Új tisztségviselőket választottak a NOK Felügyelő Testületébe, illetve megújult az olvasottságkutatás módszertana is.
A több mint 100 sajtótermék olvasottsági mutatóit mérő NOK Konzorciumi Tanácsa tisztújítást tartott és megválasztották a Felügyelő Testületének tagjait, amelyet a kiadói és médiaügynökségi vezető szakemberek alkotnak.
A NOK csaknem tíz éve biztosítja a stabil módszertani alapokat a sajtópiaci kutatások megvalósításához, a szakmai felügyelet biztosítása mellett. A Felügyelő Testület elnöki pozícióját Györke Zoltán a Mediaworks Hungary Zrt. értékesítési igazgatója, társelnöki pozícióját Tóth Szilárd a Mindshare Médiaügynökség Kft. cégvezetője látja el.
A testület tagjai:
Média oldali képviselők:
Fodor István (Mediaworks Hungary Zrt. – üzletfejlesztési igazgató)
Lipták Tímea (Central Médiacsoport – magazin üzletág igazgató)
Turi Árpád (Mediaworks Hungary Zrt. – értékesítési igazgató)
Kovács Tibor (Ringier Axel Springer Kft. – ügyvezető igazgató, a Magyar Lapkiadók Egyesülete elnöke, a tulajdonos képviseletében)
Ügynökségi képviselő:
Pajor Attila (GroupM Hungary – kereskedelmi és stratégiai igazgató)
Tevékeny időszakot zárt a NOK, hiszen az elmúlt hónapok fejlesztéseinek köszönhetően 2019 második felétől kezdve az adatfelvétel 20%-át online módszerrel végzik a felmérésre megbízott kutatói konzorcium tagjai. Az olvasottságkutatás módszertana az egész világon átalakulóban van és az online módszertan egyre hangsúlyosabbá válik. A Print and Digital Research Forum adatai szerint már 101 kutatásból 33-ban alkalmazzák a hibrid módszertant.
A NOK hosszú előkészítő munkát követően tesztidőszakkal megerősítve döntött módszertanának megújításáról, hogy bizonyos, személyesen egyre nehezebben elérhető célcsoportok esetében is tartani tudja hosszútávon egyedülálló mintájának reprezentativitását.