- Hirdetés -

Velünk marad a home office

|

- Hirdetés -

A számítógéppel dolgozók több mint háromnegyede a hibrid munkavégzés valamilyen formáját tartaná ideálisnak – állapítja meg a Telenor szeptemberi kutatása. A járványhelyzet elmúltával várhatóan sok pozícióban megmarad a részbeni home office lehetősége, ahogyan az online állásinterjúk és állásbörzék is a munkavállalók mindennapjainak részévé válnak.

A kutatásban megkérdezettek valamivel több mint egyharmada (36%) legalább heti egy napot otthonról dolgozik jelenleg is, jelentős részük (61%) többet, mint a járványt megelőzően. 30 százalék a pandémia alatt folyamatosan bejárt dolgozni, és most is így tesz, 34 százalékuk pedig jelenleg nem otthonról végzi a munkát, de az elmúlt egy évben dolgozott otthonról. A számítógéppel dolgozók többsége (77%) a hibrid munkavégzés valamilyen formáját tartja ideálisnak, a legtöbben – a válaszadók fele – hetente 2-3 napot töltenének munkahelyükön és otthon is – derül ki a Telenor 18-65 év közötti magyar internethasználók körében végzett 840 fős kutatásából, amely a számítógép mellől dolgozó válaszadók (66%) munkahelyi és munkáltatói preferenciáit, álláskereséssel kapcsolatos tapasztalatait vizsgálta.

„A Telenornál korábban is volt lehetőség az otthoni munkavégzésre, de a járvány kezdetekor bátor döntést hoztunk, és az elsők között álltunk át a teljes home office-ra – mondta Endrei-Kiss Judit, a Telenor Magyarország HR vezérigazgató-helyettese. – Közeledve a pandémia végéhez, azt látjuk, hogy a home office a hibrid munkavégzés formájában a jövőben is velünk marad. Fontos a személyes együttműködés, és ezzel párhuzamosan egyre erősebb az igény a rugalmasság biztosítására is. Ezért irodai dolgozóinkkal 3 napot az irodából és 2 napot fixen otthonról dolgozunk.”

Nem fekete és fehér: ezek a hibrid munkavégzés előnyei és hátrányai

A válaszadók a hibrid munkavégzés legfontosabb előnyeinek a rugalmas időbeosztást és a rövidebb utazási időt tartják. Fontos szempontnak tartják, hogy ezzel a munka és a magánélet könnyebben összehangolható – ebben jelentősebb eltérés van a női (64%) és a férfi (53%) megkérdezettek között. A munka és szabadidő egyensúlyának biztosítása, tiszteletben tartása – a versenyképes fizetés és az őszinte kommunikáció után – általában is a munkáltatóval szembeni legfontosabb elvárás. A válaszadók 41 százaléka szerint a hibrid munkavégzés hatékonyabb is, mint a kizárólag irodai munka. A home office egyre inkább általános igényként jelenik meg bizonyos munkakörökben – az NRC kutatása szerint a jelenleg otthonról dolgozók közel fele gondolkodna el a váltáson, ha a munkahelyén megszűnne ez a lehetőség, a jövőbeni álláskeresés során pedig háromból két ember számára fontos szempont, hogy munkahelyén legyen home office.

Az otthoni munka legfontosabb hátrányának a kevesebb csapatmunkát és a közösség hiányát (49%) tartják, ezt követi a kollégák elérésének bizonytalansága (29%). Ez a vállalati HR terület számára is aktuális kérdés: a vezetőknek sokszor kihívást jelent, hogyan lehet csapatot vezetni távolról.

Az álláskeresésben is hozzászokhatunk a hibridhez

A munkaerőpiaci tapasztalatokat a kutatás is alátámasztja: bár a számítógép mellől dolgozókat is érintette a járványhelyzet, de nem ezen a területen jellemző a tömeges munkanélküliség: az elmúlt egy évben a válaszadóknak csak kisebb része keres (13%) vagy keresett (15%) állást. A munkavállalók kivártak, inkább ragaszkodtak a biztonságot jelentő állásukhoz, és a vállalatok is kevesebb pozíciót hirdettek meg. Ezeket a „befagyasztott” állásokat az elmúlt időszakban kezdték megnyitni, így most a munkakeresők a legtöbb területen sok lehetőségből tudnak választani, és ezért nagyobb eséllyel is indulnak.

Az álláskereső válaszadók általában jól vették a közelmúlt online interjúinak akadályait: többségük nem szembesült technikai nehézségekkel. A Telenor kutatásában részt vevők fele egyébként jó lehetőségnek tartja az online állásbörzéket, és részt is venne (vagy korábban már vett részt) ilyen eseményen. Így a szakemberek arra számíthatnak, hogy – hasonlóan a hibrid munkavégzés elterjedésével – az álláskeresés, az állásbörzék és az interjúk egy része is tartósan a netre költözik. Ilyen lesz az október 20-21. között megrendezett ’Job4me, a Virtuális Állásbörze’, ahol a résztvevők online találkozhatnak az ország legjelentősebb munkaadóival (köztük a Telenorral is), válogathatnak az állások között, virtuális profilt építhetnek, chatelhetnek vagy videóinterjúzhatnak a cégekkel, illetve részt vehetnek a kiállítók webinarjain. A szervezők már várják az érdeklődő munkakeresők regisztrációját.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A KNK-nál landolt a Candy

PR és digitális fronton erősít a KNK-val a hazai háztartási készülék forgalmazók egyik meghatározó szereplője, a Candy Hoover Hungary. Az ügynökséget a társaság meghívásos tenderen választotta ki. A KNK december 1-től segíti a cég...

Nagyot ment a TikTokon a Stabilo és a VALMAR duó kampánya

A nemrégiben megjelent, Színvak című VALMAR-sláger egyik napról a másikra berobbant a köztudatba, alig 5 nap leforgása alatt 1 milliós nézettséget ért el a legnépszerűbb videómegosztó portálon, és jelenleg is a második legfelkapottabb zeneszám,...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Listák Könyve – itt a Marketing&Media digitális különkiadása

Életemben most először írok digitális lapszámba előszót. Furcsa érzés. Pedig ugyanúgy készül, mint máskor. A laptopomon. Ez most mégis más lesz. Nem hagyományos papírváltozatban jelenik meg, hanem a Marketing&Media digitálisan lapozgatós számában. Izgatott vagyok. Türelmetlenül...

Cégvezetőket díjaztak a Bizalom Gálán

A nyolcadik Bizalom Gálán hét kategóriában osztottak ki sikeres cégvezetőknek elismerést, míg az üzleti példaképnek járó Leader Of The Year trófeát Juhász Attila kapta. A Bizalmi Kör Vezetői klubja által rendezett díjátadó szinte minden díjazott...

A TikTokon is megjelent a Starbucks

Különleges kampánnyal indította el TikTok fiókját a Starbucks Magyarország. A márka az új felületen izgalmas pályázattal mutatkozik be vendégeinek, a kávézólánc keresi azokat a tartalomgyártókat, akik rajonganak az italkülönlegességeiért és ezeket kreatív ötleteikkel a...

Tovább nőtt a dollármilliomosok száma

Világméretű járvány ide, az orosz-ukrán háború következtében kialakult gazdasági nehézségek oda, tovább növekedett a high net worth individual (HNWI), azaz a hipergazdagok (akiknek a likvid, szabadon befektethető vagyona legalább 1 millió dollár) száma –...

Jövőre a Pannon Egyetem lesz az EFOTT házigazdája

Mivel az egyetem székhelye, Veszprém Európa Kulturális Fővárosa lesz jövőre, a fesztiválon is kiemelt szerepet kap a kultúra – olyan értékek mellett, mint a fenntarthatóság, a sport vagy a testi és lelki egészség. Az...

Sok felnőtt pályaváltás miatt dönt a tanulás mellett

A szakmatanulás legfőbb motivációja a munkahelyváltás, de magas azok száma is, akik a papír miatt vagy éppen egy régi álom beteljesítése érdekében ülnek újra iskolapadba – derül ki a TanfolyamOKJ.hu 2022 szeptemberében, az oldalán...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Saját stúdiót épített a Ringier

Dinamikusan bővíti videós tartalomkínálatát a Ringier Hungary, ehhez pedig egy saját, a televíziós stúdiók technikai tudásával konkuráló technikai teret épített székházában a médiavállalat. A november közepi indulás óta napi két-három felvétel készül elsősorban a...

A KNK-nál landolt a Candy

PR és digitális fronton erősít a KNK-val a hazai háztartási készülék forgalmazók egyik meghatározó szereplője, a Candy Hoover Hungary. Az ügynökséget a társaság meghívásos tenderen választotta ki. A KNK december 1-től segíti a cég...

Nagyot ment a TikTokon a Stabilo és a VALMAR duó kampánya

A nemrégiben megjelent, Színvak című VALMAR-sláger egyik napról a másikra berobbant a köztudatba, alig 5 nap leforgása alatt 1 milliós nézettséget ért el a legnépszerűbb videómegosztó portálon, és jelenleg is a második legfelkapottabb zeneszám,...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....