- Hirdetés -

Vidus Gabriella a TOP50 élén

|

- Hirdetés -

Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója végzett az első helyen a Marketing&Media magazin legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50-es listáján Liszkay Gábort és Gulyás Jánost megelőzve. Tavaly óta megerősödött a listán az RTL Magyarország és a Magyar Telekom jelenléte, a politikához köthető szereplők száma pedig sok év után először csökkent, de ez a tulajdonosi koncentrációval, nem pedig a befolyásuk csökkenésével magyarázható.

Az idén már 13. alkalommal állította össze a Marketing&Media magazin által felkért zsűri a legbefolyásosabb hazai médiaszemélyiségek TOP50-es listáját. A tavalyi második hely után Vidus Gabriella visszaszerezte az első helyet. Vezetői eredményeit felértékeli, hogy az RTL Magyarországnál egy finoman szólva sem nekik lejtő pályán kell egyszerre helytállniuk a nézettségi piacon és profitot is termelniük. Ráadásul mindezt úgy, hogy a fő konkurens az elmúlt években akkora beruházást valósított meg a csatornaportfóliója terén, ami azért túlmutat az üzleti racionalitáson.

Vidus Gabriella

Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is többesélyes volt az első hely, simán benne volt a pakliban, hogy a zsűri szavazatai alapján a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) ötletgazdája, a Mediaworks Zrt. elnök-vezérigazgatója, Liszkay Gábor fut be az első helyre, de végül a második helyen végzett. Gulyás János, a Wavemaker ügyvezetőjének harmadik helyében nyilván szerepet játszik, hogy immár a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöki posztját is betölti. Gulyás tavaly sem szerepelt rosszul, akkor az ötödik helyen végzett. Ugyanakkor az első háromban nem szoktak ügynökségi vezetők végezni. Legutóbb erre a 2009-es Top 50-ben volt példa, amikor Simon Zsolt futott be a harmadik helyre, akkor még a Mediaedge:cia – a Wavemaker jogelődje – ügyvezetőjeként.

Liszkay Gábor

Gulyás János

A 4. pozícióban Vaszily Miklós található az idei rangsorban, aki a TV2 Csoport elnökeként Dirk Gerkens távozása után rövid időre a cég operatív irányítását is átvette, amíg megtalálták az újabb vezérigazgatót. Az ötödik helyen egy új szereplő tűnik fel, Rékasi Tibor, aki tavaly nyáron vette át a Magyar Telekom irányítását. Kolosi Péter az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója az idei TOP 50-ben a hatodik pozíciót érte el, őt Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosa is igazgatóságának elnöke követi, aki az utóbbi időben már a nemzetközi terjeszkedési lehetőségekre fókuszál. A 8. helyen dr. Bayer József található, a hazai médiapiacot évtizedek óta meghatározó szakember a Ringier Axel Springert irányítja, igaz már bejelentette, hogy az év végével távozik a cégtől és nyugdíj ba vonul. Folyamatosan bővíti portfólióját és erősíti piaci pozícióját az Atmedia, amelynek irányítását tavaly ősszel vette át Guttengéber Csaba, aki idei rangsorunk 9. helyén szerepel. Az első tízbe bejutott az online világ egyik legmeghatározóbb szereplője, a Google hazai vezetője, Bíró Pál is.

Az idén a Top 50 szereplőinek a negyede cserélődött ki. A KESMA indulása miatt esett ki a tavalyi szereplők közül Mészáros Lőrinc és Matolcsy Ádám, hiszen átadták médiapiaci érdekeltségeiket az alapítványnak. Az állami megbízásokat teljesítő kommunikációs ügynökségek piacán is megvalósult egy koncentráció, hiszen ezt a területet már a Lounge csoport uralja. Pont ezek miatt az idén megfordult az a trend, ami az elmúlt esztendőkben meghatározta a Top 50 összetételének a változását, mégpedig az, hogy egyre több politikához közeli szereplő bukkant fel a listán. Míg az elmúlt két évben 11-12 fős volt ez a tábor, addig az idén a politikához köthető listás szereplők száma nyolc-kilencre csökkent.

A politikához közeli szereplők felbukkanása mellett egy másik fontos médiapiaci trendet is jelez az idei Top 50, ez pedig a főszerkesztők befolyásának csökkenése. Közülük 2011-ben még hatan is bekerültek a legbefolyásosabbak közé, ehhez képest az idei a második év, amikor egyetlen főszerkesztő sincs a toplistán. Amennyiben nagyon nézegetjük a névsort, akkor egyetlen tartalmi területet felügyelő embert láthatunk, méghozzá Kotroczó Róbertet, az RTL Magyarország hírigazgatóját. Azért mégis csak ők állítják elő a legtöbb embert elérő napi televíziós hírtartalmat, de napilapos vagy hírportálos tartalmi vezetőket már hiába keresünk a Top 50-ben.

Az RTL Magyarország az idei Top 50 tekintetében nemcsak az élen tudta visszavenni a vezetést, hanem „csoportszinten” is. A 2018-as toplistáig ugyanis minden évben RTL-es vezetőből volt a legtöbb az 50-es listán. Az elmúlt évben viszont ebből a szempontból kiegyenlítődött a verseny a TV2 Csoporttal, mert négy-négy vezetőjük került fel a toplistára. Sőt, ugyanennyi GroupM- és Atmedia vezető is bekerült a Top 50-be. Az idén viszont öt RTL-es szakembert láthatunk a listán. A TV2-nél megint bejött az, amit az elmúlt 11 évben rendszeresen láthattunk: mire a vezetőik megvetnék a lábukat az 50-ben, addigra egy részük távozik, vagy kirúgják őket. Mindeközben az RTL-es felső vezetői kör sokkal stabilabb összetételű. Az RTL után a legtöbb, négy-négy vezetővel a GroupM ügynökségi csoport és a Magyar Telekom képviselteti magát a listán.

A Top 50 szereplőinek a döntő többségét hagyományosan a médiavállalatok adják. Az idén a részarányuk 42 százalékot tett ki, igaz ez mélypontot jelent, hiszen még soha nem volt ennyire kevés médiavállalati szakember a listán. A médiavállalatok mellett a másik két markáns kört a média- és reklámügynökségek, valamint a telekommunikációs vállalatok jelentik. Eddig mindig magasan az ügynökségi emberek álltak a második helyen, az idén viszont beérték őket a telekommunikációs cégek vezetői, a részarányuk 20-20 százalékot tett ki. Az idei rangsorban nagyon megerősödtek a telekommunikációs szereplők, a 20 százalékos eredmény a tavalyinak majdnem a duplája.

 

A TOP50 élmezőnye

Forrás: Marketing&Media magazin

(az első tíz helyezett)

*zárójelben a tavalyi helyezés

1. Vidus Gabriella (2), RTL Magyarország, vezérigazgató

2. Liszkay Gábor (20.), Mediaworks, elnök-vezérigazgató

3. Gulyás János (5), Wavemaker ügyvezető igazgató, MRSZ elnök

4. Vaszily Miklós (34), TV2 Csoport, igazgatóság elnöke

5. Rékasi Tibor (-), Magyar Telekom, vezérigazgató

6. Kolosi Péter (8), RTL Magyarország, vezérigazgató-helyettes, programigazgató

7. Varga Zoltán (3), Central Médiacsoport, tulajdonos, igazgatóság elnöke

8. Dr. Bayer József (9), Ringier Axel Springer, ügyvezető igazgató

9. Guttengéber Csaba (25), Atmedia, ügyvezető igazgató

10. Bíró Pál (11), Google Magyarország, igazgató

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elmaradt az áresés a prémium ingatlanoknál

A lakáspiac prémium és luxus szegmensét sem kerülte el a tavalyi megtorpanás, de mint annyi más ezen a szűk piacon, a visszaesés is mutatott sajátosságokat. Az OTP Ingatlanpont szakértője szerint az árak jellemzően stabilak...

Magasabb órabérre számíthatnak a diákmunkások

Május utolsó hetére az érintett cégek többsége már meghirdette, mely pozíciókra keres diákmunkásokat az idei nyári szezonban. Az ELTE-Trenkwalder Iskolaszövetkezet adatai szerint a munkáltatók mezőgazdasági idénymunkára átlagosan 1400 forintos órabért kínálnak, míg gyártási, logisztikai,...

Mesterséges intelligenciával javítanának az egészségügyön

A mesterséges intelligencia (MI) és a gépi tanulásos technológia rendelkezik a potenciállal, amivel képes az egészségügyi ágazat minden területét továbbfejleszteni. A startupok már most is használják a mesterséges intelligenciát a sürgető egészségügyi és jóléti...

Új ügyféllel erősít az Influence Media

Többfordulós, meghívásos tenderen az Influence Media integrált kommunikációs ügynökség nyerte el a Continental Magyarország vállalati kommunikációs és PR feladatokra kiírt tenderét. A közös munka már áprilisban elindult, az együttműködés keretében az ügynökség a Continental...

Új főszerkesztővel folytatja az ÉVA Magazin

Birta Brigittát nevezték ki az ÉVA Magazin új főszerkesztőjének, a tapasztalt szakember több mint nyolc éve a lapot kiadó Marquard Group Hungary vezető munkatársaként dolgozik, új feladata mellett pedig továbbra is betölti a Runner’s...

Így neteznek a magyarok – Facebookra egy óra jut naponta

Naponta átlagosan egy órán át pörgetik a Facebookot a magyar felhasználók, miközben hírek olvasására negyedóránál is kevesebbet szánnak – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásából. Az elemzés szerint fél perc...

Mobilokon érkezik a bankolás jövője

A következő évtizedben az Y és a Z generáció válnak a bankok legfontosabb célcsoportjaivái, mivel várhatóan közel 70 billió dollárnyi vagyon száll rájuk szüleiktől. Mit jelent ez a bankszektor számára? Először is azt, hogy...

Kétkeréken erősít a Lidl

A Lidl megerősíti a kerékpársport iránti elkötelezettségét és a Lidl Trek UCI WorldTour csapat főszponzorává, valamint stratégiai partnerévé válik. A nemzetközi kerékpársport egyik vezető csapatával kötött hosszú távú partnerség a 2023. június 30-án kezdődő...

Új vezetői struktúrával folytatja a Publicis Groupe

Az ország legnagyobb kreatív-, digitális- és médiaügynöksége eddigi legsikeresebb évét zárta 2022-ben, erősítve a hazai, regionális és nemzetközi piacon betöltött szerepét. A folyamatos létszámbeli növekedés és a bővülő ügyfélportfólió hatására megújult szervezeti struktúrában folytatja...

Szegeden bővít a Lufthansa

A Lufthansa Systems Hungária szegedi csapata a dinamikus növekedésnek köszönhetően irodát vált. Május 30-án kezdik az első munkanapjukat az IT szakemberek az új helyen, a várost azonban nem hagyja el a légiközlekedési informatikai vállalat,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A magyarok csaknem harmada lemondott az álmairól

Az emberek nem pusztán hosszú életre vágynak, hanem hogy a megadatott időből a lehető legtöbbet tudják kihozni. Nincs ez másképp a magyaroknál sem, a jó életminőség feltételei – így az egészség, de különösen az...

Elmaradt az áresés a prémium ingatlanoknál

A lakáspiac prémium és luxus szegmensét sem kerülte el a tavalyi megtorpanás, de mint annyi más ezen a szűk piacon, a visszaesés is mutatott sajátosságokat. Az OTP Ingatlanpont szakértője szerint az árak jellemzően stabilak...

Magasabb órabérre számíthatnak a diákmunkások

Május utolsó hetére az érintett cégek többsége már meghirdette, mely pozíciókra keres diákmunkásokat az idei nyári szezonban. Az ELTE-Trenkwalder Iskolaszövetkezet adatai szerint a munkáltatók mezőgazdasági idénymunkára átlagosan 1400 forintos órabért kínálnak, míg gyártási, logisztikai,...

Mesterséges intelligenciával javítanának az egészségügyön

A mesterséges intelligencia (MI) és a gépi tanulásos technológia rendelkezik a potenciállal, amivel képes az egészségügyi ágazat minden területét továbbfejleszteni. A startupok már most is használják a mesterséges intelligenciát a sürgető egészségügyi és jóléti...

Új ügyféllel erősít az Influence Media

Többfordulós, meghívásos tenderen az Influence Media integrált kommunikációs ügynökség nyerte el a Continental Magyarország vállalati kommunikációs és PR feladatokra kiírt tenderét. A közös munka már áprilisban elindult, az együttműködés keretében az ügynökség a Continental...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....