- Hirdetés -

Változások az IVSZ elnökségében

|

- Hirdetés -

Az IVSZ éves közgyűlésén a szervezet elnökségének megújulása állt a középpontban. A 13 fős elnökség 5 pozíciójában történt változás, így a szövetség céljainak megfelelően az IVSZ-en belül a digitális gazdaság minden szereplője, így több jelentős, egyébként nem IKT-profilú vállalat is helyet kap.

A digitális transzformációért felelős alelnöki pozíciót Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese, a nagyvállalati tagozatvezetői pozíciót Alkér Zoltán, az MVM Zrt. infrastruktúra vezérigazgató-helyettese, a független elnökségi tag pozíciót pedig Bacsó Gergely, a McKinsey partnere tölti be. Új tagozatvezetők irányítják az informatikai és telekommunikációs tagozatot is: előbbi pozíciót Jakab Roland, az Ericsson Magyarország Kft. regionális vezetője, utóbbit dr. Orbán Anita, a Vodafone Magyarország Zrt. vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese vette át.

A közgyűlés vendégelőadója ebben az évben Sere Péter, a Magyar Fejlesztésösztönző Iroda szenior szakértője volt, aki előadásában kiemelte, hogy az 2021-2027-es uniós költségvetésben soha nem látott nagyságrendű büdzsét különítettek el digitalizációs projektekre. Az infrastrukturális beruházások mellett az EU célzottan támogatná, hogy a kkv-k 90 százaléka legalább alapszinten digitalizálódjon, emellett ugyancsak fókuszterület a cloud, mesterséges intelligencia és big data fejlesztések ösztönzése is. Előadásából az is kiderült, hogy nagy szükség lenne a jelenleginél több hazai EU-s pályázatértékelő szakemberre, emellett a kiírásokkal kapcsolatos észrevételek terén pedig lehetnének aktívabbak a hazai vállalkozások, hiszen ezzel az uniós pályázatok jövőjét is pozitívan befolyásolhatnák.

“Nem könnyű vállalatvezetőként szembenézni napjaink kihívásaival: háborús helyzet, magas infláció, emelkedő rezsiköltségek és a piacot sújtó munkaerőhiány mellett kell hosszú távra tervezni. A digitalizáció felgyorsítása ilyen nehéz helyzetben is segítheti a magyar vállalkozásokat. Egyértelmű, hogy a digitális gazdaság fejlesztését nem lehet csupán az IT szektortól elvárni, akkor tudunk versenyképes digitális gazdaságot építeni, ha a gazdaság minden szereplője részt vállal a modernizációban. Hisszük, hogy az IVSZ-nek részt kell vennie a digitalizálódó vállalatok támogatásában annak érdekében, hogy Magyarország ne maradjon le végleg a technológiai fejlődésben. Ezért tartom kulcsfontosságúnak, hogy a mostani közgyűlésen az infokommunikációs szektoron kívülről érkező, digitalizálódó vállalatok vezetői is elnöki tisztséget szereztek, csatlakozásukkal olyan fontos tapasztalatokra teszünk szert, amelyek tovább erősítik majd az IVSZ-t” - mondta el dr. Vinnai Balázs elnök.

Az IVSZ 2022-es terveit, főbb fókuszterületeit Tajthy Krisztina, az IVSZ főtitkára foglalta össze. “2022 az IVSZ számára arról a javaslatcsomagról szólt, amelyet “Összefogás a digitális Magyarországért” kiáltványunk kapcsán állítottunk össze juttattunk el kormányzati és iparági szereplők, döntéshozók számára. Ezekre a javaslatokra építve dolgozunk tovább azon, hogy ki tudjuk használni a magyar gazdaságban rejlő fejlődési potenciált a digitalizáció terén. Szövetségünk a cél eléréséhez többek között az egész iparág számára értéket teremtő kutatásokkal, például IT-piaci körképpel, vagy az itthon még kevéssé ismert BNPL (buy now pay later) szolgáltatások megítélését vizsgáló kutatással járul hozzá. Idén számos új uniós projektben való részvételt is elnyertünk, ezekben az MI-készségek feltérképezésétől és fejlesztésétől kezdve az építőipar digitalizációjáig szerzünk értékes tapasztalatokat.”

A közgyűlés számos személyi ügyben döntött. Először a szakmai és méret szerinti tagozatok vezetőnek megválasztására került sor. Az informatikai tagozat élén Vityi Pétert (Kürt Akadémia) Jakab Roland, az Ericsson Magyarország Kft. regionális igazgatója váltja. A telekommunikációs tagozat vezetését Dr. Orbán Anita, a Vodafone Magyarország Zrt. vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese veszi át dr. Pete Gábortól (Vodafone Magyarország Zrt.), A nagyvállalati tagozatot a jövőben Wolf András (BlackBelt Technology Kft. ) helyett pedig Alkér Zoltán, az MVM Zrt. infrastruktúra vezérigazgató-helyettese vezeti majd. A digitális transzformációért felelős alelnöki poszt kapcsán is szavazott a közgyűlés, az egyetlen jelölt Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese volt, és a közgyűlés bizalmat is szavazott neki.

Ezt a független elnökségi tag megválasztása követte, amely során a szavazásra jogosultak Bacsó Gergely, a McKinsey & Company partnere, a Digital McKinsey kelet-európai társvezetője bemutatkozását hallgathatták meg, majd megszavazták a pozíció betöltésére.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...

Így lehet sikeres a digitális átállás

Az ipari vállalkozások 94 százaléka szerint a digitális átalakulás nagy hatással lesz a működésükre a következő 2-3 évben, ugyanakkor 55 százalékuk még mindig csak részben felkészült a hatékony digitalizációra – derül ki a Schneider...

Egyre népszerűbb a telekocsizás

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és...

Újabb GLAMOUR Bookazine érkezik

A szerkesztőség hitvallása szerint olyan „időtálló” kiadványt készítettek ismét, amit a kávézóasztalra majd a könyvespolcra szánnak. A címlapot – melyen Pataki Ági filmproducer és green_of_daisy, azaz Bukovicsné Békefi Daisy go green nagykövet szerepelnek –...

A Stevie Awards for Women döntőjében Samu Tímea

A The Stevie Awards for Women in Business díjon shortlistes lett a Samu Tímea, a JCDecaux Hungary Zrt. vezérigazgatója által vezetett és megvalósított „keresdagalambot” projekt, a Communication&Marketing (developed for/by women) kategóriában. A The Stevie...

Tovább erősít játék-fronton a Netflix

Új videojáték-stúdiót hoz létre a Netflix, ez már a negyedik műhely lesz, ahol a streaming-óriás számára készítenek majd játékokat. A cég egyelőre nagyon kezdőnek számít a játékpiacon, a múlt hónapban napi szinten csak 1,6...

Jövőre sem lesz könnyebb az életünk

Recesszió, gyorsuló infláció, vészesen romló külső egyensúly - a GKI Gazdaságkutató Zrt. előrejelzése 2022-re és 2023-ra.A GKI jelenlegi előrejelzése a szokásosnál is nagyobb bizonytalanság közepette készült, ráadásul a tendenciák megértését nehezíti a gazdasági folyamatok...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ösztöndíjprogramot indít a Central Médiacsoport

Central Digitális Akadémia néven egy képzéssel egybekötött gyakornoki programot indít a Central Médiacsoport. A kiadóvállalat számára a hiteles és független tájékoztatás mellett nagyon fontos az utánpótlásnevelés, a fiatalok képzése és a tudásmegosztás is. A...

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...
- Hirdetés -

Don't Miss

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Busásan megtérül a fenntartható terméktervezés

Bár még csak a vállalatok 22 százaléka tette a terméktervezési stratégiája kulcsfontosságú elemévé a fenntarthatóságot, annak beemelése egyre sürgetőbbé válik nemcsak a környezettudatosság, de annak egyéb hosszútávú pozitív hatásai miatt is.A szervezeteknek be kell...

Tudatosságra tanítanak Ördög Nóráék

Tapasztalatok, személyes történetek, sikerek és kudarcok – Ördög Nóra előtt megnyíltak a PlanAll Day – A Tudatosság Napja előadói. A Corinthia Hotel Budapestben november 11-én tartandó egész napos rendezvényen Almási Kitti, Csufor Lilla, Gangel...

Élelmiszervásárlásnál nem nézzük a fenntarthatóságot

Ár, íz, egészségesség – egy friss hazai kutatás szerint ezek a legfontosabb szempontok, amelyek meghatározzák a hazai fogyasztók élelmiszervásárlásait, miközben sem a hazai eredet, sem pedig a fenntarthatóság nem számít lényegesnek. Ez utóbbi azért...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....