Az UniCredit Csoport új szervezeti struktúrát és új vezetői csapatot jelentett be. A változtatások célja, hogy az új vezetés még hatékonyabban irányítsa az üzleti tevékenységet és 2021 második félévében megvalósítsa új stratégiai tervét.
Ez az új struktúra egy egyszerűsített szervezetet hoz létre, amely minden üzletágban és működési területen nagyobb elszámoltathatóságot tesz lehetővé. Biztosítja, hogy az ügyfelek továbbra is bankcsoport minden tevékenységének középpontjában maradjanak, a technológiát és a digitalizációt mint a jövőbeli siker egyik fő mozgatórugóját még jobban integrálja, és egyértelművé teszi a kulcsfontosságú szerepeket és felelősségi köröket.
Összefoglalva, a bejelentéssel az UniCredit:
a korábbi huszonhét fős ügyvezető igazgatótanács helyébe egy új, tizenöt fős Group Executive Committee-t („GEC”) hoz létre, ami növeli a felelősségvállalást és az elszámoltathatóságot.
megszünteti az vezetőségi struktúra egy szintjét, minimalizálja az üzletágak és funkciók társvezetőinek számát, és összetartóbb szervezetet hoz létre.
lehetővé teszi a leányvállalatok vezérigazgatói számára, hogy még jobban irányítsák vállalataikat az összes üzletágban a jó gyakorlatok és szinergiák megvalósítása segítségével. Olaszország, Németország, Közép-Európa és Kelet-Európa mostantól a Csoport kiemelt területei a jelentéstétel szempontjából.
Olaszországot önálló területként pozicionálja, tükrözve az ország kiemelt jelentőségét a Csoport számára, tiszteletben tartva a bankcsoportgyökereit és azt a szellemiséget, amelyek az UniCredit eredetét meghatározzák
transzverzális, összekötő szervezeti mátrixot hoz létre, amely a vállalati és befektetési banki tevékenységet minden országban úgy pozicionálja, hogy az ügyfeleknek a különböző helyi igényeket kiszolgáló, zökkenőmentes termék- és szolgáltatáscsomagot kínáljon.
létrehoz egy új Digitális Divíziót, amely a technológiát, a digitalizációt és az adatokat az új GEC felelősségi szintjére emeli, biztosítva, hogy az minden stratégiai célkitűzésbe beépüljön, kiemelve e terület kiemelt jelentőségét az üzlet jövője szempontjából.
széles körű egyszerűsítési gyakorlatot vezet be a szervezeten belül, kezdve az S.p.A-val, a meglévő bizottságok számát 44-ről legfeljebb 15-20-ra csökkentve.
létrehozza az új People & Culture részleget a korábbi Humántőke funkció feladatkörének kibővítése érdekében, tükrözve a munkatársaknak, mint az új szervezeti kultúra hordozóinak fontosságát, és biztosítva, hogy a Csoport felkeltse a legkiemelkedőbb tehetségek érdeklődését, majd alkalmazza és megtartsa őket az UniCredit és ügyfelei hosszú távú előnye érdekében.
létrehoz egy vezérigazgatói hivatalt, amely magában foglalja a Strategy & Optimisation-t, valamint az újonnan létrehozott, az érdekeltek bevonásával foglalkozó funkciót. Mindkét funkció a GEC része lesz.