Változások az LG-nél

Az LG Electronics (LG) egy sor szervezeti intézkedést jelentett be, melyek célja, hogy felgyorsítsák a szórakoztató elektronikai és háztartási gépeket forgalmazó világmárka átalakulását egy olyan vállalattá, amely jobban meg tud birkózni a jövő év kihívásaival azáltal, hogy ezeket lehetőségekké változtatja át. A következő években kiteljesedő változások között szerepel például a felhasználók számára értéket jelentő innovációkat előmozdító új digitális átalakulási stratégia, a funkciókon átívelő minőségirányítási központ felállítása, az észak-amerikai innovációs központ kialakítása, az LG valamennyi K+F tevékenységének felgyorsítása, valamint a cég gyorsan fejlődő robotikai üzletágának integrálása az üzleti megoldásokat kínáló LG Business Solutions Company-be.

Ugyancsak jelentős változás, hogy Dan Song, az LG Home Appliance & Air Solutions Company elnök-vezérigazgatója visszavonul. A szakember 2016-ban vette át a cég irányítását, mely távozása idején minden korábbinál erősebben teljesít. A 37 éve az LG Electronics-nál dolgozó veterán munkája révén a cég háztartásigép- és légkondicionálási üzletága történetének legmagasabb árbevételét produkálta, amelynek kulcsfontosságú szerepe volt abban, hogy az anyavállalat a világjárvány közepette is erőteljes üzleti teljesítményt nyújtott. Az LG legnagyobb leányvállalatának vezetését a 32 éve a cég kötelékében dolgozó Lyu Jae-cheol veszi át, aki 2016 óta a Living Appliance üzletágat vezeti.

A felhasználói értékre, a minőségirányításra, a K+F-re és az innovációra, valamint a robotokra való fókuszálás mellett az LG további versenyképességnövelő, a diszruptív gondolkodást ösztönző, valamint a jövőbeli bizonytalan helyzetekre történő felkészülést segítő lépéseket is tesz. Azért, hogy a menedzsment és a dolgozók közvetlen felelősséget kapjanak a növekedést felmutató termékkategóriákat illetően, a háztartási elektronika Living Appliance Business üzletágon belül külön divíziókat állítanak fel a hűtők és a szárítók számára, míg a légtechnikai üzletágon belül létrehoznak egy légkondicionáló rendszerekkel foglalkozó részleget. További új kezdeményezésként a cég egy diszruptív technológiai innovációs és egy diszruptív termékinnovációs laboratóriumot is indít: e két labor munkája a kutatás-fejlesztés és a terméktervezés elemeit ötvözi.

Az LG technológiai igazgatója alá tartozó alapanyag- és eszközkutatási központja lesz a cég új kijelzőlaboratóriuma, mely a Micro LED technológia üzleti szempontú fejlesztésének felgyorsítására koncentrál. A társaság technológiai igazgatója egy ún. iLab-et is létrehoz, mely a startup-metodológiát alkalmazza a kreatív technológiák fejlesztésében, így azok relatíve gyorsan piacra dobhatók lesznek. A már említett észak-amerikai innovációs központ felállítása mellett az LG stratégiai igazgatósága elindítja az ún. üzleti inkubációs központot is az új üzleti lehetőségek felkutatása és kiaknázása érdekében. Ennek fő feladata az új ötletek megtalálása és azok üzleti lehetőséggé alakítása lesz.

Végül pedig azért, hogy a vállalat jobban tudjon reagálni a változó felhasználói igényekre, az LG elindítja a közvetlenül a vezérigazgatónak jelentő Customer eXperience (CX), azaz a felhasználói élményekre fókuszáló laboratóriumot is. A CX labor magában foglalja majd a dizájnlaboratórium bizonyos elemeit is, és azt kutatja majd, hogy a termékdizájn miként hat a fogyasztók és a termékek közötti interakciókra.

Valamennyi új kinevezés 2020. december 1-ével lép életbe, míg az előléptetések 2021. január 1-étől érvényesek.