- Hirdetés -

Velünk marad a home office

|

- Hirdetés -

A számítógéppel dolgozók több mint háromnegyede a hibrid munkavégzés valamilyen formáját tartaná ideálisnak – állapítja meg a Telenor szeptemberi kutatása. A járványhelyzet elmúltával várhatóan sok pozícióban megmarad a részbeni home office lehetősége, ahogyan az online állásinterjúk és állásbörzék is a munkavállalók mindennapjainak részévé válnak.

A kutatásban megkérdezettek valamivel több mint egyharmada (36%) legalább heti egy napot otthonról dolgozik jelenleg is, jelentős részük (61%) többet, mint a járványt megelőzően. 30 százalék a pandémia alatt folyamatosan bejárt dolgozni, és most is így tesz, 34 százalékuk pedig jelenleg nem otthonról végzi a munkát, de az elmúlt egy évben dolgozott otthonról. A számítógéppel dolgozók többsége (77%) a hibrid munkavégzés valamilyen formáját tartja ideálisnak, a legtöbben – a válaszadók fele – hetente 2-3 napot töltenének munkahelyükön és otthon is – derül ki a Telenor 18-65 év közötti magyar internethasználók körében végzett 840 fős kutatásából, amely a számítógép mellől dolgozó válaszadók (66%) munkahelyi és munkáltatói preferenciáit, álláskereséssel kapcsolatos tapasztalatait vizsgálta.

„A Telenornál korábban is volt lehetőség az otthoni munkavégzésre, de a járvány kezdetekor bátor döntést hoztunk, és az elsők között álltunk át a teljes home office-ra – mondta Endrei-Kiss Judit, a Telenor Magyarország HR vezérigazgató-helyettese. – Közeledve a pandémia végéhez, azt látjuk, hogy a home office a hibrid munkavégzés formájában a jövőben is velünk marad. Fontos a személyes együttműködés, és ezzel párhuzamosan egyre erősebb az igény a rugalmasság biztosítására is. Ezért irodai dolgozóinkkal 3 napot az irodából és 2 napot fixen otthonról dolgozunk.”

Nem fekete és fehér: ezek a hibrid munkavégzés előnyei és hátrányai

A válaszadók a hibrid munkavégzés legfontosabb előnyeinek a rugalmas időbeosztást és a rövidebb utazási időt tartják. Fontos szempontnak tartják, hogy ezzel a munka és a magánélet könnyebben összehangolható – ebben jelentősebb eltérés van a női (64%) és a férfi (53%) megkérdezettek között. A munka és szabadidő egyensúlyának biztosítása, tiszteletben tartása – a versenyképes fizetés és az őszinte kommunikáció után – általában is a munkáltatóval szembeni legfontosabb elvárás. A válaszadók 41 százaléka szerint a hibrid munkavégzés hatékonyabb is, mint a kizárólag irodai munka. A home office egyre inkább általános igényként jelenik meg bizonyos munkakörökben – az NRC kutatása szerint a jelenleg otthonról dolgozók közel fele gondolkodna el a váltáson, ha a munkahelyén megszűnne ez a lehetőség, a jövőbeni álláskeresés során pedig háromból két ember számára fontos szempont, hogy munkahelyén legyen home office.

Az otthoni munka legfontosabb hátrányának a kevesebb csapatmunkát és a közösség hiányát (49%) tartják, ezt követi a kollégák elérésének bizonytalansága (29%). Ez a vállalati HR terület számára is aktuális kérdés: a vezetőknek sokszor kihívást jelent, hogyan lehet csapatot vezetni távolról.

Az álláskeresésben is hozzászokhatunk a hibridhez

A munkaerőpiaci tapasztalatokat a kutatás is alátámasztja: bár a számítógép mellől dolgozókat is érintette a járványhelyzet, de nem ezen a területen jellemző a tömeges munkanélküliség: az elmúlt egy évben a válaszadóknak csak kisebb része keres (13%) vagy keresett (15%) állást. A munkavállalók kivártak, inkább ragaszkodtak a biztonságot jelentő állásukhoz, és a vállalatok is kevesebb pozíciót hirdettek meg. Ezeket a „befagyasztott” állásokat az elmúlt időszakban kezdték megnyitni, így most a munkakeresők a legtöbb területen sok lehetőségből tudnak választani, és ezért nagyobb eséllyel is indulnak.

Az álláskereső válaszadók általában jól vették a közelmúlt online interjúinak akadályait: többségük nem szembesült technikai nehézségekkel. A Telenor kutatásában részt vevők fele egyébként jó lehetőségnek tartja az online állásbörzéket, és részt is venne (vagy korábban már vett részt) ilyen eseményen. Így a szakemberek arra számíthatnak, hogy – hasonlóan a hibrid munkavégzés elterjedésével – az álláskeresés, az állásbörzék és az interjúk egy része is tartósan a netre költözik. Ilyen lesz az október 20-21. között megrendezett ’Job4me, a Virtuális Állásbörze’, ahol a résztvevők online találkozhatnak az ország legjelentősebb munkaadóival (köztük a Telenorral is), válogathatnak az állások között, virtuális profilt építhetnek, chatelhetnek vagy videóinterjúzhatnak a cégekkel, illetve részt vehetnek a kiállítók webinarjain. A szervezők már várják az érdeklődő munkakeresők regisztrációját.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

2023-as prognózisokkal jön az év utolsó BrandManiája

Idei utolsó adásához érkezett a BrandMania, a stáb ezúttal jelentős ágazatok képviselőit kérdezte arról, hogy mit várnak 2023-tól és megnézték azt is, hogy a 2022-re vonatkozó jóslatok mennyire váltak be. Már a múlt év végén...

Népszerű magyar sztárokkal jön a STRAND Fesztivál

Számos olyan fellépő kap főszerepet a 2023-as STRAND programjában, akik néhány évvel ezelőtt kevés fesztivál színpadára jutottak el. Azahriah, Beton.Hofi, Carson Coma, Dzsúdló, Valmar közönsége ma már nemcsak a legnagyobb koncerthelyeket, de minden bizonnyal...

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Új ajánlattal rukkolt elő a Vodafone

A Vodafone konvergens szolgáltatóként az elmúlt években folyamatosan azon dolgozott, hogy létrehozza azt az ajánlatot, amely egy csomagban képes azokat az ügyféligényeket kiszolgálni, amelyek igazán fontosak – mindezt különleges kedvezményekkel és egyéb előnyökkel. A...

Hamarosan készpénzmentes lesz a gasztro szektor

Az utóbbi 2-3 év megterhelő időszak volt a vendéglátóiparban dolgozók számára: koronavírus-járvány miatti korlátozások és bezárások, háború folytán fellépő energiaválság, munkaerőhiány, élelmiszerárak emelkedése. Ebben a nehéz helyzetben kellene (több) profitot termelni, nagyobb hatékonysággal működni,...

Játszóházakban kampányol a STABILO

Országszerte 20 játszóházban fut a STABILO kampánya, a szülők és a gyermekek a plakátok mellett termékmintákkal is találkozhatnak. A STABILO játszóházi kampánya december 1-től 31-ig tart. Országosan 20 játszóházban fut, több mint 120 ezer látogatót...

Mesés Disney koncert lesz Budapesten

Budapest is bekerült a Disney 100 éves évfordulóját ünneplő koncertsorozat helyszínei közé. 2023. október 15-én 19:30 órától az Arénában elevenednek meg a mindenki által ismert lenyűgöző mese- és filmjelenetek a Hollywood Sound Orchestra és...
sms mobiltelefon

A tech cégek mobilpiacra lépését hozhatja el az eSIM

Március óta mindhárom magyar szolgáltató lakossági kínálatában elérhető a virtuális SIM kártya. Az eSIM előnyei között a szolgáltatók jellemzően kiemelik a kisebb környezetterhelést a kevesebb keletkező műanyaghulladék miatt, a kényelmesebb mobilhasználatot és a kisebb...

Az orosz-ukrán háború uralta az online kereséseket

A 2022-es év összesített magyar Google listáját az orosz-ukrán háborúval kapcsolatos keresések formálták legnagyobb mértékben, a felhasználók a legfontosabb történések figyelemmel kísérése mellett az érintett helyszínekről és személyekről is informálódni akartak. Dobogós helyezést értek...

Tovább nő a MATCH4 lefedettsége

December elejétől 8 megye újabb 350 településén láthatják a Network4 csatornájának műsorát. A Tarr Kft. ügyfelei előfizethetnek mindkét sporttelevízió adására, a MATCH4-re és testvércsatornájára, az ARENA4-re is. A MATCH4 bevezetését a piac remekül fogadta, a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így erősíthető a munkavállalók lojalitása

A SZÉP kártya mellett a céges programok, a telefon vagy laptop, a vállalati autók és a tréningek a legnépszerűbb, sztenderd béren kívüli juttatások a hazai vállalatoknál – derül ki az EY Adókonferencia több mint...

2023-as prognózisokkal jön az év utolsó BrandManiája

Idei utolsó adásához érkezett a BrandMania, a stáb ezúttal jelentős ágazatok képviselőit kérdezte arról, hogy mit várnak 2023-tól és megnézték azt is, hogy a 2022-re vonatkozó jóslatok mennyire váltak be. Már a múlt év végén...

Népszerű magyar sztárokkal jön a STRAND Fesztivál

Számos olyan fellépő kap főszerepet a 2023-as STRAND programjában, akik néhány évvel ezelőtt kevés fesztivál színpadára jutottak el. Azahriah, Beton.Hofi, Carson Coma, Dzsúdló, Valmar közönsége ma már nemcsak a legnagyobb koncerthelyeket, de minden bizonnyal...

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Új ajánlattal rukkolt elő a Vodafone

A Vodafone konvergens szolgáltatóként az elmúlt években folyamatosan azon dolgozott, hogy létrehozza azt az ajánlatot, amely egy csomagban képes azokat az ügyféligényeket kiszolgálni, amelyek igazán fontosak – mindezt különleges kedvezményekkel és egyéb előnyökkel. A...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....