Várkonyi Balázs, az Extreme Digital társalapítója, az eMAG igazgatótanácsának elnöke társtulajdonosként csatlakozott az Ekereskedelmi Akadémia csapatához. A vállalkozás a jövő év első felében indítja el a hazai piacon hiánypótló, kifejezetten az e-kereskedelmi területen elhelyezkedni, vagy a területen magukat fejleszteni kívánók számára nyújtott gyakorlatorientált e-learning képzéseit.
Az Ekereskedelmi Akadémia alapítói a hazai online kereskedelem ismert és sikeres szereplői, friss vállalkozásuk a tervek szerint 2023. első hónapjaiban debütáló, teljes egészében e-learning-alapú oktatási tevékenységén keresztül jól képzett munkaerőt biztosít majd a munkaerőhiánnyal küzdő e-kereskedelmi szektornak. Az akadémia képzései nem csupán az online kereskedelem iránt érdeklődők számára lesznek érdekesek, hanem a már e szektorban dolgozók számára is lehetőséget nyújtanak majd készségeik fejlesztésére a beosztottaktól kezdve akár a cégvezetőkig.
Várkonyi Balázs 2022 novemberében csatlakozott az Ekereskedelmi Akadémia öt társalapítójához, akik közül mindenki azonos arányú részesedéssel bír a vállalatban. Várkonyi több mint két évtizedes tapasztalattal rendelkezik a magyar online kereskedelemben, hiszen 2001-ben, 21 éves korában társalapítója volt a később piacvezetővé vált Extreme Digitalnak, amely 2019-ben jelentette be fúzióját az eMAG-gal. Várkonyi Balázs vezetése alatt zajlott le a két vállalat fúziója, a cég igazgatótanácsának elnökeként jelenleg a régiós piacokon való bővülésért felel.
Az Ekereskedelmi Akadémiát a hazai online kereskedelem öt ismert szakértője alapította meg: Borovics József (inSPORTline.hu, CsomagPlusz.hu, Kuplio.hu), Csereklei Zoltán (Pelenka.hu), Schmidt Richárd (Alinda.hu),Tátrai Norbert (Alinda.hu), Zabari István (Lumenet.hu). Az akadémia ügyvezetője Léner Brigitta, aki több mint tíz éven át irányította a távoktatásra specializálódott ELO hazai leányvállalatát, így jelentős gyakorlati tapasztalattal rendelkezik ezen a területen.
Az Ekereskedelmi Akadémia tervezett képzései az internetes kereskedelem spektrumának jelentős részét lefedik majd az online kereskedő optimális cégstruktúrájától kezdve a pénzügyi ismeretekig, többek között a hazánkban még gyerekcipőben járó affiliate marketingben és az influencermarketingben rejlő lehetőségek kiaknázásának hatékony módjaival együtt.
Mivel a képzés teljes egészében e-learning alapokon folyik majd, a résztvevők kényelmesen, saját időbeosztásuk szerint haladhatnak a tananyagokkal. Az e-learning az Ekereskedelmi Akadémia esetében nem csupán előzetesen rögzített, videós tartalmakat takar, hanem teljesértékű learning management system (LMS) keretében folyik a képzés, ami így tudásellenőrzésre és vizsgázásra is lehetőséget ad.