- Hirdetés -

Változás a hazai használtautó-piacon

|

- Hirdetés -

A harmadik negyedévben 6,6 százalékkal esett vissza az autóimport, és januártól szeptember végéig is negatív tendenciát mutat ez a terület a használt autó piacon, ugyanis 2,2 százalékkal kevesebb kocsi érkezett Magyarországra külföldről 2018 hasonló időszakához képest. Ezzel szemben a hazai átírások továbbra is nőnek, eddig 600 ezernél több gépkocsi cserélt gazdát hazánkban, és még mindig az Opel Astrát és a Suzuki Swiftet keresik legtöbben – derül ki a Datahouse adataiból.

Ugyan 1-2 hónap esetében már látható volt a visszaesés a használt autó piacon az elmúlt időszakban, valójában 2012 óta most fordult elő olyan először, hogy kilenc hónapos távlatban is negatív tendenciát mutat a terület. A harmadik negyedévben 6,6 százalékot esett az import (-2700 autó), a leggyengébb hónapnak pedig az augusztus számított, ekkor 17,8 százalékkal kevesebb kocsi (-2465 autó) érkezett határon túlról 2018-hoz képest. Összességében 2,2 százalékkal vásároltak kevesebb négykerekűt a magyarok határon túlról ebben az időszakban, januártól szeptember végéig 117.352 gépkocsi érkezett hazánkba.

„Az autóimportot értelemszerűen a forint-euró árfolyam befolyásolja leginkább, de bízunk benne, hogy a tendenciák hátterében az is áll, hogy a használtautó-vásárlók elkezdték felismerni a külföldi autóvásárlás kockázatát. A határon túlról érkező gépkocsik ugyanis sokszor ismeretlen múlttal rendelkeznek, ráadásul a megbízhatóságuk is kérdőjeles, legfőképpen azért, mert hatvan százalékban tíz évnél idősebb modelleket választanak a vevők. Probléma esetén pedig a jogaikat sem tudjuk érvényesíteni, mert az eladók gyakran válnak utolérhetetlenné az adás-vétel után.” – mondja Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója.

Az országon belüli átírások száma azonban továbbra is nő: kilenc hónap alatt 603.303 – 76,4 százalékban tíz évnél idősebb – személyautó cserélt gazdát, amely 5,9 százalékkal múlja felül a tavalyi év hasonló időszakát.

A hazai átírásoknál az alsó-középkategóriás (180.261 autó), kisméretű (146.051 autó) és a felső-középkategóriás (60.263 autó) modelleket vásárolták legtöbben, az SUV-k 8 százalékot hasítottak ki a tortából. Az alsó-középkategória (31.646 autó) népszerűsége az importban is megmutatkozott, de a felső-középkategóriás (20.115 autó) és az egyterű járművek (19.310 autó) is keresettek voltak.

A belföldi vételek során 12 százalékos részesedéssel az Opel (77.409 autó) bizonyult a legnépszerűbbnek a Volkswagen (60.333 autó) és a Suzuki (58.746 autó) előtt, az import esetében legtöbben Volkswagent (13.634 autó), Opelt (12.182 autó) és Fordot (10.921 autó) választottak.

Érdekesség, hogy a magyarországi autócserék és a behozatal során is az Opel Astra áll az élen kilenc hónap után. Az átírások esetében a Suzuki Swift és a Ford Focus követi a német modellt, míg a forgalomba helyezéseknél a Focus áll a második helyen a népszerűségi listán, harmadik pedig a Volkswagen Golf.

A legtöbben Budapesten és Pest megyében, a legkevesebben Nógrád megyében vásároltak négykerekűt.

„Fontos eszközt kaptak a kezükbe a használt autót keresők, ugyanis a Jármű Szolgáltatási Platformnak köszönhetően egyre több információ áll a vevők rendelkezésére. Éppen ezért minden vásárlót arra biztatunk, hogy első lépésként itt ellenőrizze az általa kiszemelt gépkocsit, majd vigye el egy márkaszervizbe, ahol pár tízezer forintért pontos képet kaphat a járműről.” – tanácsolja a márkaigazgató. – „Biztosra persze akkor mehetünk, ha olyan kereskedőtől választunk autót, amely garanciát is biztosít a használt autókra. Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy enélkül is jár a szavatosság és a jótállás, amely egy évig jogszabály szerint védi az új tulajdonost. Így ezzel mindenképpen éljünk, amennyiben problémát tapasztalunk a szerződéskötést követően.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Megéreztük az inflációt: ezen spórolnak a magyarok

Magyarországot is magába foglaló régiós felmérés készült a Publicis Groupe megbízásából arról, hogyan változnak az emberek fogyasztási szokásai az erősödő inflációs környezet hatására az egyik leggyakrabban vásárolt kategóriában, a fogyasztói csomagolt áruk (CPG) kategóriájában....

Hosszabbít a Hypewriter, még várják a sorozatötleteket

Július 20-ig meghosszabbítja a jelentkezési időszakot a Hypewriter – nemzetközi sorozatötlet pályázat. Az immár negyedik alkalommal megvalósuló verseny célja, hogy felkutassa a legeredetibb, vadonatúj tévésorozat-ötleteket és tehetséges alkotóikat. A nyertes díjazása 10000 euró, valamint...

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max. A streaming szolgáltató tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD) egy nagyobb átszervezés részeként döntött így, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább nőtt az informatikusok bére

Továbbra is tarolnak a fizetések az informatikai szektorban hazánkban és nemzetközi szinten egyaránt. A COVID-19 hatása az IT munkaerőpiacot is elérte, munkaerőhiány és bérnövekedések figyelhetők meg világszerte. A Bluebird piaci körképe.Az elmúlt két év...

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...
- Hirdetés -

Don't Miss

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Egyre több vállalat keres fenntarthatósági szakértőt

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság vállalati szinten is, ami már a munkaerőpiacon is mutatkozik. Itthon is keresnek fenntarthatósági szakértőket és tanácsadókat, a jövőben pedig még több ilyen állás várható. Ez két kihívást is...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....