- Hirdetés -

Így vásárolhat karácsonyra biztonságosan a neten

|

- Hirdetés -

Amit csak lehet, a neten keresztül intézünk a karácsonyi készülődéshez, hogy minél kisebb egészségügyi kockázatnak tegyük ki magunkat és szeretteinket. Ezzel azonban erősödik az online térben érezhető fenyegetés, hiszen a kiberbűnözők a nagy számú tranzakciókban rejlő lehetőségeket kihasználva a megszokottnál is intenzívebben támadják a vállalatok és webshopok rendszereit. Jó hír, hogy a Micro Focus szakértői szerint előzetes felkészüléssel és automatizálással mérsékelhetőek a veszélyek.

Közeleg az év vége, és nő az online üzletek forgalma, hiszen a járvány miatt minden eddiginél több ember intézi az interneten a karácsonyi vásárlást. Az új helyzet azonban a kiberbűnözők aktivitását is fokozza, akiknek nagyszerű lehetőséget jelent az online térben zajló tevékenységek számának növekedése. Így a kibővült támadási felületet, különféle hátsó bejáratokat, kiskapukat és biztonsági réseket kihasználva könnyebben tudnak sikeres támadásokat indítani a cégek ellen. A Micro Focus szakértői összegyűjtötték azt a három legfontosabb tippet, amelyeket alkalmazva a szervezetek csökkenthetik a támadások kockázatát.

Használjuk ki a modern technológiák előnyeit

A Micro Focus támogatásával készült, friss felmérés arra mutatott rá, hogy a vállalatok biztonsági központjai egyre nagyobb arányban támaszkodnak a technológiai fejlesztésekre és az automatizálásra. Több olyan hasznos eszköz is létezik ugyanis, amelyek remekül kiegészítik a szervezeteknél már régóta alkalmazott szoftvereket, megkönnyítve a kiberbiztonsági szakemberek munkáját.

A Micro Focus biztonsági információ- és eseménykezelő megoldása, az ArcSight például a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás előnyeit is kihasználva analizál milliónyi eseményt a vállalati infrastruktúrán belül. Ezáltal képes kiszűrni azokat a megszokottól eltérő, gyanúra okot adó tevékenységeket, amelyeket célszerű kivizsgálni. A szoftver használatával a fals pozitív találatok száma rendkívül alacsony, így a biztonsági szakembereknek csak a valóban fontos incidensekkel kell foglalkozniuk.

A fejlett biztonság megteremtéséhez szintén hasznosak a SOAR (security orchestration automation and response) megoldások, amelyek segítségével automatizálhatók a kibertámadásokra adott válaszreakciók. Ha például a cég egy alkalmazottjának feltörték a fiókját, az illetékes biztonsági szakember néhány kattintással elindíthatja az előzetesen meghatározott protokollt, amelyet követve az eszköz automatikusan megteszi a szükséges lépéseket: zárolja a fiókot, értesíti a felhasználót SMS-ben, és új jelszót hoz létre a részére. Ezzel a biztonsági csapatok értékes időt takaríthatnak meg.

Gondolkozzunk a bűnözők fejével

Amikor az IT-biztonsági stratégiánkat tervezzük, érdemes kicsit kilépni a saját szerepkörünkből, és a kiberbűnözők helyébe képzelnünk magunkat. Mi az a szervezetünknél, ami igazán értékes lehet számukra? A Micro Focus szakértői úgy tapasztalják, sok szervezetnél nem gondolkodnak el azon, melyek lehetnek a támadók szemében a legfontosabb informatikai eszközök és adatok.

Ennek iskolapéldája volt, amikor 2015-ben kínai hackerek ellopták mintegy 21,5 millió szövetségi alkalmazott és alvállalkozó, illetve azok családtagjainak és barátainak aktáit és személyi adatait az Egyesült Államok egyik kormányhivatalától. Az eset azért történhetett meg, mert a szerv nem védte megfelelően ezeket az adatokat, majd tíz hónapig észre sem vette az incidenst.

Priorizáljuk az erőforrásokat

Ha felmértük, melyek a leginkább érzékeny és fontos üzleti folyamataink, arról is döntenünk kell, hogy a rendszer egyes összetevőinek védelmére mekkora összeget tudunk fordítani. Ha a kritikus rendszereket már bebiztosítottuk, miről tudunk lemondani egy incidens esetén? Sajnos fel kell készülnünk arra, hogy lesz, amit el kell engednünk. Ha ransomware támadás ér bennünket, és van ezer szerverünk, vajon melyeket kell mindenképpen megmenteni az ezerből, és melyek azok, amelyek elvesztésével együtt tudunk élni?

Az igazán rugalmas stratégia nyitja, hogy a cégek úgy működjenek, mint az emberi szervezet. Az emberi test sem tud mindig minden kockázat ellen védekezni, és egy betegség vagy sérülés után nem feltétlenül tudja helyreállítani a korábbi egészségi állapotot. Alkalmazkodni azonban képes, és ugyanígy a vállalatoknak is érdemes arra felkészülniük, hogy egy vészhelyzet után gyorsan újra tudják indítani a minimális alapvető funkciókat és szolgáltatásokat. Gondoskodjunk arról, hogy ha esetleg nem tudnánk elhárítani egy ostromot, akkor is gyorsan újra tudjuk indítani az alapvető technikai és üzleti architektúrákat, és ezek ismét működhessenek, akár korlátozott funkcionalitással is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elektromos autóival duplázott a Volkswagen

Sikeresen folytatta 2021 harmadik negyedévében világméretű elektromos offenzíváját a Volkswagen Csoport: júliustól szeptember végéig a félvezetőhiány ellenére is 122 100 tisztán elektromos, akkumulátorhajtású autóját (Battery Electric Vehicle; BEV) adta át ügyfeleinek, ami 109 százalékos...

Generációváltás előtt áll a családi cégek többsége

Míg öt éve a családi vállalatok 13 százaléka számára volt aktuális a generációváltás kérdése, jelenleg ez már 23 százalékuknál megtörtént vagy éppen folyamatban van. Akár családtag, akár külsős szakember veszi át a cég irányítását,...

Új kihívásokat hozott a hibrid munkavégzés

A világjárvány természetessé tette a munkahelyeken azt, ami azelőtt ritkán fordult elő: a csapat egyik fele otthonról dolgozik, a másik az irodából. Ez az úgynevezett hibrid munkavégzés teljesen új kihívás a cégeknek. Akár külső...

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Booking.com-os vezetővel erősít egy hazai startup

Terjeszkedésének részeként új nemzetközi értékesítési igazgató csatlakozott az Everguest csapatához. A magyar turisztikai startup legújabb tagja, Neil Middleton korábban a Booking.com és az Expedia Group vezetőjeként szerzett tapasztalatot. Feladata, hogy angliai bázissal erősítse a...

Felpörgött a cégeknél a munkaerőfelvétel

A harmadik negyedévben jelentős toborzási hullám söpört végig a hazai munkaerőpiacon, a cégek intenzív munkaerőfelvételbe kezdtek, a nyár folyamán minden eddiginél több állást hirdettek meg. 2020 rendhagyó év volt, rendhagyó viszonyokat kialakítva a munkaerőpiacon...

Új ügyféllel erősít az Astoria Agency

Az Astoria Com Agency látja el a Budai Termékenységi Centrum (BTC) sajtókommunikációs feladatait. Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége elsősorban a nemrég megnyílt intézmény pszichoedukációs tevékenységére összpontosít, hogy a szélesebb publikum még jobban megismerje...

Az RTL Most+-on jön A Tanár új évada

Október 22-én debütál az RTL Magyarország prémium digitális platformján dupla epizóddal A Tanár című sorozat 4. évada. Az új epizódok idén csak az RTL Most+-on lesznek láthatók. Vasvári Szilárd (Nagy Ervin) öntörvényű és bátor kiállásával...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

Új szolgáltatást indított az IKEA

Az IKEA Magyarországon új szolgáltatást indított, amely hozzájárul a körkörös üzleti modell kialakításához. Ez a Garantált visszavásárlás használt gyerekbútorokra szolgáltatás. Az IKEA Family klubtagok, akiknek már nincs szükségük az adott bútorra, előre meghatározott áron...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Budapestről közvetítik a 2021-es MTV EMA show-t

A 2021-es MTV EMA újra élő show-ként lesz látható világszerte, november 14-én, ezúttal Magyarországról közvetítve! A Papp László Budapest Sportarénában megrendezendő esemény egy világszerte minden közönségnek szóló, igazi globális zeneünnep lesz, világsztárok fellépésével. ...

Elektromos autóival duplázott a Volkswagen

Sikeresen folytatta 2021 harmadik negyedévében világméretű elektromos offenzíváját a Volkswagen Csoport: júliustól szeptember végéig a félvezetőhiány ellenére is 122 100 tisztán elektromos, akkumulátorhajtású autóját (Battery Electric Vehicle; BEV) adta át ügyfeleinek, ami 109 százalékos...

Generációváltás előtt áll a családi cégek többsége

Míg öt éve a családi vállalatok 13 százaléka számára volt aktuális a generációváltás kérdése, jelenleg ez már 23 százalékuknál megtörtént vagy éppen folyamatban van. Akár családtag, akár külsős szakember veszi át a cég irányítását,...

Új kihívásokat hozott a hibrid munkavégzés

A világjárvány természetessé tette a munkahelyeken azt, ami azelőtt ritkán fordult elő: a csapat egyik fele otthonról dolgozik, a másik az irodából. Ez az úgynevezett hibrid munkavégzés teljesen új kihívás a cégeknek. Akár külső...

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...
- Hirdetés -

CMO

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Lidl

Az Élelmezési Világnap alkalmából érzékenyítő kampányt indított a Lidl Magyarország, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszerpazarlás megelőzésének fontosságára. Az áruházlánc saját maga is nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerfelesleg minimalizálására, az értékesítésből kivont,...

DATA