- Hirdetés -

Váratlan fordulat jöhet a digitalizációban, így kerülhető el a visszalépés

|

- Hirdetés -

A koronavírus-járvány és a távoli munkavégzés óriási lökést adott az üzleti folyamatok digitalizációjának. Bár az alkalmazott technológiák számos üzleti előnyt hoztak, az Iron Mountain friss kutatása szerint a gyors digitális transzformáció a pandémiás időszak után hasonló tempóban szorulhat vissza, és a piaci szereplők visszatérhetnek a korában megszokott analóg módszerekhez.

Bár az üzleti folyamatok digitalizálása jelentősen növelheti a vállalatok működési hatékonyságát, az átállás kezdeti, vélt vagy valós nehézségei miatt gyakran alacsony prioritást kapott, vagy teljesen lekerült a napirendről. A koronavírus-járvány alapvető változást hozott ebben a szemléletben: a vállalatok túlélésében kritikus kérdéssé váltak a távoli irányítású folyamatok. Olyannyira sürgős transzformációra volt szükség, hogy korábban soha nem látott sebességgel jelentek meg az új digitális megoldások. Ennek részeként digitális síkra terelődött számos, korábban papíron zajló folyamat is.

A dokumentumok kezelésére és digitalizációjára szakosodott Iron Mountain ezer, adatmenedzsmentért felelős IT szakértő részvételével elvégzett kutatásából kiderült: a két leginkább digitalizált terület a lezárások alatt az IT ügyfélszolgálat (49%) és az ügyfélkapcsolati menedzsment (36%) volt. Bár a digitalizációs megoldásokat a pandémia alatt és után még csak viszonylag rövid ideje használták, a válaszadók máris látványos eredményekről számoltak be. A produktivitás növekedését 27 százalék, az új megoldások használatával megtakarított időt 20 százalék, az adatok minőségének javulását 13 százalék, míg a költségcsökkenést 12 százalék említette.

Egy lépés előre, egy lépés hátra?

A válaszok egyértelműen mutatják, hogy amikor a cégeknek korábban nem látott akadályokkal kell megküzdeniük, a digitális átállás nélkülözhetetlen eszköz az alkalmazkodásban, és ekkor gyorsan lépnek. A kutatás eredményei ugyanakkor arra is fényt derítettek, hogy a lendület az egészségügyi vészhelyzet feloldását követően fékeződhet, sőt, az elért eredmények is veszélybe kerülhetnek. Ha a munkatársak nem érzik, hogy a digitális megoldások lezárás nélkül is növelik a munka hatékonyságát, fennáll a veszély, hogy inkább visszatérnek az analóg, gyakran papíralapú folyamatokhoz.

Az Iron Montain szakértői az új megoldások pandémia utáni használatáról is megkérdezték a résztvevőket, és a válaszadók 57 százaléka adott hangot azon aggodalmának, hogy cége vissza fog térni a járvány előtti analóg, alacsony hatékonyságú, kevésbé digitalizált megoldásokhoz.

A gyors megoldások átka

Miért engedi egy vállalat, hogy ez megtörténhessen? Ennek egyik magyarázata a felmérés készítői szerint a COVID miatt limitált digitalizációs határidőben rejlik. „A járvány megjelenésekor rengeteg stressz érte a vezetőket, nyomás alatt hoztak gyors döntéseket a cég működőképessége fenntartása érdekében. Ilyen helyzetben szinte elkerülhetetlen a gyors, könnyen elérhető megoldások kiválasztása ahelyett, hogy a hosszú távú eredményességet tartsák szem előtt, ez pedig sokakban felvetheti, hogy biztosan jó döntést hoztak-e, nem lenne-e érdemes mégis inkább a régi úton járni” – mutat rá Nagy Rita, az analóg és digitális információkezelési szolgáltatások területén piacvezető Iron Mountain Magyarország Kft. ügyvezetője.

A szakember hozzátette: „Hasonló hatása volt annak is, hogy a vezetőség sok cégnél a lehető leggyorsabban COVID-biztossá szerette volna tenni a vállalatot, hiszen az emberek egészségének megóvása volt az elsődleges szempont. Nem mindig volt idő teljesen végiggondolni, hogy a gyors változtatások a cég különböző divízióit miként érinthetik hosszabb távon, így gyakran az egyes részlegeken más platformokat kezdtek használni, nem volt egység. Ez megnehezítette az integrációt, a közös munkát és a hosszútávú működés során számos problémát okozhat. Jellemző az is, hogy az adott cég igényeire szabott megoldások helyett gyakran „dobozos” megoldásokat, kész termékeket vásároltak, amelyekkel hosszú távon nehezebb dolgozni. Ezeket a helyzeteket lehet és kell is orvosolni. A digitális visszalépés nem lehet opció egyetlen vállalat számára sem.”

Ez lehet a megoldás

A Gartner felmérései szerint a cégek 82 százaléka hosszú távon is át fog állni egy olyan működési modellre, ami engedi a távoli munkavégzést a munkaidő legalább felében, így a papíralapú tároláshoz, analóg módszerekhez, és fizikai hozzáférésekhez való visszatérés nem lenne sem logikus, sem praktikus. A versenyképesség fenntartásához szintén elengedhetetlen, hogy a cég képes legyen alkalmazkodni a változásokhoz, ezt pedig könnyebben és rugalmasabban lehet megtenni digitalizált környezetben. A járványhelyzet tapasztalataiból tanulva a cégvezetőknek érdemes jobban felkészíteni vállalatukat, hogy a jövőbeni esetleges krízisek esetén olyan új megoldásokkal adhassanak válaszokat, amelyek egyszerűbbé, fenntarthatóbbá, olcsóbbá teszik a folyamatokat.

„Ahhoz, hogy a választott módszerek hosszú távon is eredményeket hozzanak, komplex és egységes digitalizációs megoldásra kell törekedni. Termesztésen minden vállalatnak egyedi transzformációs stratégiára van szüksége, de a szigetszerű, a cég egészére nehezen kiterjeszthető megoldások később komplikációt, gondot és extra költséget eredményeznek. Fontos, hogy a választott megoldás egységesíthető, de egyéni igényekre szabható módon kerüljön bevezetésre és az is, hogy a megoldást szállító partnerként, konzultánsként működjön együtt az ügyféllel és ne kizárólag az eladó szerepét töltse be az együttműködés során” – mutatott rá Nagy Rita.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Áremeléssel enyhítenék a válság hatásait a hazai cégvezetők

A magyarországi cégvezetők többsége a világ- és a magyar gazdaság növekedésének egyértelmű lassulására számít 2023-ban, azonban a hazai gazdaság helyzetét törékenyebbnek érzik a globálisnál. 85 százalékuk a GDP-növekedés lassulásával számol itthon – derül ki...

Még mindig sok aranyat vásárolnak a magyarok

Több mint hárommilliárd forint értékben vásároltak befektetési célú aranyat 2022-ben a BÁV Zálog fiókhálózatában. Ez az érték a 2021-es forgalom háromszorosának felel meg, ami nagyrészt annak tudható be, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben, a...

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Hekkerek miatt aggódhatnak a bankvezetők

Az informatikai rendszerek sebezhetősége és az ügyfelek hitelképessége miatt aggódnak leginkább a pénzintézetek kockázatkezelői – derül ki az EY és az Institute of International Finance legfrissebb, 30 ország 88 bankjának részvételével készült nemzetközi felmérésből.A...

Az élelmiszeráremelkedés miatt élünk rosszul

A magyarok arra számítanak, hogy a következő egy évben tovább romlik az életszínvonaluk, az élelmiszer drágulása jelenti a legnagyobb problémát – többek között ez derül ki az Aegon friss, reprezentatív kutatásából, amiben a magyar...

Új kutatási központot nyitott a Danone

2023 február 6-án nyílt meg a Danone új kutatási és innovációs központja, a Daniel Carasso Center a Paris-Saclay területén.A technológia és a tudomány elképesztő ütemben fejlődik, ezzel pedig az FCMG szektornak is lépést kell...

A világ legjobb munkaadói között a Rossmann

Közzétette a világ legjobb munkaadóinak új listáját a Forbes amerikai üzleti magazin. A Rossmann a 2021-ben elért kiváló 44. helyezéséhez képest 18 helyet javítva 2022-ben a 26. helyen végzett.A listán összesen 800 cég képviselteti...

Újságíró Akadémia indul

A szellemitulajdon-védelem segíthet felzárkózni a hazai vállalati és egyetemi szférának a nemzetközi versenytársakhoz. Ennek erősítése a hazai gazdasági szektor számára az európai és a világpiac tekintetében is létfontosságú, azonban szemléletformálás és edukáció nélkül nem...

Folytatódik a Nat Geo díjnyertes sorozata

A világszerte elismert oknyomozó újságíró, Mariana van Zeller célkeresztjében ezúttal az MDMA, a szervkereskedők, az LSD, a szellemfegyverek, a terroristákat gazdagító lopott kőolaj, a béranyák, a kiberkalózok, az utcai bandák, a kriptocsalók és a...

Rekordforgalom a DODO-nál

Történetének legmagasabb pénzügyi forgalmát érte el a logisztikai, technológiai cégcsoport 2022-ben, mintegy 51 millió euró értékben. A tavalyi évben 2300 futár és 1000 jármű tartozott a DODO flottájához hét európai országban, ahol a vállalat...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elindult az EssenceMediacom

Világszerte 120 irodával indult el az EssenceMediacom. A GroupM legújabb és legnagyobb ügynöksége hivatalosan január 31-ével kezdte meg a működését.Az EssenceMediacom a “breakthrough”-t, azaz az áttörést emeli gondolkodása középpontjába, és célja, hogy szakítva a...

Áremeléssel enyhítenék a válság hatásait a hazai cégvezetők

A magyarországi cégvezetők többsége a világ- és a magyar gazdaság növekedésének egyértelmű lassulására számít 2023-ban, azonban a hazai gazdaság helyzetét törékenyebbnek érzik a globálisnál. 85 százalékuk a GDP-növekedés lassulásával számol itthon – derül ki...

Még mindig sok aranyat vásárolnak a magyarok

Több mint hárommilliárd forint értékben vásároltak befektetési célú aranyat 2022-ben a BÁV Zálog fiókhálózatában. Ez az érték a 2021-es forgalom háromszorosának felel meg, ami nagyrészt annak tudható be, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben, a...

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Hekkerek miatt aggódhatnak a bankvezetők

Az informatikai rendszerek sebezhetősége és az ügyfelek hitelképessége miatt aggódnak leginkább a pénzintézetek kockázatkezelői – derül ki az EY és az Institute of International Finance legfrissebb, 30 ország 88 bankjának részvételével készült nemzetközi felmérésből.A...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Erős technológiai alap kell

A felhőre és a mesterséges intelligenciára alapuló digitális transzformáció tartós lesz – véli Rehus Péter. Az IBM Magyarországi Kft. országigazgatója beszélt arról is, hogy az informatikai vezetők milyen technológiákba fektetnének be és mire helyezik...

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fókuszban a fenntartható termékek

Átfogó fenntarthatósági stratégiájának köszönhetően az Auchan Magyarország egyre erőteljesebb és hatékonyabb lépéseket tesz a környezettudatos működésért. A vállalat komoly vállalásokat tűzött ki az elkövetkezendő időszakra, 2030-ra például az üzletek működéséből fakadó (Scope 1 és...

Még több elektromos járművet gyárt a BMW

A BMW Group fokozza az elektromos járműgyártást a globális termelési hálózatában: a mexikói San Luis Potosí üzemben is készülnek majd NEUE KLASSE modellek.A BMW Group egyre nagyobb hangsúlyt helyez az elektromos mobilitásra és a...

Zöld kezdeményezéshez csatlakozott az Unilever

Az Unilever Magyarország is csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), valamint a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.E környezetvédelmi és fenntarthatósági kezdeményezés lényege, hogy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....