- Hirdetés -

Vidus Gabriella a legbefolyásosabb médiás

|

- Hirdetés -

Vidus Gabriella végzett idén is a Marketing&Media magazin TOP50 rangsorának élén, az RTL Magyarország vezérigazgatója már ötödször bizonyult a hazai médiaipar legbefolyásosabb szereplőjének. A második Vaszily Miklós, a TV2 Csoport igazgatósági elnöke lett, a harmadik helyre pedig Gulyás János, a Wavemaker Hungary ügyvezetője került. A múlt évhez képest a listán szereplők harmada cserélődött és a hölgyeknek sikerült idén is beállítani a tavalyi rekordot, 12 nő található a TOP50-ben.

Az, hogy a múlt évhez képest az idei TOP50 mezőnyének közel harmada cserélődött, még nem a koronavírus-járvány gazdasági hatásainak tudható be, noha Simon Krisztián, a Marketing&Media magazin főszerkesztője szerint a pandémiának is komoly hatása van a folyamatosan formálódó médiapiacra. „Nem a tavalyi év volt a legmozgalmasabb médiaipari szempontból, mégis akadt néhány olyan változás, ami jelentősen befolyásolta a listát. A Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) megalakulását 2019-ben lehetett először érezni: sok, korábban személyekhez köthető médiavállalat került a KESMA tulajdonába. Emellett főként a Vodafone–UPC-fúziónak, valamint a nagy kiadóvállalatoknál lezajló személyi változásoknak köszönhető az idén 13. alkalommal összeállított lista közel harmadának cserélődése” – mondta el a főszerkesztő.

A szakmai zsűri értékelése alapján idén ismét Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója végzett a lista elején. Az RTL-vezérek dominanciája nem újkeletű: az eddigi rangsorokban egyetlen esztendő kivételével mindig ennek a médiavállalatnak az első embere vezette a listát. A kivételt a 2018-as esztendő jelentette, amikor Andy Vajna, a TV2 Csoport, a Rádió 1 és a Lapcom akkori tulajdonosa szerepelt az összeállítás első helyén.

Idén ugyanakkor komoly veszélyt jelentett a listavezető számára a végül második helyre befutó Vaszily Miklós, a TV2 Csoport igazgatósági elnöke, különösen azt követően, hogy bevásárolta magát az IndaMedia Csoportba. A dobogó harmadik fokára Gulyás János, a Wavemaker Hungary ügyvezetője került, aki az ügynökség vezetése mellett a Magyar Reklámszövetség elnöki posztját is betölti. A negyedik helyezett Guttengéber Csaba, az Atmedia Csoport ügyvezetője.

Idén a lista első tíz helyére három új szereplő került: az ötödik helyen debütált Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója, míg két új ügynökségi vezető is megjelent. Balásy Gyula, a Lounge Group ügyvezető-tulajdonosa a 9., Somlói Zsolt, a Mindshare ügyvezetője pedig a 10. helyre került. Az RTL-es Kolosi Péter tavalyi eredményéhez hasonlóan ismét a 6. helyen szerepel, és a 7. helyen sem történt csere, hiszen erre a helyre idén is Varga Zoltánt, a Central Médiacsoport tulajdonosát szavazta meg a zsűri. A 8. helyre Rékasi Tibor került a Magyar Telekomtól, aki a Ringier Axel Springertől, és így a listáról is távozó Bayer Józsefet váltotta a rangsorban.

Sok topvezető került le idén a listáról

A Vodafone–UPC-fúzió eléggé felkavarta a toplistát: az új vezérigazgató, Amanda Nelson előkelő helyen, tizenötödikként debütált., és a távközlési cégtől való távozása miatt kikerült az 50-ből Baráth Péter és Carra Anita is. Korábban közvetlen médiapiaci érdekeltségei voltak Tombor Andrásnak és Habony Árpádnak, akik emiatt a tavalyi összeállításban még helyet kaptak, jelenleg azonban már nincs tulajdonrészük hazai médiavállalatokban, így a legfrissebb összeállításba nem kerültek be.

Az idén látni egy visszaerősödő kört a Top 50-ben, méghozzá a főszerkesztőkét. Egy időben egész sokan sorakoztak közülük a listán, majd néhány év alatt teljesen eltűntek. Az idén viszont két teljesen új szereplővel, Dull Szabolccsal és Pető Péterrel, az Index és a 24.hu főszerkesztőjével bővült az összeállítás. Ráadásul visszatért az 50-be Uj Péter, aki a 444 szerkesztőségét vezeti. Rajtuk kívül van egy tartalmi területen dolgozó szakember a Top 50-ben, méghozzá Kotroczó Róbert, az RTL Magyarország hírigazgatója.

Néhány céget és cégcsoportot több szakember is képvisel az 50-es listán. Ebből a szempontból az RTL Magyarország teljesített a legjobban, hiszen tőlük hatan jutottak be a Top 50-be. Egy éve öten voltak, az idén viszont Herman Péter drámai és szórakoztató műsorokért felelős igazgató is bekerült a csatornától. Utánuk négy szereplővel következnek a GroupM csoporthoz tartozó ügynökségek. Három olyan vállalat van, ahonnan hárman jutottak be az 50-be, a Magyar Telekom, a TV2 Csoport és a Telenor – az utóbbi előretörése egyébként meglepő volt. Mindezeken felül egynél több szereplő képviseli az Atmediát, az OMG-t, a Central Médiacsoportot és az Indexet.

A múlt évben rekordot döntöttek a hölgyek a TOP50-ben és a tavalyi eredményt sikerült ebben az évben is elérniük, de ahogyan a teljes mezőnyben, az ő esetükben is cserélődött a rangsorban szereplők harmada. A tavalyi tizenkét nőből nyolcan vannak ott a legújabb listán is, a már említett Vidus Gabriellán kívül Szabó Edina, Horváth Magyary Nóra, Grósz Judit, Blaskó Nikolett, Rajki Annamária és Karas Monika ismételni tudott. Az új szereplők táborában pedig megtalálhatjuk Amanda Nelsont, Bánhegyi Zsófiát, aki korábban már szerepelt az összeállításban, Kosaras Klaudiát, valamint Bányász Líviát, aki tavaly az 51. helyen végzett, azaz csak egy hajszálon múlt a Top 50-es tagsága.

A „kemény mag”

Már csak öt szakemberből áll a Marketing&Média által összeállított befolyásos médiaipari szereplők „kemény magja”. Ők azok, akik 2008 óta az eddigi összes kiadványban bekerültek a médiaipar 50 legbefolyásosabb szakembere közé: Vidus Gabriella (RTL Klub), Kolosi Péter (RTL Klub), Somlói Zsolt (Mindshare), Málnay B. Levente (AMC Networks International) és Jonathan Cooper (OMG).

A „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” teljes lista a Marketing&Media magazin legújabb számába olvasható, ami már megvásárolható a Digitalstand.hu-n is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...

Magasra tette a lécet a K&H

Magyarországon az első pénzintézetként idén eléri a karbonsemlegességet a K&H. Mindez összhangban van anyavállalatának, a belga KBC Csoport minden országra kiterjedő, csoportszintű fenntarthatósági stratégiájával. A következő lépés, hogy kialakítsák finanszírozási tevékenységük társadalmi és gazdasági...

Duplázott a lakáspiac

A lakóingatlan-piac számos meglepetést tartogatott az idei évben: míg januárban a legfőbb kérdés az volt, hogy meddig csökkenhetnek az árak, ősszel már ismét azt kellett latolgatni, hogy meddig drágulhatnak még az ingatlanok. A folyamat...

Díjazták a Lidl fenntarthatósági törekvéseit

Fenntarthatóság Szimbóluma díjjal jutalmazták a Lidl Magyarország környezeti és társadalmi fenntarthatósági törekvéseit, valamint fenntartható termékfejlesztéseit. A verseny célja, hogy minden évben bemutassák azokat a programokat, amelyek pozitív példaként állhatnak mind a piaci szereplők, mind...
rádió mikrofon

Újabb rádiós döntéseket hozott a Médiatanács

Székesfehérváron és Kiskőrösön is frekvenciát nyert a Katolikus Rádió, Nyíregyházán és Gyöngyösön pedig újabb pályázatok indulnak. A Médiatanács nyertest hirdetett a Székesfehérvár 96,1 MHz és a Kiskőrös 91,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára...

Idén Nyíregyháza lett a Marketing Fővárosa

Nyíregyháza nyerte el a Marketing Fővárosa 2021 címet a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete által idén már hetedik alkalommal meghirdetett Városmarketing Gyémánt Díj pályázaton, amelynek díjátadóját a Marketing...

Rekordot döntött a Hypewriter

Minden eddiginél többen, 38 országból 450-en jelentkeztek az idén harmadik alkalommal meghirdetett Hypewriter nemzetközi sorozatötlet pályázatra. A nyolc legizgalmasabb pályamű alkotója október 5-én pitchfórumon mutathatja be sorozatötletét, a nyertes 10.000 euróval lesz gazdagabb, pályaművéből...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Reklámozás és korhatáros műsorok jelzése miatt vizsgálódik a Médiatanács

Az RTL Klub és a Duna televízió műsorait kifogásoló bejelentések alaptalannak bizonyultak, a Kölcsey TV, a Somony TV és a hatoscsatorna ellen viszont eljárást indított a Médiatanács. Nem indít eljárást a testület egy júliusban a...

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...
- Hirdetés -

CMO

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...