- Hirdetés -

Változás a Telekomnál

|

- Hirdetés -

Agilis működésre áll át novembertől a Magyar Telekom egyik legnagyobb létszámú szervezeti egysége, a hálózatok tervezéséért, fejlesztéséért és üzemeltetéséért felelős műszaki terület. A kereskedelmi és IT csapatok, illetve a Magyar Telekom legfontosabb támogató szervezetei Magyarország és az európai távközlési szektor eddigi legnagyobb transzformációs projektje keretében már egy korábbi lépcsőben váltottak az agilis munkamódszerre.

A Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes által irányított terület átalakításának célja, hogy a folyamatok és a szervezet egyszerűsítésének köszönhetően a Telekom megőrizhesse technológiai vezető pozícióját és rugalmasabban reagálhasson az ügyfelek igényeire.

„A távközlési piacon az elsők között vagyunk, akik elkezdik a hálózatos szervezetük felkészítését egy új időszámításra, melyben a gyors reakciókészség, az ügyfélközpontúság állnak majd a középpontban. Rendelkezésünkre állnak a legújabb technológiák és tapasztalt, felkészült szakértőink vannak, így minden adott ahhoz, hogy rendszereink és szervezeteink egyszerűsítését követően megőrizzük technológiai vezető pozíciónkat és hálózataink még az eddiginél is jobb ügyfélélményt biztosítsanak. Vállalati szinten már több mint 18 hónapja elkezdtük alkalmazni az agilis módszertant, és most elhatároztuk, hogy ugyanezeket az elveket alkalmazzuk a hálózati területen is. Egy lapos, dinamikus szervezetet tervezünk létrehozni, amely vonzó lehet a legjobb műszaki szakemberek számára is, ezért megszűntettük a hierarchikusan felépülő igazgatóságokat, ágazatokat és osztályokat, amelyek helyett tribe-okat, hub-okat, chapter-eket és squad-okat hoztunk létre kevesebb vezetővel, a munkavállalók nagyobb felhatalmazottságával és egy új vállalati kultúrával” – mondta el Lubor Zatko, a Magyar Telekom műszaki vezérigazgató-helyettese.

A szervezeti változás keretében új vezetőket is kineveztek. Szilágyi György lett a Transport Networks Tribe vezetője, a szakember 1987-ben lépett be a Magyar Telekom jogelődjéhez. Egyebek között több előfizetői kényelmi szolgáltatás bevezetésében játszott jelentős szerepet és projektvezetése alatt került bevezetésre az IP-alapú következő generációs rendszer, az IMS, amely a hangszolgáltatások központi eleme. A mobil és a vezetékes területek összeolvadását követően vezetőként a core hálózat fejlesztését és üzemeltetését kapta feladatul. Területének jelentős szerepe volt a VoIP, a 4G, valamint a VoLTE és VoWiFi szolgáltatások bevezetésében, illetve napjainkban az 5G szolgáltatás elindításában. Kezdeményezésére a Deutsche Telekom Csoport nemzetközi adatbázisfejlesztő kompetenciaközpontot hozott létre a Magyar Telekomnál, amely a DT Csoport több tagvállalatát is kiszolgálja.

Dr. Taszner István, a Mobile Access Tribe vezetője a Budapesti Műszaki Egyetemen szerzett PhD-t, és a Miskolci Egyetemen tanított 2001-ig, amikor belépett a Westel-hez. Átviteltechnikai tervezőként és később osztályvezetőként részt vett a 3G bevezetésében. 2010-től az Átviteltechnikai Fejlesztő Központ vezetője volt, és a korábbi vezetékes és mobil átviteltechnikai hálózatok konszolidációját, a 4G-t támogató felhordóhálózat fejlesztését és a 100Gbps DWDM rendszer bevezetését irányította más sikeres projektek mellett. 2015-ben ismét a mobil csapathoz csatlakozott, és a stratégiai tervezesért felelős központot vezette. 2018-ban vette át a Vezetéknélküli Ágazat vezetését, ahol jelentős szerepet játszott az 5G szolgáltatás bevezetésében és fejlesztésében, illetve a mobil hálózat-korszerűsítési projekt elindításában.

Bóka László, a Platform&Core Services Tribe vezetője távközlési szakmérnök, majd mérnök-közgadász diplomát szerzett. 1995 óta dolgozik a Magyar Telekomnál (illetve annak jogelődjeinél). Szakmai karrierje a vezetékes távközlési hálózatokhoz kapcsolódik, annak minden területén dolgozott a fejlesztéstől kezdve az üzemeltetésig, 20 éve különböző vezető pozíciókban. Jelentős szerepe volt a szélessávú vezetékes internethálózat (ADSL) kiépítésében a 2000-es évek elején. Vezetésével indult az első hagyományos digitális telefonközpont modernizációs projekt, amely során az ország nyugati részében ún. SIP protokoll alapú technológiára álltak át. Nevéhez fűződik a Fixed Access Shared Service Center alapítása és működtetése a Deutsche Telekom Csoporton belül.

Kovács Róbert, a Fixed Access Tribe vezetője 1992-ben lépett be a Magyar Telekom jogelődjéhez, és azóta is a vállalatnál dolgozik. Az általa vezetett szervezeti egység jelenlegi feladata az optikai hálózat fejlesztése és a kábelhálózat korszerűsítése. Korábban a műszaki szolgáltatások és a műszaki támogató szervezeteket vezette a Lakossági Szolgáltatások területen.

Dr. Orincsay Dániel, a Technology Steering HUB vezetője több mint húsz év telekommunikációs és IT vezetői és szakmai tapasztalattal rendelkezik. Tíz évet töltött az Ericssonnál, majd 12 éve csatlakozott a Telenorhoz. Az elmúlt öt évben a Telenor Magyarország Network Sharing igazgatója volt, mindemellett olyan projekteket vezetett, mint a Telenor Magyarország integrációja a PPF csoportba vagy a hálózati infrastruktúra új vállalatba történő átszervezése.

Nagy Péter, a TU Service Management and Field Operations Tribe vezetője húsz év szakmai tapasztalattal és tizenöt év vezetői tapasztalattal rendelkezik a szolgáltatásmenedzsment és -üzemeltetés területén. A diploma megszerzése után szakmai karrierjét az IBM Global Services Hungary-nél Shift vezetőként kezdte, majd 7 évet töltött a magyarországi Lufthansa Systems-nél a Microsoft Infrastruktúra Management részleg vezetőjeként. 2011-ben csatlakozott az Unisys Global Services Hungary-hez, ahol különböző vezetői pozíciókat töltött be a globális üzemeltetés területén. Az elmúlt években az üzemeltetési központok globális igazgatója volt, és feladatai között szerepelt többek között az üzemeltetési központok digitális transzformációs stratégiájának meghatározása és végrehajtása globális szinten.

Gareth Lewis, a Digital Platform Tribe vezetője a Leeds Egyetemen szerezte MA diplomáját mesterséges intelligencia témakörben. A játékiparban és az űriparban tett kitérőket követően az agilis módszertan és műszaki architektúrák szaktanácsadójaként tevékenykedett, majd az UBS-nél folytatta pályafutását. Az UBS-nél töltött 10 év alatt kezdetben a digitális és agilis transzformációt irányította, amely lehetővé tette a befektetési bank architektúrájának átalakítását és a middle és back office rendszerek jelentős konszolidációját. Ennek a projektnek a során került Lengyelországba 5 évvel ezelőtt. Idén a Lengyel UBS Befektetési Bank vezetőjeként vált meg az UBS-től.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....