- Hirdetés -

Változások a Fordnál

|

- Hirdetés -

A Ford átszervezi mobilitási részlegét, és felvásárolja az Autonomic és a TransLoc cégeket.

A 2018-as év indításaként a Ford Motor Company mobilitási részlege felpörgeti tevékenységét. A Las Vegasban megrendezett 2018-as CES szakkiállításon felvázolt mobilitási stratégiájának megfelelően a Ford a termékek és szolgáltatások széles skáláját szeretné kínálni a közlekedési rendszerek (járművek, infrastruktúra, konnektivitás és digitális megoldások) minden szintjén, hogy megkönnyítse a Jövő Városának közlekedését és az emberek szabad mozgását.

A tervek szerint idén a Ford a következő területeken gyorsítja fel az új üzletágak beindítását:

  • Közlekedésszervezési rendszerek: A vállalat nyílt forráskódú, felhőalapú platformja – a közlekedési ökoszisztéma különböző elemei közti információáramlást és alapszintű tranzakciókat irányító Közlekedési Mobilitási Felhő – más autógyártók, beszállítók, partnerek és városok számára is elérhetővé válik, és a rendszer építésére és támogatására egy fejlesztői hálózat jön létre.
  • Konnektivitás: A magánszemélyeknek, flottaüzemeltetőknek és nagyvárosoknak szóló digitális szolgáltatások előkészítése céljából 2019-ig az USA-ban a Ford minden járművében megjelenik a konnektivitást szolgáló technológia, 2020-ra pedig a világon forgalmazott összes Ford-modell 90 százalékában is elérhető lesz ez a megoldás.
  • Transzfer-szolgáltatás: A Ford mikroközlekedési megoldásának sarokköve, a Chariot idén a világ több városában is megjelenik; az új üzletág alapja azon vállalatok szemléletváltása lesz, amelyek ezentúl ilyen transzfer-szolgáltatással oldják meg alkalmazottaik munkába járását. A Ford alig néhány hete jelentette be, hogy a Chariot immár az ötödik nagyvárosban, az ohiói Columbusbanis megkezdte működését.
  • Nem mentőszolgálat-jellegű egészségügyi szállítás: Az egészségügyi szállítás egyre növekvő piacára belépve a Ford Mobility a Beaumont Health nonprofit szervezet segítségével teljes kapacitással kezdi majd működtetni azt a rendszert, amit eddig egy délkelet-michigani kísérleti programban vizsgáltak.
  • Jármű-menedzsment szolgáltatás: A 2017-ben megalapított Ford Üzleti Megoldások részleg a járművek összekapcsolhatósága révén adatszolgáltatást és flotta-optimalizálást kínál a kereskedelmi szegmensben – mindezt arra alapozva, hogy a márka hosszú ideje közismert a flottavásárlók magas szintű kiszolgálásáról. A Ford Üzleti Megoldások részleg idén már globálisan is kiterjeszti tevékenységét.

Az innováció és a fejlesztések felgyorsítása céljából a Ford felvásárolta a kaliforniai Palo Altoban működő Autonomic technológiai vállalatot, amely a közlekedés nagy léptékű szerkezeti átalakításának megoldásaira szakosodott.

Az Autonomic megszerzésével a Ford hatékonyabban dolgozhat azon küldetése teljesítésén, hogy megalapozza Közlekedési Mobilitási Felhő platformját. A felvásárlás a vállalat egyéb kulcsfontosságú mobilitási kezdeményezéseit, például a teljes konnektivitás megteremtését, a Chariot működését és a nem mentőszolgálat jellegű egészségügyi szállítást is előrelendíti. A platform kínálta előnyöket teljes mértékben kiaknázva a Ford immár az Autonomic csapatának tudását is hasznosíthatja új mobilitási üzletágak kialakítására.

A Ford ezzel egy időben az észak-karolinai Durhamben működő TransLoc céget is felvásárolta; ez a vállalat a városi tulajdonú mikroközlekedési megoldásokat kiszolgáló, igény-alapú technológiák beszállítására szakosodott. A TransLoc megszerzésével a Ford még alaposabb tudásra tehet szert a városi hálózatok működtetésében, és immár világszerte jól bevált nyomon követési megoldásokat kínálhat a nagyvárosi ügyfelek számára, dinamikus útvonaltervezéssel javítva a közlekedés hatékonyságát.

A felvásárlásokkal kapcsolatos részletek nem nyilvánosak.

A Ford azt is bejelentette, hogy átszervezi a mobilitási megoldásokat fejlesztő csapatait. A Ford adatgyűjtő és adatelemző csoportját, valamint az információtechnológiai csapatot már sikerült hatékonyan integrálni a Ford Mobility szervezetbe Klevorn vezetése alatt, s erre alapozva az átszervezés után négy új csoport jön majd létre a mobilitási termékek, szolgáltatások és üzletágak fejlesztésére:

  • Ford X: Az Autonomic felvásárlása alapkőként szolgál az új Ford X csapat felállításához. A Ford Smart Mobility LLC részeként működő csapat segít majd abban, hogy a Ford folyamatosan fedezhessen fel és dolgozhasson ki új üzleti modelleket. Ennek támogatására a Ford X felügyeli majd a Közlekedési Mobilitási Felhő platformot; az új Ford X Accelerator csoport munkáját, aminek feladata a lehetséges termékek és szolgáltatások ötleteinek gyors kidolgozása és az új mobilitási vállalkozások figyelemmel kísérése fejlődésük kezdeti szakaszában.
  • Mobilitási Üzletág Csoport: A Ford Smart Mobility LLC új Mobilitási Üzletág Csoportjának feladata a vállalat már létező mobilitási üzletágainak magasabb szintre fejlesztése; a Ford mikroközlekedési üzletei, köztük a Chariot transzfer és az egészségügyi szállítás irányítása; a FordPass® és a digitális szolgáltatások, köztük az önvezető járművek üzletága és a járműveken belüli szolgáltatások támogatása; valamint a Ford X által kidolgozott jövőbeli üzletágak gyakorlati megvalósítása.
  • Mobilitási Platformok és Termékek: A Ford Mobility terméktámogatási csoportja irányítja a Ford mobilitási üzletágaihoz – köztük a konnektivitással, a FordPass platform elemeivel, a járműmenedzsment-szolgáltatással, a közlekedési szolgáltatással és az önvezető járművekkel kapcsolatos platformokhoz – szükséges technológiák tervezését és fejlesztését.
  • Mobilitási Marketing és Növekedés: A vásárlók és a kereskedelmi és közületi felhasználók érdeklődésének felkeltésére, valamint annak biztosítására, hogy az ügyfelek véleménye és igénye eljusson a szervezet illetékeseihez, a Ford Smart Mobility LLC egy globális marketing- és értékesítési csapatot állít fel. Ez a csoport egyetlen közös szervezetként fogja majd össze a Ford City Solutions, a regionális Ford Smart Mobility részlegegek, valamint a TransLoc és a hozzájuk tartozó szervezetek marketing és értékesítési szakembereit.

Az új szervezet felállításával kapcsolatban több vezetői kinevezést is bejelentettek:

  • Sunny Madra, az Autonomic alapító vezérigazgatója, a Ford alelnökeként irányítja a Ford X munkáját.
  • Marion Harris, a Ford Credit pénzügyi vezetője lesz a Mobilitási Üzletág Csoportért felelős alelnök.
  • Rich Strader a Mobilitási Platformok és Termékek csoportot irányítja alelnökként.
  • Brett Wheatley, a Ford Marketing, Értékesítés és Szolgáltatás-átalakítási részlegének igazgatója a Mobilitási Marketing és Növekedés csoportot irányítja alelnökként.

A Ford Motor Company globális autóipari és mobilitási vállalat, amelynek központja a Michigan állambeli Dearborn. Az összesen mintegy 202.000 alkalmazottat foglalkoztató, világszerte 62 gyártóüzemet működtető vállalat alaptevékenysége a Ford személyautók, haszongépjárművek, SUV-k és elektromos hajtású autók, valamint a Lincoln luxusautók gyártása, értékesítése, finanszírozása és a velük kapcsolatos szolgáltatások biztosítása. Ugyanakkor a Ford lendületesen dolgozik az új lehetőségek kiaknázásán is a Ford Intelligens Mobilitás terv alapján, aminek célja, hogy piacvezetővé tegye a vállalatot a konnektivitás, a mobilitás, az önállóan működő autók, a vásárlói élmény és az adatfeldolgozás területén. A vállalat a Ford Motor Credit Company révén pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt.

A saját tulajdonú vállalatokban körülbelül 52.000 alkalmazottat, az összevont, illetve nem összevont közös vállalkozásokkal együtt pedig mintegy 66.000 embert foglalkoztató Ford Európa felel a Ford márkához tartozó autók gyártásáért, értékesítéséért és karbantartásáért Európa 50 piacán. A Ford Motor Credit Company mellett a Ford Európa üzleti tevékenysége magában foglalja a Ford Ügyfélszolgálat és 24 gyártóüzem (16 saját tulajdonú vagy összevont közös vállalat és 8 nem összevont közös vállalkozás) működtetését. Az első Ford autókat 1903-ban szállították Európába – ugyanabban az évben, amikor a Ford Motor Companyt alapították. Az európai gyártás 1911-ben indult meg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...

Díjazták a közösségi média hazai sztárjait

Hatodik alkalommal díjazták a hazai közösségi média legnagyobb sztárjait. A JOY Social Media Award gálán a legismertebb véleményvezérek mellett számos híresség is tiszteletét tette, hogy együtt ünnepeljék meg a közönség kedvenceit. Díjat kapott többek...

Átalakulóban a luxusingatlanok piaca

A prémium ingatlanok szegmensében is elkezdődött a piaci átrendeződés. A járványidőszaktól kezdődően csökkent a külföldi befektetők aránya a fővárosban és az agglomerációban, azonban a balatoni luxusingatlanok még mindig vonzóak a határon túli vásárlók körében....

Marketplace-t indít a Decathlon

Magyarország piacvezető sportszerkereskedője a sportszektorban elsőként marketplace-ként működteti tovább webshopját. A bővülő termékkínálattal a vásárlói elégedettséget szeretnék növelni, céljuk ezenfelül új vásárlók megszólítása és egy új értékesítési csatorna megnyitása. A COVID az elmúlt években...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Megnyílt a World Press Photo kiállítás

Csaknem 140 felvételt mutat be a világ minden tájáról a World Press Photo kiállítás péntektől a Magyar Nemzeti Múzeumban (MNM). Marika Cukrowsky, az idei kiállítás kurátora elmondta: a World Press Photo csaknem hét évtizedes történetének...

Prémium kávémárkával erősít a Coca-Cola

Minden második magyar eszpresszóval kezdi a reggelt – derült ki a Coca-Cola HBC Magyarország és a GKID közös, mintegy 2500 fő megkérdezésével készült kutatásából. A kávé töretlen és egyre növekvő népszerűsége az egyik oka...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új vezető a Central Médiacsoportnál

A Central Médiacsoport évek óta nagy hangsúlyt fektet a digitalizáció nyújtotta lehetőségek kiaknázására, illetve a szervezeten belüli digitális kompetenciák erősítésére és összehangolására. Ennek érdekében hazánk egyik vezető médiavállalata egy olyan saját, digitális tudásközpontot hoz...

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...
- Hirdetés -

Don't Miss

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...

Már nem csak a helyi témák meghatározóak

A fogyasztók, ügyfelek még soha ennyire nem keresték azt, hogy legyen mihez kötődni – véli Török Szabolcs, a Magyar Posta marketingkommunikációs igazgatója. A szakember az mmonlie.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívást jelent az,...

A gazdaság motorjaként is hivatkozhatunk a marketingre

Már nem szabad csak egy jól csengő üzenetként gondolni a fenntarthatóságra, elérkezett az idő, hogy a „green washing” helyét valódi tettek vegyék át – állítja Sándor Gabriella, a Libri-Bookline Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldül a ŠKODA

Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható...

Faültetési akcióban a K&H

A klímaváltozás már nem csak a jövő fenyegetése, egyre többször saját bőrünkön is megtapasztalhatjuk a felmelegedés hatásait, legyen szó forró nyárról vagy a nemrég véget érő aszályról. A globális felmelegedéshez vezető egyik ok a...

Így hat a klímaváltozás a gazdaságra

A klímaváltozás ma már nem kérdés, hanem tény, ami feladatok sokasága elé állítja a gazdasági szereplőket. A vállalatok működésére és teljesítményére már jelenleg is, de a jövőben még inkább hatással lesz az éghajlatváltozás. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....