- Hirdetés -

Változások a ŠKODA AUTO vezetésében

|

- Hirdetés -

Maren Gräf, eddig a vállalatcsoportban a személyügy felső vezetésének igazgatója, a ŠKODA igazgatótanácsának tagjaként veszi át a személyügy területét. E pozíciójában Bohdan Wojnart követi, aki tíz év után döntött úgy, hogy feladja tisztségét, ám a Cseh Autóipari Szövetség elnökeként továbbra is szorosan együttműködik majd a vállalattal. Mindemellett Martin Jahn, a Volkswagen Csoport cseh csúcsmenedzsere is visszatér és Alain Favey-t váltja az igazgatótanács az értékesítés és a marketing területeiért felelős pozíciójában. Favey hamarosan új feladatot vállal a Volkswagen Csoporton belül, amit rövidesen be is jelentenek. A ŠKODA AUTO vezetésében bekövetkező változásokra 2021. március 1-i hatállyal kerül sor.

Végzett ügyvédként Maren Gräf 1999-ben csatlakozott a Volkswagen Csoporthoz és a Volkswagen Immobilien csapatában dolgozott, kezdetben a jogi osztályon, később pedig a vezérigazgató asszisztenseként. 2002 és 2005 között Wolfsburgban a Volkswagen AG személyügyi részlegén tevékenykedett, majd vezetői pozícióban tért vissza a Volkswagen Immobilien kollektívájába, ahol a HR-menedzsment, a jog, a kommunikáció és marketing, valamint az üzletfejlesztés szakterületeiért felelt. 2012 és 2015 között Maren Gräf a kínai Csangcsunban az FAW Volkswagen személyügyi részlegének menedzsment-fejlesztését vezette. 2015 augusztusában visszatért Wolfsburgba, ahol a termelés és a logisztika, a főegységgyártás és az elektromos mobilitás területek menedzsment-fejlesztésének vezetését vette át. 2018 novemberben a vállalatcsoport személyügyi csúcsmenedzsmentje vezetőjének nevezték ki. Mindemellett Maren Gräf a Wolfsburg AG felügyelőbizottságának tagja.

A személyügy területéért 2011 január óta felelős Bohdan Wojnar a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának leghosszabb ideje hivatalban lévő cseh tagja, aki e több mint tíz év alatt többek között a HR-menedzsment-folyamatok átalakításában, a munkatársak oktatási és képzési rendszerének fejlesztésében, valamint a ŠKODA Akadémia megalapításában is részt vett. Mindezeken túl aktív szerepet vállalt a KOVO szakszervezettel folytatott hatékony együttműködés kialakításában, de társadalmi felelősségvállalási (CSR) stratégiát is kifejlesztett a vállalat számára. Utóbbi része a ŠKODA AUTO Alapítvány megszervezése is, amely több mint 780 millió cseh korona beruházással hivatott növelni azon régiók vonzerejét, amelyekben a ŠKODA AUTO képviselteti magát. E stratégia is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a ŠKODA AUTO egyebek mellett a „Kiemelkedően felelősségteljes vállalat díját” („Top Responsible Company Award”) is elnyerte. Bohdan Wojnar vezette továbbá a cseh kormányzattal az autóipar átalakítása, a digitalizáció és az elektromos mobilitás témakörében folytatott tárgyalásokat és jelentősen hozzájárult a ŠKODA AUTO Egyetem további bővítéséhez és nemzetközi akkreditációjához.

Bohdan Wojnar 2011 és 2016 között alelnöki, 2016-tól pedig elnöki pozíciót tölt be a Cseh Autóipari Szövetségben, emellett 2013 óta a Cseh Ipari és Közlekedési Szövetség igazgatótanácsának, 2020 tavasza óta pedig a cseh Kormányzati Nemzeti Gazdasági Tanács (NERV) tagja. Mindezeken túl különböző oktatási intézményekben is tölt be tisztségeket, ahol a jövőben is a ŠKODA AUTO érdekeit képviseli.

Miután Martin Jahn 2006 és 2008 között a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a személyügy területéért felelős tagjaként tevékenykedett, Moszkvában a Volkswagen Group NSC (országos értékesítési vállalat) ügyvezető igazgatója lett, ahol a vállalatcsoport értékesítéséért felelt. 2010-től 2016-ig Wolfsburgban a Volkswagen Csoport nemzetközi flottaüzletágának ügyvezető igazgatójaként dolgozott, ahol elsősorban a vállalatcsoport globális értékesítésének irányításáért felelt. 2016-ban a kínai Csangcsunba költözött, ahol a FAW-VW vállalatnál értékesítési és marketing ügyvezető alelnöki, valamint a Volkswagen márka ügyvezető igazgatói pozícióját töltötte be. Az FAW-VW Martin Jahnnak köszönhetően megalapozta jelenlétét az SUV-modellek kínai piacán, sikerrel vezette be és fejlesztette tovább az új „Jetta by Volkswagen” márkát, valamint számos digitalizációs offenzívát bonyolított.

Alain Favey 2017 szeptembere óta a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja, amely időszak alatt a ŠKODA márka jelentősen javította a nyereséges értékesítésben produkált teljesítményét, miközben egy százalékponttal 5,3 százalékra növelte európai piaci részesedését. Az értékesítési szervezet emellett intenzíven készült az első MEB-alapú modell, az ENYAQ iV piaci bevezetésére. Mielőtt Favey a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagjaként dolgozott, Európa legnagyobb autókereskedőháza, a Porsche Holding Salzburg vezérigazgatói pozícióját töltötte be.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is...

Nagy kihívásokat hoz az alapanyaghiány a kkv-knak

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak - derül ki a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet...

Közösségi oldallal erősít a magyar kriptovaluta

Hazai viszonylatban kiemelkedő eredményeket ért el az indulását követő első két hónapban a legújabb magyar kriptovaluta. A privát értékesítési szakaszban, több mint 70 millió forintért vásároltak MST tokent a világ legkülönbözőbb pontjairól. Többek között...

Újabb autószalon nyílik Budapesten

Sikeresen megtörtént a Váci út 76-80. alatt található szalon műszaki átadása. Az AutoWallis által hazánkban és a régió nyolc másik országában képviselt két ikonikus brit márka a jövő év elejétől egy olyan több mint...

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Több ásványvíz és üdítő fogyott eddig, mint 2020-ban

Az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, 3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de így is 4 százalékkal elmaradt...

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA