- Hirdetés -

Veszélyes lehet a szelfizés

|

- Hirdetés -

Statisztikák szerint az elmúlt néhány évben világszerte több mint 250 ember vesztette életét közvetlenül a felelőtlen közösségimédia-használat miatt. A #modernbalesetek megelőzése érdekében a Generali társadalmi kampányt indít, melynek keretében felhívja a figyelmet öt csodás magyar turisztikai helyszínre, ahol különösen érdemes odafigyelni a testi épségünkre, miközben a lenyűgöző látványban gyönyörködünk.

A tavalyi év nagy slágere volt a Lánchídon táncoló Will Smith, ami egyben a magyar főváros egyik legsikeresebb médiaszereplése is lett. Naponta jönnek velünk szembe a tökéletesre filterezett szelfik a leghíresebb turistacélpontokkal a háttérben. De vajon akkor is ennyire szórakoztatóak lennének ezek a tartalmak, ha életveszélyes sérüléssel végződnének?

Modern balesetek leselkednek ránk a mindennapokban

Egy tavalyi indiai kutatás szerint 2011 óta 259 emberéletet követelt a felelőtlen szelfizés világszerte. Nem véletlen, hogy ők foglalkoztak a problémával, hiszen az áldozatok listáját India vezeti, nyomában Oroszországgal, az Egyesült Államokkal és Pakisztánnal. Meglepő módon a vezető halálok nem a közlekedési balesetek köre (19%), hanem a fulladás (27%) volt, a legtöbben vízbe estek, mert nem vették észre a figyelmeztető jelzéseket. Ezek a végzetes kimenetelű esetek tudatossággal és odafigyeléssel könnyen elkerülhetők lettek volna.

Szelfimentes zónákat!

A fent említett statisztika hívta életre az ötletet, hogy a legnépszerűbb és egyben legveszélyesebb turistacélpontok (felhőkarcolók, hegycsúcsok, tengerparti, sziklás vidékek) körül „no selfie” zónákat kellene létrehozni, ahol figyelmeztető jelzésekkel és a hatóságok közreműködésével előznék meg a szelfibaleseteket. Magyarország is bővelkedik csodás, de veszélyeket is rejtő látnivalókban, a Generali összegyűjtött öt hazai helyszínt, melyeket érdemes szelfimentes zónaként kezelni és fokozottan ügyelni a biztonságra.

Halászbástya

Kétségtelenül Budapest egyik legszebb szimbóluma a Halászbástya. A budai vár műemlékének csúcsos süvegű kőtornyai a hét magyar honfoglaló vezért szimbolizálják. A Halászbástya 1987 óta része Budapest világörökségi helyszíneinek, szépsége révén pedig több ezer látogatóval büszkélkedhet naponta. Bármilyen csábítónak tűnik is a hosszú lépcsősorokon vagy a boltívek alatt fotózkodni, innen bizony nagyot lehet esni, úgyhogy kattintás előtt győződjünk meg arról, nem esik bántódásunk a szelfizés hevében.

Rám-szakadék

A Dunántúli-középhegység legkeletibb része a Visegrádi-hegység, ahol az esővíz és a fagy eróziós hatásának eredményeképpen meredek völgyek alakultak ki. Az itt található szurdokvölgy a rajta átvezető turistaúton kellő óvatossággal végigjárható, ennek köszönhetően pedig hosszú évek óta az osztálykirándulások kedvelt célpontja. A Rám-szakadék gyönyörű természeti képződményekkel várja a látogatókat, de ezek gyakran elvonják a figyelmet a csúszós, veszélyes útvonalról. Első a biztonság, utána jöhet a fotózkodás!

Bokodi-tó

Az utóbbi évek egyik legnépszerűbb instacélpontja a Vértes lábainál fekvő Bokodi-tó. Különlegessége a part mentén épített úszó falu, mely már-már egzotikus tengerpartokat idéz. A tópartot szinte teljesen elfoglalják a cölöpökre épített horgászházak, melyekhez hosszú fapallók vezetnek. A néhány éve még ismeretlen turistacélpontot ma már a világ minden tájáról látogatják, és a hazai influenszerek kedvencévé is vált. A víz közelségéből adódóan nagyon oda kell figyelni, hogy hova lépünk, honnan próbáljuk a mobilunkkal megörökíteni a látványt.

Turul-emlékmű

A történelmi emlékhelyként számon tartott óriási turul szobor mára Tatabánya jelképe lett. A Donáth Gyula által készített szobrot az államalapítás ezredik évfordulójára készítették, méretei pedig igazán figyelemre méltóak. A turul szárnyainak fesztávja közel 15 méter, tiszta időben pedig nem csak Tatabánya és Oroszlány látható innen, de még Pannonhalma dombjai is. A szobornál tavaly látogatóközpont is nyílt, így érdemes veszélyes szelfik készítése helyett ott kikapcsolódni.

Batsányi-kilátó

A Keszthelyi-hegységben található Pap-hegy 448 méteres csúcsán álló kilátó a Balaton legmagasabbja, melyet a csodálatos balatongyöröki Szépkilátótól indulva érhetünk el. Maga az út egy kis kirándulásnak is megfelel, nemcsak hossza, de sokkal inkább meredeksége miatt. A kilátóba érve kárpótol minket a csodás panoráma, viszont érdemes odafigyelni, mert itt még a szél is becsaphat minket: az erős lökéseket bizony fokozottabban érezhetjük ebben a magasságban. Vigyázzunk értékeinkre, és még inkább magunkra!

Ismerjük fel, kerüljük el – Előrelátó Show

Számos olyan modern baleseti helyzet van azonban, amit napjainkban még nem is érzékelünk veszélyforrásként. Gondoljunk csak az elektromos rollerekre, melyek Nyugat-Európában már emberéletet is követeltek vagy az utóbbi évek legnépszerűbb videós tartalmaira, az internetes kihívásokra, melyek jobb esetben jótékony cél érdekében, rosszabb esetben teljesen öncélúan hívják fel a követőket vicces vagy éppen veszélyes vállalkozások teljesítésére.

A Generali társadalmi kampánya az ezekhez hasonló #modernbalesetek megelőzésében vállal szerepet azzal, hogy segít beazonosítani az emberek számára az ingerküszöbük alatt maradó veszélyhelyzeteket. Ha tudatosítjuk magunkban ezeket az újfajta veszélyforrásokat, később már olyan ösztönösen tudunk védekezni velük szemben, mint ahogy körülnézünk, mielőtt a forgalmas úttestre lépnénk.

A Generali Előrelátó Show-jának két házigazdája Vályi István műsorvezető (TotalCar, Brutális fizika) és az „új Öveges professzor”, Härtlein Károly fizikatanár (Brutális fizika), akik részletesen bemutatnak és kielemeznek egy-egy modern balesetet, illetve tanácsot adnak a veszélyes szituációk megelőzésére.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Csatlakozik az EqualVoice-hoz a Ringier Hungary

Tegnap este, az idei Glamour Women of The Year Gálán jelentette be a Ringier Hungary médiavállalat, hogy portfóliójával csatlakozik a nemzetközi EqualVoice kezdeményezéshez, melynek célja, hogy növelje a nők láthatóságát, szakértői jelenlétét a médiatermékekben....

Egy új kezdet korszaka – interjú az RTL menedzsmentjével

A minden korábbinál nagyobb technológiai és szervezeti transzformációról, az üzleti és streamingpiaci eredményekről és tervekről is beszéltek az RTL nyolcfős menedzsmentjének tagjai a Marketing&Media magazinnak adott interjúban. Sorozatunk első részéből kiderül, hogy milyen változásokat...

Limitált kollekcióval rukkolt elő az IKEA

Az IKEA kilenc latin-amerikai alkotóval együttműködésben mutatja be az ünneplés hagyományait Latin-Amerikában. A kollaboráció eredményeként létrejött ÖMSESIDIG limitált kollekció harminc terméke segít megalapozni az ünnepi összejövetelek hangulatát. A kollekcióhoz tartozó üvegáruk, asztalterítékek, dekorációk és...

Csúcskategóriás mobilokkal és okoskarkötőkkel erősít a Huawei

Számos új csúcskategóriás terméket mutatott be a Huawei. Az innovatív eszközök között szerepel a HUAWEI P60 Pro és a HUAWEI Mate X3 zászlóshajó okostelefon, a HUAWEI MateBook X Pro notebook, a HUAWEI WATCH Ultimate...

Hatékonyabbak lehetnek a Facebook-hirdetések

Harminc-negyven százalékkal is jobban támogatja a Facebook algoritmusa a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál, de a nem hirdetett bejegyzések nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el a platformon. 2023 egyik nagy újdonsága, hogy a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Sportos projektben a Lidl

A Lidl az UEFA EURO 2024-es labdarúgó Európa-bajnokság és az azt megelőző 2023-as és 2024-es selejtező mérkőzések globális partnere lesz. Az együttműködés idén márciusban veszi kezdetét az UEFA EURO 2024 selejtezőivel.A labdarúgó Európa-bajnokságot 2024....

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Több száz tonna hulladékot gyűjtöttek össze Ukrajnában

A háborús helyzet sem állíthatta meg a PET Kupa és a Diageo közös, a Tisza ukrajnai forrásvidékén zajló CALL-Action programját. A nehéz körülmények és mindennapos áramkimaradások ellenére a résztvevők kevesebb mint egy év alatt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....