- Hirdetés -

Váratlan helyről támadnak a vírusok

|

- Hirdetés -

A kiberbűnözők aktívan használják a népszerű tévésorozatok új epizódjait rosszindulatú programok terjesztésére. A Trónok harca, a The Walking Dead és A zöld íjász részei voltak a legnépszerűbbek a támadók körében, derült ki a Kaspersky Lab új kutatásából, amely a ‘Game of Threats: Hogyan használják a kiberbűnözők a népszerű TV-műsorokat kártevő programok terjesztésére’ címet kapta.

Napjaink legnépszerűbb és leginkább univerzális szórakozási alternatíváját a sorozatok nyújtják, viszont a torrentezés, az online streaming és a digitális terjesztés egyéb módszerei miatt gyakori a szerzői jog megsértése. Számos régióban már olyan illegális csatornákon is hozzá lehet jutni ezekhez a programokhoz, mint a torrent-trackerek és az illegális streaming platformok. A legális forrásoktól eltérően, a torrent-trackerek és a megosztó hely szerverén található fájlok epizódnak álcázott, hasonló nevű rosszindulatú vírust tartalmazó fájlokat küldhetnek a felhasználóknak.

Látva, hogy az illegális helyekről letöltött TV-műsorokat mennyire egyszerű lecserélni kártevő-hordozó változatokkal, a Kaspersky Lab kutatói közelebbről is megvizsgálták ezeket a veszélyeztetett fájlokat, mely vizsgálat a 2017-es és a 2018-as évet is lefedte. A listát mindkét évben a Trónok harca vezette: 2018-ban az összes fertőzött kalóz tartalom 17%-át tette ki, 20 934 megtámadott felhasználóval, ezt követte a The Walking Dead (18 794) és A zöld íjász (12 163).

Mindezt annak ellenére, hogy 2018-ban nem adtak ki új GoT epizódot, míg a rangsor többi sorozata esetén intenzív promóciós kampány folyt az említett időszakban.

A megfigyelt esetekben a rosszindulatú programok terjesztői az évadok első és utolsó részeit választották ki, hiszen az évadindító epizód nézettsége a legnagyobb. Mint például a GoT ‘The winter is coming’ című évadnyitó epizódja.

„Nyilvánvaló, hogy a kártevő-forgalmazók kihasználják azokat a televíziós műsorokat, amelyekre nagy kereslet van a kalóz weboldalakon: általában az intenzíven reklámozott drámákat vagy akciósorozatokat. Az első és a záró epizód – amelyek a legtöbb nézőt vonzzák – járnak valószínűleg a rosszindulatú átverés legnagyobb kockázatával. Az online csalók kihasználják az emberek hűségét és türelmetlenségét, ezért új letölthető anyagot ígérhetnek, ami valójában kiberfenyegetés. Figyelembe véve, hogy a Trónok Harca záró évada ebben a hónapban kezdődik, figyelmeztetni szeretnénk a felhasználókat, a sorozat új részei között nagy valószínűséggel rengeteg epizódnak álcázott vírus lesz.” – mondta Anton V. Ivanov , a Kaspersky Lab biztonsági kutatója.

Annak elkerülése érdekében, hogy TV-műsornak álcázott rosszindulatú programok áldozataivá váljon, a Kaspersky Lab a következő lépéseket javasolja:

  • Csak olyan törvényes szolgáltatásokat használjon, amelyek igazolt hírnévvel rendelkeznek a TV-tartalom előállítása és terjesztése terén.
  • Ügyeljen a letöltött fájl kiterjesztésére. Még akkor is, ha a sorozat epizódokat olyan forrásból szeretné letölteni, amelyet Ön megbízhatónak és legitimnek tekint: a fájlnak például .avi, .mkv vagy mp4 kiterjesztésűnek kell lennie, semmiképpen sem lehet .exe.
  • Különös figyelmet kell fordítani a weboldalak hitelességére. Ne látogasson el olyan webhelyekre, amelyek lehetővé teszik a TV-műsorok megtekintését, amíg nem bizonyosodott meg arról, hogy törvényesek és „https”-vel kezdődnek. A letöltések megkezdése előtt ellenőrizze, hogy a webhely valódi-e, ellenőrizze az URL formátumát vagy a cégnév helyesírását.
  • Ne kattintson gyanús hivatkozásokra, például olyanokra, amelyek egy új epizód korai megtekintését ígérik; ellenőrizze a TV-műsorok ütemezését, és kövesse nyomon őket.
  • Használjon megbízható biztonsági megoldást az átfogó védelem érdekében, amely megvédi számos fenyegetés ellen, például a Kaspersky Security Cloud-ot.
- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

DATA