- Hirdetés -

Várkonyi Balázs a TOP25 élén

|

- Hirdetés -

Idén Várkonyi Balázs, az egyesülő Extreme Digital és eMAG első embere végzett az első helyen a Marketing&Media magazin „TOP25 – a legmeghatározóbb digitális szakemberek” rangsorában. A legújabb lista jól tükrözi az idei Covidos évet, nagyon megerősödtek az e-kereskedelmi szakemberek és a főszerkesztők, ezzel párhuzamosan az alapító-innovátorok most kicsit háttérbe szorultak.

A Top 25-ös listánk első helyén az elmúlt három évben Palocsay Géza, az Adevinta ügyvezetője állt. Az idén azonban csere történt az élen, és a zsűri szavazatai alapján Várkonyi Balázs, az Extreme Digital és az eMAG ügyvezetője bizonyult a digitális piac legmeghatározóbb szakemberének.Az elmúlt évek egyik legjelentősebb e-kereskedelmi tranzakciójának számított az általa alapított Extreme Digital és az eMAG fúziója, aminek eredményeként egy 100 milliárd forintot meghaladó éves árbevételű társaság jön létre. Miután a Gazdasági Versenyhivatal csak tavaly ősszel bólintott rá az egyesülésre, így a fúzióval kapcsolatos első tényleges lépéseket az idén tudták elkezdeni és az év végéig nem is érnek teljesen a végére.

Palocsay Géza a toplista második helyén végzett. Nála érdemes megemlíteni, hogy 2014-ben, ami-kor átvette a cég irányítását, akkor egy évi 187 milliós árbevételű társaságról volt szó. Ehhez képest az elmúlt esztendőt már 4,59 milliárd forint árbevétellel zárta a Jófogás és a Használtautó.hu tulajdonosaként ismert vállalat.

Tavaly a lista második helyezettje Szigetvári József, a Szallas.hu Zrt. vezérigazgatója volt. Ő a mostani összeállításban is szerepel, de a 11. helyen. A turizmus idei évét látva nem meglepő, hogy hátrébb csúszott. A top 3-ban ennek megfelelően egy új szereplőt köszönthetünk, aki a teljes összeállításban is az idén debütált, ő pedig Vaszily Miklós. A TV2 Csoport igazgatósági elnökeként is ismert szakember tavasszal vásárolta meg az Indamedia Csoport 50 százalékát. Ezzel tulajdonképpen visszatért a digitális területre, hiszen annak idején ebben a médiapiaci szegmensben kezdte a karrierjét.

 

 

Az idén 32 százalékban újult meg a rangsor. A Top 25-ben általában kevés nő kap helyet, amiben szerepet játszik, hogy a digitális piacon talán még az átlagosnál is erősebb a férfiak túlsúlya. Az elmúlt két évben ennek megfelelően csak két női szereplője volt az összeállításunknak, az idén viszont már ötöt köszönthetünk a 25-ben. Az új szereplők közé tartozik Munk Veronika, az ősszel indult Telex főszerkesztője. Egy komplett hírportált, kiadói háttér nélkül, pusztán adományokból ilyen rövid idő alatt összerakni nem kis teljesítmény volt.

Immár tizenegyedik alkalommal készítettük el a hazai digitális piac legmeghatározóbb szakembereinek a rangsorát. Ez már évek óta egy 25-ös toplista, ugyanakkor eredetileg kicsit más formában indult. 2010-ben a Top Dogs nevet viselte az összeállítás és négy kategóriában szavazhatott az Internet Hungary közönsége a listán szereplő szakemberekre, a TOP25 rangsor viszont már egy 16 fős szakmai zsűri döntése alapján alakul ki. A szerkesztőség újságíróiból és elismert, a digitális piacon meghatározó szakemberekből álló zsűri két körben szavazott. Először öt kategóriába sorolva egy közel 150 fős listát készítettünk, majd ezt követően jött a voksolás hármas szempontrendszer alapján.

Először is azt vizsgáltuk, hogy ki mennyire sikeres a saját területén. Megnéztük azt is, hogy mennyire meghatározó a véleménye a piacon, és pontoztuk azt is, hogy az elmúlt egy évben milyen irányban változott a meghatározó szerepe. Az első két esetben 1–10-es skálán történt a pontozás, míg a változásfaktor esetén –5 és +5-ös skálán voksolt a zsűri. A szavazás eredményeképpen alakult ki végül a 25-ös rangsor.

A tíz évvel ezelőtt kitalált Top Dogs-koncepcióból azért annyi megmaradt, hogy a digitális szakembereket különböző kategóriákba soroljuk. Ezeknek fontos szerepük van, hiszen tartalmi emberek, befektetők, e-kereskedők, topvezetők vegyesen szerepelnek a listán.

Ez alapján az idén az e-kereskedők kategória sokat erősödött, a listán szereplők közül heten sorolhatók ide, miközben tavaly még csak öten voltak. Ennek az élén az összesített lista két éllovasa, Várkonyi Balázs és Palocsay Géza nevét láthatjuk. Ebben a kategóriában harmadik helyen végzett Mészáros Dávid, az Ingatlan.com alapítója és új szereplőként került be a marketinges területről átigazolt Makkay János, a Kifli.hu első embere. A topvezetők kategóriába ugyanúgy kilenc szakember neve került, mint egy évvel ezelőtt. Közülük az első helyen Vaszily Miklós áll, második helyen végzett Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője, harmadik pedig Sopov István, az Adaptive Media tulajdonosa és az IAB Hungary elnöke lett.

Az alapító-innovátorok kategória az idén nagyon megcsappant. Tavaly még öt szakember neve sorakozott itt, most viszont már csak ketten vannak. Az idén a tavalyinál eggyel többen, heten képviselik a véleményvezérek-főszerkesztők kategóriát. Közülük az első helyen Pető Péter, a 24.hu tavaly nyáron kinevezett főszerkesztője áll. Nem csoda a jó szereplése, hiszen jelenleg a hírportálok között, valamint az összes hazai webszájtot nézve is a 24.hu számít a leglátogatottabbnak.

Az idei TOP25 élén végzett szakemberekkel a BrandMania stábja is forgatott, a velük készült interjúk hamarosan láthatók lesznek az RTL Klub műsorában.

A Marketing&Media TOP25 listájáról további érdekességek, illetve a rangsorban szereplők portréi a magazin legújabb számában olvashatók. A lap megvásárolható a Digitalstandon is.

Amennyiben kíváncsi mi történik a média, a reklám és a marketing világában, ide kattintva rendelje meg magazinunkat. Egy évre csak 19.900 forint.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hullámzó érdeklődés a balatoni ingatlanpiacon

Az erős évkezdést követően március végétől a választások és a háborús helyzet bizonytalansága vetette vissza a vásárlási kedvet, majd a nyári szezonális fellendülést követően augusztus végével a rezsisokk mérsékelte az érdeklődést. A hiteles ügyletek...

Fék nélkül száguld az áremelkedés

Az infláció novemberben tovább emelkedett, ráadásul a vártnál is gyorsabb ütemben. Októberhez képest a fogyasztói árak 1,8 százalékkal nőttek, az éves infláció így 22,5 százalékra gyorsult az októberben közzétett 21,1 százalékról. A tényadat ismét...

Így erősíthető a munkavállalók lojalitása

A SZÉP kártya mellett a céges programok, a telefon vagy laptop, a vállalati autók és a tréningek a legnépszerűbb, sztenderd béren kívüli juttatások a hazai vállalatoknál – derül ki az EY Adókonferencia több mint...

2023-as prognózisokkal jön az év utolsó BrandManiája

Idei utolsó adásához érkezett a BrandMania, a stáb ezúttal jelentős ágazatok képviselőit kérdezte arról, hogy mit várnak 2023-tól és megnézték azt is, hogy a 2022-re vonatkozó jóslatok mennyire váltak be. Már a múlt év végén...

Népszerű magyar sztárokkal jön a STRAND Fesztivál

Számos olyan fellépő kap főszerepet a 2023-as STRAND programjában, akik néhány évvel ezelőtt kevés fesztivál színpadára jutottak el. Azahriah, Beton.Hofi, Carson Coma, Dzsúdló, Valmar közönsége ma már nemcsak a legnagyobb koncerthelyeket, de minden bizonnyal...

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Új ajánlattal rukkolt elő a Vodafone

A Vodafone konvergens szolgáltatóként az elmúlt években folyamatosan azon dolgozott, hogy létrehozza azt az ajánlatot, amely egy csomagban képes azokat az ügyféligényeket kiszolgálni, amelyek igazán fontosak – mindezt különleges kedvezményekkel és egyéb előnyökkel. A...

Hamarosan készpénzmentes lesz a gasztro szektor

Az utóbbi 2-3 év megterhelő időszak volt a vendéglátóiparban dolgozók számára: koronavírus-járvány miatti korlátozások és bezárások, háború folytán fellépő energiaválság, munkaerőhiány, élelmiszerárak emelkedése. Ebben a nehéz helyzetben kellene (több) profitot termelni, nagyobb hatékonysággal működni,...

Játszóházakban kampányol a STABILO

Országszerte 20 játszóházban fut a STABILO kampánya, a szülők és a gyermekek a plakátok mellett termékmintákkal is találkozhatnak. A STABILO játszóházi kampánya december 1-től 31-ig tart. Országosan 20 játszóházban fut, több mint 120 ezer látogatót...

Mesés Disney koncert lesz Budapesten

Budapest is bekerült a Disney 100 éves évfordulóját ünneplő koncertsorozat helyszínei közé. 2023. október 15-én 19:30 órától az Arénában elevenednek meg a mindenki által ismert lenyűgöző mese- és filmjelenetek a Hollywood Sound Orchestra és...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kevesebb túlórázásra buzdít a Heineken

„Az alvás a gyengéknek való!” „Ha el akarod érni a céljaidat, dolgozz, amíg mások buliznak!” „Azért tartok itt, mert én soha nem pihenek!” Ismerősek ezek a mondatok? A hustle culture, vagyis a túlórákat és...

Hullámzó érdeklődés a balatoni ingatlanpiacon

Az erős évkezdést követően március végétől a választások és a háborús helyzet bizonytalansága vetette vissza a vásárlási kedvet, majd a nyári szezonális fellendülést követően augusztus végével a rezsisokk mérsékelte az érdeklődést. A hiteles ügyletek...

Fék nélkül száguld az áremelkedés

Az infláció novemberben tovább emelkedett, ráadásul a vártnál is gyorsabb ütemben. Októberhez képest a fogyasztói árak 1,8 százalékkal nőttek, az éves infláció így 22,5 százalékra gyorsult az októberben közzétett 21,1 százalékról. A tényadat ismét...

Így erősíthető a munkavállalók lojalitása

A SZÉP kártya mellett a céges programok, a telefon vagy laptop, a vállalati autók és a tréningek a legnépszerűbb, sztenderd béren kívüli juttatások a hazai vállalatoknál – derül ki az EY Adókonferencia több mint...

2023-as prognózisokkal jön az év utolsó BrandManiája

Idei utolsó adásához érkezett a BrandMania, a stáb ezúttal jelentős ágazatok képviselőit kérdezte arról, hogy mit várnak 2023-tól és megnézték azt is, hogy a 2022-re vonatkozó jóslatok mennyire váltak be. Már a múlt év végén...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....