúcspontja egy demonstrációs nap, amelynek során a résztvevők a Morgan Stanley globális hálózatából érkező befektetők előtt mutathatják be vállalkozásukat. Ezek a befektetők szerepet játszhatnak a további tőkéhez jutásban és stratégiai partnerségek kialakításában, és így felgyorsíthatják a vállalkozások fejlődését.

A program angol nyelven zajlik. Az elmúlt öt évben az Egyesült Államokból és az EMEA régióból összesen 69 cég vett részt a programban, és mintegy 150 millió dollárnyi új finanszírozáshoz jutottak.

Sanghamitra Karra, az MSIVL program EMEA régiós vezetője elmondta: „A program eddigi tapasztalatai inspirálóak voltak a régióban, és maximálisan igazolták, hogy sok rátermett vállalkozó van a nők és a valamilyen etnikai kisebbséghez tartozó vállalkozók között, ahogy azt is, hogy a hozzáférés a növekedést megalopozó tőkéhez, valamint a stratégiai tanácsadáshoz, mentoráláshoz kulcsszerepet játszik a start-upok fejlődésében. A 2022-es program sikerein felbuzdulva idén megkétszerezzük erőfeszítéseinket a régióban, és tíz gyorsan növekvő vállalatba tervezünk befektetni.”

További információ a cég honlapján érhető el. Jelentkezni február 14-től lehet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Ezt veszik a magyarok a nyári hónapokban

Nyáron a vásárlói szokások is változnak, hiszen egészen más termékek kerülnek előtérbe a meleg idő beköszöntével. A nyári hónapokban a magyarok körében is az olyan termékek a legkeresettebbek, amelyek segítségével élvezetesebbé tehetik a szabadidős...

Újabb eszközön érhető el az RTL+ teljes kínálata

Az RTL+ a Vodafone TV médiaboxon keresztül is elérhető, így a telekommunikációs szolgáltatók közül elsőként a Vodafone Magyarország előfizetői már nagyképernyőn is megtekinthetik az RTL+ streaming platform mindhárom csomagjának kínálatát. A telekommunikációs szolgáltató ügyfelei...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Új iroda és új arculat a Mediatornál

Május végétől új irodába költözött a Mediator, a budapesti full-service reklámügynökség a XI. kerületi BudaPart DOWNTOWN-ba tette át székhelyét, ahol egy teljes szintet elfoglalnak. A költözéssel egyidejűleg az idén 18 éves ügynökség lecserélte korábbi...

Rekord a filmvásáron Cannes-ban

Rekordrészvétel volt a 76. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál idején tartott filmvásáron, amely szerda este ért véget. A fesztiválpalota alagsorában rendezett találkozón és vetítéseken több mint 14 ezer akkreditált filmes szakember, producerek, forgalmazók, moziüzemeltetők és alkotók...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Változások az Aldi üzleteiben

Jelentős változásokkal fognak találkozni a jövőben az ALDI vásárlói az áruházak tejtermékhűtőinél. A vállalat az ALDI SÜD csoport többi tagvállalatához hasonlóan a „MILFINA” helyett a jövőben egységesített márkanév, a „MILSANI” alatt forgalmazza a tejtermékeket,...

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

Magasabb szintre emelnék a fenntarthatóságot a szépségiparban

A nálunk is népszerű etikus kozmetikai márka a THE BODY SHOP meghirdette Changemaking Beauty programját, amellyel a teljes szépségipar felé intéz kihívást. Mindezt az alapító, Anita Roddick, az első „Changemaker” öröksége alapján.Dame Anita Roddick...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....