- Hirdetés -

Vidus Gabriella a TOP50 élén

|

- Hirdetés -

Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója végzett az első helyen a Marketing&Media magazin legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50-es listáján Liszkay Gábort és Gulyás Jánost megelőzve. Tavaly óta megerősödött a listán az RTL Magyarország és a Magyar Telekom jelenléte, a politikához köthető szereplők száma pedig sok év után először csökkent, de ez a tulajdonosi koncentrációval, nem pedig a befolyásuk csökkenésével magyarázható.

Az idén már 13. alkalommal állította össze a Marketing&Media magazin által felkért zsűri a legbefolyásosabb hazai médiaszemélyiségek TOP50-es listáját. A tavalyi második hely után Vidus Gabriella visszaszerezte az első helyet. Vezetői eredményeit felértékeli, hogy az RTL Magyarországnál egy finoman szólva sem nekik lejtő pályán kell egyszerre helytállniuk a nézettségi piacon és profitot is termelniük. Ráadásul mindezt úgy, hogy a fő konkurens az elmúlt években akkora beruházást valósított meg a csatornaportfóliója terén, ami azért túlmutat az üzleti racionalitáson.

Vidus Gabriella

Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is többesélyes volt az első hely, simán benne volt a pakliban, hogy a zsűri szavazatai alapján a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) ötletgazdája, a Mediaworks Zrt. elnök-vezérigazgatója, Liszkay Gábor fut be az első helyre, de végül a második helyen végzett. Gulyás János, a Wavemaker ügyvezetőjének harmadik helyében nyilván szerepet játszik, hogy immár a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöki posztját is betölti. Gulyás tavaly sem szerepelt rosszul, akkor az ötödik helyen végzett. Ugyanakkor az első háromban nem szoktak ügynökségi vezetők végezni. Legutóbb erre a 2009-es Top 50-ben volt példa, amikor Simon Zsolt futott be a harmadik helyre, akkor még a Mediaedge:cia – a Wavemaker jogelődje – ügyvezetőjeként.

Liszkay Gábor

Gulyás János

A 4. pozícióban Vaszily Miklós található az idei rangsorban, aki a TV2 Csoport elnökeként Dirk Gerkens távozása után rövid időre a cég operatív irányítását is átvette, amíg megtalálták az újabb vezérigazgatót. Az ötödik helyen egy új szereplő tűnik fel, Rékasi Tibor, aki tavaly nyáron vette át a Magyar Telekom irányítását. Kolosi Péter az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója az idei TOP 50-ben a hatodik pozíciót érte el, őt Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosa is igazgatóságának elnöke követi, aki az utóbbi időben már a nemzetközi terjeszkedési lehetőségekre fókuszál. A 8. helyen dr. Bayer József található, a hazai médiapiacot évtizedek óta meghatározó szakember a Ringier Axel Springert irányítja, igaz már bejelentette, hogy az év végével távozik a cégtől és nyugdíj ba vonul. Folyamatosan bővíti portfólióját és erősíti piaci pozícióját az Atmedia, amelynek irányítását tavaly ősszel vette át Guttengéber Csaba, aki idei rangsorunk 9. helyén szerepel. Az első tízbe bejutott az online világ egyik legmeghatározóbb szereplője, a Google hazai vezetője, Bíró Pál is.

Az idén a Top 50 szereplőinek a negyede cserélődött ki. A KESMA indulása miatt esett ki a tavalyi szereplők közül Mészáros Lőrinc és Matolcsy Ádám, hiszen átadták médiapiaci érdekeltségeiket az alapítványnak. Az állami megbízásokat teljesítő kommunikációs ügynökségek piacán is megvalósult egy koncentráció, hiszen ezt a területet már a Lounge csoport uralja. Pont ezek miatt az idén megfordult az a trend, ami az elmúlt esztendőkben meghatározta a Top 50 összetételének a változását, mégpedig az, hogy egyre több politikához közeli szereplő bukkant fel a listán. Míg az elmúlt két évben 11-12 fős volt ez a tábor, addig az idén a politikához köthető listás szereplők száma nyolc-kilencre csökkent.

A politikához közeli szereplők felbukkanása mellett egy másik fontos médiapiaci trendet is jelez az idei Top 50, ez pedig a főszerkesztők befolyásának csökkenése. Közülük 2011-ben még hatan is bekerültek a legbefolyásosabbak közé, ehhez képest az idei a második év, amikor egyetlen főszerkesztő sincs a toplistán. Amennyiben nagyon nézegetjük a névsort, akkor egyetlen tartalmi területet felügyelő embert láthatunk, méghozzá Kotroczó Róbertet, az RTL Magyarország hírigazgatóját. Azért mégis csak ők állítják elő a legtöbb embert elérő napi televíziós hírtartalmat, de napilapos vagy hírportálos tartalmi vezetőket már hiába keresünk a Top 50-ben.

Az RTL Magyarország az idei Top 50 tekintetében nemcsak az élen tudta visszavenni a vezetést, hanem „csoportszinten” is. A 2018-as toplistáig ugyanis minden évben RTL-es vezetőből volt a legtöbb az 50-es listán. Az elmúlt évben viszont ebből a szempontból kiegyenlítődött a verseny a TV2 Csoporttal, mert négy-négy vezetőjük került fel a toplistára. Sőt, ugyanennyi GroupM- és Atmedia vezető is bekerült a Top 50-be. Az idén viszont öt RTL-es szakembert láthatunk a listán. A TV2-nél megint bejött az, amit az elmúlt 11 évben rendszeresen láthattunk: mire a vezetőik megvetnék a lábukat az 50-ben, addigra egy részük távozik, vagy kirúgják őket. Mindeközben az RTL-es felső vezetői kör sokkal stabilabb összetételű. Az RTL után a legtöbb, négy-négy vezetővel a GroupM ügynökségi csoport és a Magyar Telekom képviselteti magát a listán.

A Top 50 szereplőinek a döntő többségét hagyományosan a médiavállalatok adják. Az idén a részarányuk 42 százalékot tett ki, igaz ez mélypontot jelent, hiszen még soha nem volt ennyire kevés médiavállalati szakember a listán. A médiavállalatok mellett a másik két markáns kört a média- és reklámügynökségek, valamint a telekommunikációs vállalatok jelentik. Eddig mindig magasan az ügynökségi emberek álltak a második helyen, az idén viszont beérték őket a telekommunikációs cégek vezetői, a részarányuk 20-20 százalékot tett ki. Az idei rangsorban nagyon megerősödtek a telekommunikációs szereplők, a 20 százalékos eredmény a tavalyinak majdnem a duplája.

 

A TOP50 élmezőnye

Forrás: Marketing&Media magazin

(az első tíz helyezett)

*zárójelben a tavalyi helyezés

1. Vidus Gabriella (2), RTL Magyarország, vezérigazgató

2. Liszkay Gábor (20.), Mediaworks, elnök-vezérigazgató

3. Gulyás János (5), Wavemaker ügyvezető igazgató, MRSZ elnök

4. Vaszily Miklós (34), TV2 Csoport, igazgatóság elnöke

5. Rékasi Tibor (-), Magyar Telekom, vezérigazgató

6. Kolosi Péter (8), RTL Magyarország, vezérigazgató-helyettes, programigazgató

7. Varga Zoltán (3), Central Médiacsoport, tulajdonos, igazgatóság elnöke

8. Dr. Bayer József (9), Ringier Axel Springer, ügyvezető igazgató

9. Guttengéber Csaba (25), Atmedia, ügyvezető igazgató

10. Bíró Pál (11), Google Magyarország, igazgató

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA