
Megújult 2021-től a Nemzeti Olvasottságkutatás (NOK) módszertana, egy globális médiakutatási termékhez, a Célcsoport Index Kutatáshoz (TGI) csatlakozott, amelynek keretében önkitöltős kérdőív segítségével kaphatunk képet az olvasottsági adatok és trendek alakulásáról évi 20.000-es nagyságú, 15-75 éves lakossági minta alkalmazásával.
A kutatást továbbra is Kantar Hoffmann – M-Meter kutatói konzorcium végzi, a modern tartalomfogyasztási követelményeknek megfelelően hibrid módszertant alkalmazva (panel és nem panel minta kombinálása – derül ki a NOK közleményéből. A naplós módszertan, a nyugodt körülmények közötti kérdőív önkitöltés lehetősége teljesen egybevág a print tartalomfogyasztás körülményeivel: hitelesség, osztatlan figyelem és minőségi idő eltöltése.
A NOK csaknem 100 mért lappal és 4,9 millió print olvasóval rendelkezik. Az olvasók és a hirdetők együttes bizalmából 101 milliárd forint felett volt a teljes sajtópiaci bevétel 2020-ban.