A vállalatok 77 százaléka szenvedett el informatikai támadást az elmúlt 12 hónap alatt. A DDoS és a POS rendszerek elleni támadások növekvő száma – különösen a karácsonyi időszakban, amikor nő a vásárlók száma is – tovább súlyosbítja a helyzetet és csak még vonzóbb célponttá teszi a kiberbűnözők számára – derül ki a Kaspersky Lab IT Security Economics jelentéséből.
A kutatások azt mutatják, hogy robbanásszerű növekedés volt mind a DDoS támadások, mind a POS terminálok elleni támadások számában. Ez azt jelenti, hogy idén is nagy valószínűséggel ilyen típusú támadásokra számíthatunk az ünnepi szezon alatt.
Idén számos nagy horderejű kiberbiztonsági feltörést láthattunk nagy márkák fizetési rendszere ellen, például a Chipotle, a Hyatt Hotels és a Forever 21 oldalát is meghekkelték. A Kaspersky Lab legfrissebb DDoS jelentése szerint is jelentős növekedést tapasztalhatunk a botnetes DDoS támadások számában és földrajzi terjedésében: a harmadik negyedévben 98 országban detektáltak ilyen támadásokat.
A helyzet kifejezetten releváns az év végi időszakban, amikor a kereskedelem intenzív rohamokra számít nemcsak a boltokban, hanem az online felületeken is. Épp ezért ez nemcsak a kereskedőknek kifizetődő időszak, hanem a kiberbűnözőknek is, akik egy sikeres támadás következményeként – például a POS terminálokat belépési pontként használhatják célzott támadásokhoz – busás haszonnal gazdagodhatnak.
„Tekintettel az idei támadások nyilvánvaló növekedésére, javasoljuk a vállalkozásoknak, – kiváltképp a kereskedőknek – hogy legyenek éberek az ünnepi szezonban, amikor megnőnek a fizetési rendszerek kockázatai köszönhetően a DDoS támadásoknak. Ezek a támadások magukban foglalhatnak váltságdíj követelést, vagy egyszerűen megakadályozhatják a szolgáltatást, amivel pénzügyi veszteséget és/vagy ügyfél elégedetlenséget okozhatnak. A nyilvánvaló kockázatoktól függetlenül ez egy jó alkalom lehet a cégeknek, hogy átgondolják a számítástechnikai védelmüket és fejlesszék kiberbiztonsági kultúrájukat, befektetéseiket.” – mondta Alessio Aceti, A Kaspersky Lab Vállalati Divíziójának vezetője.
Annak érdekében, hogy a kiskereskedelmi, valamint az e-kereskedelmi cégek bevételei ne csökkenjenek ezalatt a roppant jövedelmező időszak alatt a kiberbiztonsági támadások miatt, a Kaspersky Lab számos speciális megoldást nyújt és az alábbiakat javasolja:
· E-kereskedelmi felületeiket tartsák naprakészen, hiszen minden egyes frissítés kritikus javításokat tartalmazhat, amelyek által kevésbé sérülékenyek az informatikai rendszerek
· Győződjön meg arról, hogy a POS terminálok a legújabb szoftvereket futtatják, valamint változtassa meg az alapértelemezett jelszavakat
· Használjon vállalkozására szabott eredményes biztonsági megoldást, mint például a Kaspersky Embedded Systems Security programot, amely megvéd a malware támadásoktól
· Találjon megbízható szolgáltatót, aki megfelelően tudja garantálni a védelmet a kifinomult DDoS támadások ellen. Ez nem minden esetben egyenértékű a belső IT részleggel, érdemes speciális szakértőt is megbízni a feladattal. Bővebb információt a KKV-k és nagyvállalatok számára fejlesztett Kaspersky DDoS Protection-ről ezen a linken olvashat
· Képezze munkatársait a kibercsapdák elleni védelemről, valamint a kockázatok csökkentéséről
- Hirdetés -
Várják a karácsonyt a kiberbűnözők
|
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Ilyen autóra elég a munkáshitel
A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány
Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
Új tablettel erősít a Honor
December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
Minden tizedik magyar állást keres
Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez
Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n
Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
Átalakuló streamingvilág
A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
Újabb díjat nyert a K&H
Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi
A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -