- Hirdetés -

Várkonyi Balázs a TOP25 élén

|

- Hirdetés -

Idén Várkonyi Balázs, az egyesülő Extreme Digital és eMAG első embere végzett az első helyen a Marketing&Media magazin „TOP25 – a legmeghatározóbb digitális szakemberek” rangsorában. A legújabb lista jól tükrözi az idei Covidos évet, nagyon megerősödtek az e-kereskedelmi szakemberek és a főszerkesztők, ezzel párhuzamosan az alapító-innovátorok most kicsit háttérbe szorultak.

A Top 25-ös listánk első helyén az elmúlt három évben Palocsay Géza, az Adevinta ügyvezetője állt. Az idén azonban csere történt az élen, és a zsűri szavazatai alapján Várkonyi Balázs, az Extreme Digital és az eMAG ügyvezetője bizonyult a digitális piac legmeghatározóbb szakemberének.Az elmúlt évek egyik legjelentősebb e-kereskedelmi tranzakciójának számított az általa alapított Extreme Digital és az eMAG fúziója, aminek eredményeként egy 100 milliárd forintot meghaladó éves árbevételű társaság jön létre. Miután a Gazdasági Versenyhivatal csak tavaly ősszel bólintott rá az egyesülésre, így a fúzióval kapcsolatos első tényleges lépéseket az idén tudták elkezdeni és az év végéig nem is érnek teljesen a végére.

Palocsay Géza a toplista második helyén végzett. Nála érdemes megemlíteni, hogy 2014-ben, ami-kor átvette a cég irányítását, akkor egy évi 187 milliós árbevételű társaságról volt szó. Ehhez képest az elmúlt esztendőt már 4,59 milliárd forint árbevétellel zárta a Jófogás és a Használtautó.hu tulajdonosaként ismert vállalat.

Tavaly a lista második helyezettje Szigetvári József, a Szallas.hu Zrt. vezérigazgatója volt. Ő a mostani összeállításban is szerepel, de a 11. helyen. A turizmus idei évét látva nem meglepő, hogy hátrébb csúszott. A top 3-ban ennek megfelelően egy új szereplőt köszönthetünk, aki a teljes összeállításban is az idén debütált, ő pedig Vaszily Miklós. A TV2 Csoport igazgatósági elnökeként is ismert szakember tavasszal vásárolta meg az Indamedia Csoport 50 százalékát. Ezzel tulajdonképpen visszatért a digitális területre, hiszen annak idején ebben a médiapiaci szegmensben kezdte a karrierjét.

 

 

Az idén 32 százalékban újult meg a rangsor. A Top 25-ben általában kevés nő kap helyet, amiben szerepet játszik, hogy a digitális piacon talán még az átlagosnál is erősebb a férfiak túlsúlya. Az elmúlt két évben ennek megfelelően csak két női szereplője volt az összeállításunknak, az idén viszont már ötöt köszönthetünk a 25-ben. Az új szereplők közé tartozik Munk Veronika, az ősszel indult Telex főszerkesztője. Egy komplett hírportált, kiadói háttér nélkül, pusztán adományokból ilyen rövid idő alatt összerakni nem kis teljesítmény volt.

Immár tizenegyedik alkalommal készítettük el a hazai digitális piac legmeghatározóbb szakembereinek a rangsorát. Ez már évek óta egy 25-ös toplista, ugyanakkor eredetileg kicsit más formában indult. 2010-ben a Top Dogs nevet viselte az összeállítás és négy kategóriában szavazhatott az Internet Hungary közönsége a listán szereplő szakemberekre, a TOP25 rangsor viszont már egy 16 fős szakmai zsűri döntése alapján alakul ki. A szerkesztőség újságíróiból és elismert, a digitális piacon meghatározó szakemberekből álló zsűri két körben szavazott. Először öt kategóriába sorolva egy közel 150 fős listát készítettünk, majd ezt követően jött a voksolás hármas szempontrendszer alapján.

Először is azt vizsgáltuk, hogy ki mennyire sikeres a saját területén. Megnéztük azt is, hogy mennyire meghatározó a véleménye a piacon, és pontoztuk azt is, hogy az elmúlt egy évben milyen irányban változott a meghatározó szerepe. Az első két esetben 1–10-es skálán történt a pontozás, míg a változásfaktor esetén –5 és +5-ös skálán voksolt a zsűri. A szavazás eredményeképpen alakult ki végül a 25-ös rangsor.

A tíz évvel ezelőtt kitalált Top Dogs-koncepcióból azért annyi megmaradt, hogy a digitális szakembereket különböző kategóriákba soroljuk. Ezeknek fontos szerepük van, hiszen tartalmi emberek, befektetők, e-kereskedők, topvezetők vegyesen szerepelnek a listán.

Ez alapján az idén az e-kereskedők kategória sokat erősödött, a listán szereplők közül heten sorolhatók ide, miközben tavaly még csak öten voltak. Ennek az élén az összesített lista két éllovasa, Várkonyi Balázs és Palocsay Géza nevét láthatjuk. Ebben a kategóriában harmadik helyen végzett Mészáros Dávid, az Ingatlan.com alapítója és új szereplőként került be a marketinges területről átigazolt Makkay János, a Kifli.hu első embere. A topvezetők kategóriába ugyanúgy kilenc szakember neve került, mint egy évvel ezelőtt. Közülük az első helyen Vaszily Miklós áll, második helyen végzett Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője, harmadik pedig Sopov István, az Adaptive Media tulajdonosa és az IAB Hungary elnöke lett.

Az alapító-innovátorok kategória az idén nagyon megcsappant. Tavaly még öt szakember neve sorakozott itt, most viszont már csak ketten vannak. Az idén a tavalyinál eggyel többen, heten képviselik a véleményvezérek-főszerkesztők kategóriát. Közülük az első helyen Pető Péter, a 24.hu tavaly nyáron kinevezett főszerkesztője áll. Nem csoda a jó szereplése, hiszen jelenleg a hírportálok között, valamint az összes hazai webszájtot nézve is a 24.hu számít a leglátogatottabbnak.

Az idei TOP25 élén végzett szakemberekkel a BrandMania stábja is forgatott, a velük készült interjúk hamarosan láthatók lesznek az RTL Klub műsorában.

A Marketing&Media TOP25 listájáról további érdekességek, illetve a rangsorban szereplők portréi a magazin legújabb számában olvashatók. A lap megvásárolható a Digitalstandon is.

Amennyiben kíváncsi mi történik a média, a reklám és a marketing világában, ide kattintva rendelje meg magazinunkat. Egy évre csak 19.900 forint.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA