- Hirdetés -

Vidéken terjeszkedne a Skool

|

- Hirdetés -

Az első Skool programokban résztvevő lányok közül már többen is vannak, akik a Skool hatására informatikus képzésre járnak egyetemeken, vagy ilyen irányban folytatják középiskolai tanulmányaikat. A Skoolt működtető Technológiai Oktatásért Alapítvány idén egy másik fontos projektet is elindított: a KódKlubban gyermekotthonokban, hátrányos helyzetű fiataloknak tartanak ingyenes technológiai foglalkozásokat. Az idei évben a Skool egyik legfőbb célja, hogy a vidéken élő lányok számára helyi szinten is elérhetővé tegyék programjainkat.

 

Éppen 3 évvel ezelőtt, 2014. június 14-én tartotta meg legelső foglalkozását a Technológiai Oktatásért Alapítvány Skool projektje. A programban azóta közel 1360 lánynak mutatták meg játékos formában, sikerélmény alapú oktatáson, és elismert IT vállalatok bemutatásán keresztül a technológia izgalmas világát, és azt, hogy milyen lehetőségeik vannak a lányoknak is ezen a területen. A kezdetek óta szervezett 130 programban összesen 430 önkéntes, és több, mint 30 együttműködő partner vett részt.

 

A Skool által a tavalyi évben, a programban részt vett lányok között készített felmérés szerint a Skool hatására a lányok közelebb kerültek az informatika világához, jobban elhiszik magukról, hogy ezen a területen ők is lehetnek sikeresek, és az informatikával kapcsolatos szakmák bekerültek a továbbtanulási terveik közé. A felmérésben résztvevő lányok 81%-a a foglalkozás óta is végez valamilyen programozással kapcsolatos tevékenységet, és 53%-uk informatikához köthető pályán tervezi a karrierjét.

 

„3 évvel ezelőtt egyáltalán nem tudtam, mi akarok lenni. Unokabátyám szólt, hogy a cégnél, ahol dolgozik, lesz egy Skool foglalkozás, nézzem meg.” – mondta el a 19 éves Bugir Zsófia, aki egyike volt annak a 15 lánynak, akik a Skool legeslegelső foglalkozásán vettek részt. „Annyira megtetszett, hogy két hét múlva már ott voltam a következő programon is, azóta pedig már a Corvinus Egyetem gazdaságinformatika szakára járok. A Skool mutatta meg nekem, hogy ez egy nagyon izgalmas világ. A foglalkozások hangulata, a cégek megismerése, és a hasonló gondolkodású lányokkal, női programozókkal való találkozás olyan önbizalmat adott, hogy most már elhiszem magamról, hogy én is sikeres informatikus leszek. Két hét múlva már kezdem is a nyári gyakorlatomat a Prezinél.” – tette hozzá Bugir Zsófi.

 

„Nagy öröm látni, hogy három év mekkora változást tud hozni egy fiatal életébe. Több olyan lánnyal is beszélgettünk a Skool születésnapjának alkalmával, akik szerint a Skool adta nekik az önbizalmat, támogatást és inspirációt az informatikai pályán való elinduláshoz. Emellett fontos, hogy a Skoolnak nem célja, hogy mind az 1360 résztvevő lányból programozó legyen, hanem, hogy egy technológiailag nyitott, magabiztos és versenyképes új generáció nőjön fel. Társadalmi szemléletváltást szeretnénk elérni, miszerint a programozás nem nemek, hanem nyitottság, érdeklődés és szorgalom kérdése, és akit ez a pálya érdekel, – legyen az fiú, vagy lány – annak legyen meg a lehetősége és a támogatása, hogy elinduljon ezen a területen.” – mondta el Major Zsófi, a Skool egyik alapítója.

 

 

További tervek – vidéki terjeszkedés

 

Az idei évben a Skool egyik legfőbb célja, hogy a vidéken élő lányok számára helyi szinten is elérhetővé tegyék programjainkat. Nemrégiben elindult a Skool Klub hálózat, mely helyi oktatók, szervezők és önkéntesek segítségével először Miskolcon, Békéscsabán és Szegeden biztosított ingyenes programozó tanfolyamokat lányoknak tíz hetes, iskola utáni foglalkozások keretében. Idén szeptembertől már 10 helyszínen indulnak Skool Klubok, melyre a kiválasztási folyamat éppen zajlik. A nyár folyamán már elérhető lesz a Skool weboldalán, melyek azok a városok és helyszínek, ahol ingyenesen tanulhatnak programozni a 10-14 éves lányok.

 

A Skool projektet szervező Technológiai Oktatásért Alapítvány idén egy új programot is indított: a KódKlub gyermekotthonokban tart ingyenes technológiai foglalkozásokat, hogy a hátrányos helyzetű fiatalok olyan hasznos, 21. századi ismereteket szerezzenek a technológia területén, mely a jövőjüket támogatja. Az Alapítvány egy fontos együttműködést is elindított a Finn Nagykövetséggel és a FinnAgorával, mely keretében a finn oktatás jó gyakorlatait és oktatási módszertani tapasztalatait építik be az Alapítvány programjaiba.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább növelte eladásait a SEAT

Összesen 470 500 eladott járművel zárta a 2021-es évet a SEAT S.A., ami 10,3 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest (426 600 darab). A félvezetőhiány jelentős hatásaival 2021 a teljes iparág számára kihívásokkal teli évnek...

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA