- Hirdetés -

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

|

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai digitális szakembereket felvonultató TOP50 rangsorunkban. A Google Magyarország vezetője beszélt arról is, hogy mekkora lehetőségek rejlenek a digitalizációban és mit tesz ezért a cég.

- Már jó ideje a Google-nél dolgozol, úgy tűnik, elég lojális vagy. Olyan ez, mint a fociban, ha van egy kedvenc csapatod, azt nem nagyon hagyod el?

- Három hosszú időszak van a hátam mögött összesen három vállalatnál, így azt hiszem, helyes az állítás. Több mint 11 éve csatlakoztam a Google-höz, és nagy utat jártunk be azóta, de ugyanez elmondható a csapatomra (Crystal Palace – a szerk.) is. 2013-ban közel egy évtized után került vissza a klub a Premier League-be. Több meccsen is kint voltam, amikor még Király Gábor állt a kapuban, de olyanon is voltam, amikor Gera Zoli és csapata, a WBA ellen játszottunk.

- A céged az elmúlt években a hazai reklámpiac egyik legnagyobb felülete lett, nagyjából annyit reklámoznak rajta, mint az összes tévén együttesen. Sok vád éri amiatt a Google-t, hogy ezt a pénzt kiviszi az országból, és nem fektet itt tartalomgyártásba. Hogyan lehet ezen változtatni, kell-e egyáltalán?

- A Google mindig megfizeti a helyi törvények által előírt adókat minden országban, ahol működik, így Magyarországon is. Idehaza 2007 óta vagyunk jelen, és büszkék vagyunk arra, hogy ahogy a beruházásaink – amelyek önmagukban is a digitális gazdaságot szolgálják – növekednek, úgy bővülnek a költségvetésbe befizetett közterhek is – beleértve a jövedelemadót. A Google régóta támogatja a nemzetközi adórendszer reformját, hogy a multinacionális vállalatok által fizetett közterhek nagy részét ne csak a vállalat székhelye szerinti országban, hanem a cég ügyfeleinek országában is fizessék. Ezért örülünk, hogy ebben a kérdésben nemrég megállapodás született az OECD fórumán. A reklámadó befizetésére sor került a Google részéről is.

- Mekkora a felelőssége a Google-nek, hogy segítsen a digitális tudás, gazdaság erősítésében? Több kezdeményezésben is benne vagytok: kkv-k segítése, Startup Hungary, Digitális Kereskedelmi Szövetség. Vannak komoly előrelépések ezeken a területeken?

- Több mint hat éve elérhető az ingyenes programunk, a Grow with Google, amelynek a legfontosabb célja a digitális tudás alapszintjét átadni online és offline tréningeken keresztül. Mostanra több mint 110 ezer embert oktattunk alapkészségekre. Aki a digitalizációban vagy más területen érdekelt, annak felelőssége segíteni a vállalkozásokon, és az elmúlt években mi is egyre inkább erre törekszünk. Dolgozunk a magyar startupszcéna jobbá tételéért is, például a magyar Google a Startup Hungaryben alapítóként is jelen van. A Digitális Kereskedelmi Szövetségben (DKSZ) pedig a hazai e-kereskedelem fellendítéséért tevékenykedünk. Előrelépések folyamatosan vannak, például rajtunk kívül a Vodafone-nak van sok kommunikációs kezdeményezése kifejezetten a kkv-kért, banki területen pedig a K&H-nak, az Erstének és az MKB-nak is futnak kkv-programjai, de természetesen van hová fejlődni.

 

- Hol kellene még igazán nagy lökés?

- Sok területen van tér a fejlődésre, és mindegyikkel foglalkozni kell. Nagyon fontos például az e-kereskedelem támogatása, de ez nem lehetséges a munkaerőhiány orvoslása nélkül, emellett a szakértelemhiány is egy probléma. Úgy látjuk, hogy itthon részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a cégek, nem mernek exportálni, mert nem bíznak a tudásukban, a piaci ismereteikben, vagy csak nem tudják, hol induljanak el. A szemléletmód átalakítása sokat segítene.

- Mekkora a potenciál a hazai digitális gazdaságban? Ezen a téren eléggé sereghajtók vagyunk az unióban.

- Néhány évvel ezelőtt a McKinsey elindította a Digitális kihívók című tanulmányát, amely tíz keletközép-európai országot bevonva a régióban rejlő lehetőségeket figyeli, illetve azt, hogy mennyire vagyunk digitálisan lemaradva a fejlett államoktól. Ezek közé tartozik a Big Five (Franciaország, Nagy-Britannia, Olaszország, Spanyolország és Németország), emellett ott az északi régió, ők az élenjárók, valamint idetartoznak a Benelux államok, Írország, illetve az északi országok. Az uniós Digitális Gazdaság és Társadalom Index (Digital Economy and Society Index) szerint Románia és Szlovákia előtt járunk, a csehek mögött és a lengyelekkel egy szinten. Én hatalmas lehetőséget látok a régióban és itthon is. Az elmúlt négy évben a digitális kihívók régiójának digitális gazdasága nőtt a legnagyobb ütemben, 10,4 százalékkal, ami 42 milliárd eurós pluszforgalmat jelent. Ennek a tíz országnak összességében negatív a külkereskedelmi mérlege, az export 70 százaléka nem kerül a régión kívülre. A McKinsey friss riportja is rámutatott, hogy ha növekedni szeretnénk, akkor az exportnak kellene lennie a digitális kereskedelem hajtóerejének.

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető digitális formában is ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...