- Hirdetés -

Várkonyi Balázs a TOP25 élén

|

- Hirdetés -

Idén Várkonyi Balázs, az egyesülő Extreme Digital és eMAG első embere végzett az első helyen a Marketing&Media magazin „TOP25 – a legmeghatározóbb digitális szakemberek” rangsorában. A legújabb lista jól tükrözi az idei Covidos évet, nagyon megerősödtek az e-kereskedelmi szakemberek és a főszerkesztők, ezzel párhuzamosan az alapító-innovátorok most kicsit háttérbe szorultak.

A Top 25-ös listánk első helyén az elmúlt három évben Palocsay Géza, az Adevinta ügyvezetője állt. Az idén azonban csere történt az élen, és a zsűri szavazatai alapján Várkonyi Balázs, az Extreme Digital és az eMAG ügyvezetője bizonyult a digitális piac legmeghatározóbb szakemberének.Az elmúlt évek egyik legjelentősebb e-kereskedelmi tranzakciójának számított az általa alapított Extreme Digital és az eMAG fúziója, aminek eredményeként egy 100 milliárd forintot meghaladó éves árbevételű társaság jön létre. Miután a Gazdasági Versenyhivatal csak tavaly ősszel bólintott rá az egyesülésre, így a fúzióval kapcsolatos első tényleges lépéseket az idén tudták elkezdeni és az év végéig nem is érnek teljesen a végére.

Palocsay Géza a toplista második helyén végzett. Nála érdemes megemlíteni, hogy 2014-ben, ami-kor átvette a cég irányítását, akkor egy évi 187 milliós árbevételű társaságról volt szó. Ehhez képest az elmúlt esztendőt már 4,59 milliárd forint árbevétellel zárta a Jófogás és a Használtautó.hu tulajdonosaként ismert vállalat.

Tavaly a lista második helyezettje Szigetvári József, a Szallas.hu Zrt. vezérigazgatója volt. Ő a mostani összeállításban is szerepel, de a 11. helyen. A turizmus idei évét látva nem meglepő, hogy hátrébb csúszott. A top 3-ban ennek megfelelően egy új szereplőt köszönthetünk, aki a teljes összeállításban is az idén debütált, ő pedig Vaszily Miklós. A TV2 Csoport igazgatósági elnökeként is ismert szakember tavasszal vásárolta meg az Indamedia Csoport 50 százalékát. Ezzel tulajdonképpen visszatért a digitális területre, hiszen annak idején ebben a médiapiaci szegmensben kezdte a karrierjét.

 

 

Az idén 32 százalékban újult meg a rangsor. A Top 25-ben általában kevés nő kap helyet, amiben szerepet játszik, hogy a digitális piacon talán még az átlagosnál is erősebb a férfiak túlsúlya. Az elmúlt két évben ennek megfelelően csak két női szereplője volt az összeállításunknak, az idén viszont már ötöt köszönthetünk a 25-ben. Az új szereplők közé tartozik Munk Veronika, az ősszel indult Telex főszerkesztője. Egy komplett hírportált, kiadói háttér nélkül, pusztán adományokból ilyen rövid idő alatt összerakni nem kis teljesítmény volt.

Immár tizenegyedik alkalommal készítettük el a hazai digitális piac legmeghatározóbb szakembereinek a rangsorát. Ez már évek óta egy 25-ös toplista, ugyanakkor eredetileg kicsit más formában indult. 2010-ben a Top Dogs nevet viselte az összeállítás és négy kategóriában szavazhatott az Internet Hungary közönsége a listán szereplő szakemberekre, a TOP25 rangsor viszont már egy 16 fős szakmai zsűri döntése alapján alakul ki. A szerkesztőség újságíróiból és elismert, a digitális piacon meghatározó szakemberekből álló zsűri két körben szavazott. Először öt kategóriába sorolva egy közel 150 fős listát készítettünk, majd ezt követően jött a voksolás hármas szempontrendszer alapján.

Először is azt vizsgáltuk, hogy ki mennyire sikeres a saját területén. Megnéztük azt is, hogy mennyire meghatározó a véleménye a piacon, és pontoztuk azt is, hogy az elmúlt egy évben milyen irányban változott a meghatározó szerepe. Az első két esetben 1–10-es skálán történt a pontozás, míg a változásfaktor esetén –5 és +5-ös skálán voksolt a zsűri. A szavazás eredményeképpen alakult ki végül a 25-ös rangsor.

A tíz évvel ezelőtt kitalált Top Dogs-koncepcióból azért annyi megmaradt, hogy a digitális szakembereket különböző kategóriákba soroljuk. Ezeknek fontos szerepük van, hiszen tartalmi emberek, befektetők, e-kereskedők, topvezetők vegyesen szerepelnek a listán.

Ez alapján az idén az e-kereskedők kategória sokat erősödött, a listán szereplők közül heten sorolhatók ide, miközben tavaly még csak öten voltak. Ennek az élén az összesített lista két éllovasa, Várkonyi Balázs és Palocsay Géza nevét láthatjuk. Ebben a kategóriában harmadik helyen végzett Mészáros Dávid, az Ingatlan.com alapítója és új szereplőként került be a marketinges területről átigazolt Makkay János, a Kifli.hu első embere. A topvezetők kategóriába ugyanúgy kilenc szakember neve került, mint egy évvel ezelőtt. Közülük az első helyen Vaszily Miklós áll, második helyen végzett Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője, harmadik pedig Sopov István, az Adaptive Media tulajdonosa és az IAB Hungary elnöke lett.

Az alapító-innovátorok kategória az idén nagyon megcsappant. Tavaly még öt szakember neve sorakozott itt, most viszont már csak ketten vannak. Az idén a tavalyinál eggyel többen, heten képviselik a véleményvezérek-főszerkesztők kategóriát. Közülük az első helyen Pető Péter, a 24.hu tavaly nyáron kinevezett főszerkesztője áll. Nem csoda a jó szereplése, hiszen jelenleg a hírportálok között, valamint az összes hazai webszájtot nézve is a 24.hu számít a leglátogatottabbnak.

Az idei TOP25 élén végzett szakemberekkel a BrandMania stábja is forgatott, a velük készült interjúk hamarosan láthatók lesznek az RTL Klub műsorában.

A Marketing&Media TOP25 listájáról további érdekességek, illetve a rangsorban szereplők portréi a magazin legújabb számában olvashatók. A lap megvásárolható a Digitalstandon is.

Amennyiben kíváncsi mi történik a média, a reklám és a marketing világában, ide kattintva rendelje meg magazinunkat. Egy évre csak 19.900 forint.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kommunikációs királynők

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát aMarketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia, a...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...

A Bátor Tábornak gyűjt a Fókusz Plusz

Adománygyűjtő különkiadással jelentkezik szeptember 18-án az RTL Klub Fókusz Plusz című műsora a Bátor Tábor 20 éves születésnapja alkalmából. Az élő adás két házigazdája Barabás Évi és Tokár Tamás lesz. A műsorban – melynek során...

Eredménytelen lett a gyöngyösi pályázat

A Budapest 105,9 MHz-es frekvencia pályázata hiánypótlással folytatódik, a gyöngyösi kisközösségi rádiós tender viszont eredménytelenül zárult. A Médiatanács a Budapest 105,9 MHz körzeti médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásában a beérkezett egyedüli...

Ilyen lesz a megújult Budapesti Őszi Fesztivál

Több mint százötven programmal, harminc helyszínen várja a közönséget a Budapesti Őszi Fesztivál. A fővárosi rendezvény megújult formában valósul meg szeptember 26. és október 10. között. A fesztiválon a "Kik vagyunk mi, budapestiek?" kérdésre sűrű...

Jubilál a Magna Global Hungary

Idén 20 éves a Magna Global Hungary, az Interpublic Group of Companies (IPG) magyarországi ügynökségei 2001-ben alapították meg a céget, ami az IPG hazai médiavásárló szervezete. Az Interpublic a világ egyik legnagyobb ügynökségi csoportosulása. 1902-ben...

Taxis projektben a Positive Adamsky

A Főtaxi és a Budapest Taxi közösségi médiás csatornáinak kezelésére kapott megbízást a Positive Adamsky digital&social tagügynöksége. Budapest legrégebbi taxitársasága a márkaarculat fiatalítását tűzte ki célul.A Stelius Befektető Zrt. mindkét taxis tagvállalata, a Főtaxi...

Itt a legújabb TOP50, Szabó Béla vezeti a marketingesek rangsorát

A Marketing&Media magazin idei, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató listáján szereplők több mint a harmada cserélődött 2020-hoz képest, nagyon sok esetben személyi változások mozgatták a Top 50 összetételét. Évről évre igazolódik, hogy messze nem...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Marketinges állócsillagok

Az idei Top 50-ben szereplők 24 százaléka az eddigi összes rangsorban szerepelt. Ráadásul ennek a „kemény magnak” a többsége már a 2016-os első toplistánk összeállításakor is ugyanannál a cégnél és ugyanabban a pozícióban dolgozott,...

Kommunikációs királynők

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát aMarketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia, a...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...
- Hirdetés -

CMO

Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...