- Hirdetés -

Vígjátékokra és musicalekre buknak a magyarok

|

- Hirdetés -

A vígjáték és a musical a legnépszerűbb a hazai színházi programok között – derül ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital kutatásából. Minden harmadik válaszadó a jegyek ára miatt nem jár színházba, ám aki jár, azok közül a többség évente legalább négyszer elmegy. Legtöbben a 4 ezer forint alatti színházjegyeket keresik. A válaszadók több mint fele többet járna előadásokra, ha nagyobb kedvezménnyel jutna jegyekhez.

A Bónusz Brigád kíváncsi volt arra, hogy a kitöltők az elmúlt 1 évben mennyit jártak színházba: 12 százalék nem látott egy előadást sem, a legtöbben (52%) viszont több mint négy alkalommal jártak színházban. Két-háromszor a válaszadók közel negyede járt valamilyen előadáson. Azok, akik egyáltalán nem jártak színházban az elmúlt évben ennek fő okaként (35%) a színházjegyek magas árát nevezték meg. Közel ennyien vannak (30%), akik nem találtak érdeklődésüknek megfelelő előadást a lakhelyük közelében, de sokaknak az időbeosztása nem egyeztethető össze egy esti programmal.

Legtöbben a párjukkal osztják meg ezt a közösségi élményt (57%), de közel ennyien (55%) barátokkal járnak színházba. Ma már nem ritka, hogy valaki egyedül vesz részt egy előadáson: a válaszadók 14 százaléka rendszeresen tesz így.

A Vígszínház a kedvenc

A színházi élmény sokféle lehet: zenés, próza, elgondolkodtató vagy könnyed kikapcsolódás. Legtöbben a klasszikusra szavaznak, ha színházra kerül sor: a válaszadók 64 százaléka klasszikus színházi darabon járt az elmúlt 1 évben, 57 százalékuk musicalen, 55 százalék pedig vígjátékon. Drámán minden harmadik, baletten minden ötödik válaszadó járt az elmúlt 1 évben.

Van-e kedvenc színháza? – kérdezték a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatásában. A legnépszerűbb színház a felmérés szerint a Vígszínház lett, 49 százalék nevezte kedvenc intézményének a körúti színházat. Második helyen a Madách Színház, harmadik helyen az Operettszínház végzett.

Mennyit költünk színházra?

A megkérdezettek 14 százaléka 40 ezer forint alatt és 14 százaléka 40 ezer forint felett költött színházi élményekre az elmúlt egy évben. Közel ugyanannyi ember található a különböző fizetési sávokban is, vagyis nincs kiugró kategória. A válaszadók 65 százaléka pedig nem szokott évadbérletet venni.

Ami a jegyek árát illeti, az derült ki, hogy legtöbben minden előadástípus esetén a 2 és 4 ezer forint közötti áron kapható jegyeket keresik – legyen szó drámáról, kortárs vagy klasszikus darabról, előadói estről vagy stand-up comedy előadásról. A zenés darabok esetében többet is hajlandók vagyunk áldozani: a musicalekre legtöbben 4 és 6 ezer forint közötti jegyeket veszünk. Opera és operett esetében 4 ezer forint feletti jegyeket vásárol a válaszadók közel fele. Minden előadástípus esetében 10 százalék körül mozog azok száma, akik 2 ezer forint alatt vásárolnak – ők lehetnek azok a pótszékes, állójegyes elkötelezett nézők, akik sokat járnak színházba, így igyekeznek az egyes jegyek árát alacsonyan tartani. A válaszadók több mint fele többet járna színházba, ha nagyobb kedvezménnyel jutna színházjegyekhez.

A Bónusz Brigád eladási adatai is ezt támasztják alá: a legtöbbet a 3000 forint körüli színházjegyekből adják el – általában 2 jegyet vásárolnak egyszerre egy adott előadásra az oldalon kulturális élményeket keresők. „A válaszadók 60 százaléka tud róla, hogy már a Bónusz Brigádon is lehet kulturális élményekre jegyet vásárolni – közülük minden harmadik színházjegyet vásárolt nálunk” – mondja Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád alapítója. „Régi adósságunkat törlesztettük a vásárlóink felé amikor több mint 3 000 kulturális eseményt tettünk elérhetővé a Bónusz Brigádon. Egy jó vacsora mellett így már teljessé tehetünk egy kikapcsolódós estét a párok, baráti társaságok számára.”

Hogyan választ darabot?

Egyes színházaknak vannak elkötelezett rajongói, ezért a Bónusz Brigád és a GKI megkérdezte, hogy mi alapján választanak az emberek előadást: színház vagy darab alapján? 39 százalék az előadást magát választja ki, nem mérvadó számára, hogy hol játsszák a darabot. 17 százalék színházat választ, 31 százalék mind a színházat, mind a darabot fontosnak tartja megnézni egy vásárlás előtt.

Természetesen más szempontok is közrejátszanak vásárlás előtt: 63 százalék a szereposztást és színtársulatot, 36 százalék pedig a jegy árát is nézi mielőtt megvesz egy színházjegyet. 36 százalék ajánlás alapján választ darabot, 23 százalék számára a rendező személye is döntő.

Az jegyet online vásárlók a legelégedettebbek

Színházjegyet ma már rengeteg helyen lehet venni: a színházak pénztárában, jegyértékesítő pontokon, online vagy épp a színházak oldalain. A Bónusz Brigád és a GKI Digital felmérésében részt vevők háromnegyede online veszi a jegyeit. A színházak pénztáraiban közel 30 százalék, ismerős jegyértékesítőtől pedig 13 százalék vásárolt már.

A kutatás kitért arra, hogy a vásárlók melyik jegyértékesítési formával mennyire voltak elégedettek: a színházban történő személyes jegyvásárlással a válaszadók háromnegyede elégedetlen volt, de a színházak saját felületeivel is a válaszadók közel felének rosszak a tapasztalatai. A színházjegyek árusítására létrejött közösségi csoportokkal a legtöbben elégedettek, de az online jegyvásárlással is 82 százaléknak jók a tapasztalatai.

A válaszokból az is kiderült, hogy a színházjegy népszerű ajándék: a válaszadók 80 százaléka adott már kulturális élményt ajándékba – ezt mostantól az ajándékötletekben élen járó Bónusz Brigádon is megtehetik, hiszen az oldal rengeteg színházi és egyéb kulturális élménnyel várja az inspirációt keresőket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Csatlakozik az EqualVoice-hoz a Ringier Hungary

Tegnap este, az idei Glamour Women of The Year Gálán jelentette be a Ringier Hungary médiavállalat, hogy portfóliójával csatlakozik a nemzetközi EqualVoice kezdeményezéshez, melynek célja, hogy növelje a nők láthatóságát, szakértői jelenlétét a médiatermékekben....

Egy új kezdet korszaka – interjú az RTL menedzsmentjével

A minden korábbinál nagyobb technológiai és szervezeti transzformációról, az üzleti és streamingpiaci eredményekről és tervekről is beszéltek az RTL nyolcfős menedzsmentjének tagjai a Marketing&Media magazinnak adott interjúban. Sorozatunk első részéből kiderül, hogy milyen változásokat...

Limitált kollekcióval rukkolt elő az IKEA

Az IKEA kilenc latin-amerikai alkotóval együttműködésben mutatja be az ünneplés hagyományait Latin-Amerikában. A kollaboráció eredményeként létrejött ÖMSESIDIG limitált kollekció harminc terméke segít megalapozni az ünnepi összejövetelek hangulatát. A kollekcióhoz tartozó üvegáruk, asztalterítékek, dekorációk és...

Csúcskategóriás mobilokkal és okoskarkötőkkel erősít a Huawei

Számos új csúcskategóriás terméket mutatott be a Huawei. Az innovatív eszközök között szerepel a HUAWEI P60 Pro és a HUAWEI Mate X3 zászlóshajó okostelefon, a HUAWEI MateBook X Pro notebook, a HUAWEI WATCH Ultimate...

Hatékonyabbak lehetnek a Facebook-hirdetések

Harminc-negyven százalékkal is jobban támogatja a Facebook algoritmusa a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál, de a nem hirdetett bejegyzések nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el a platformon. 2023 egyik nagy újdonsága, hogy a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Sportos projektben a Lidl

A Lidl az UEFA EURO 2024-es labdarúgó Európa-bajnokság és az azt megelőző 2023-as és 2024-es selejtező mérkőzések globális partnere lesz. Az együttműködés idén márciusban veszi kezdetét az UEFA EURO 2024 selejtezőivel.A labdarúgó Európa-bajnokságot 2024....

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Több száz tonna hulladékot gyűjtöttek össze Ukrajnában

A háborús helyzet sem állíthatta meg a PET Kupa és a Diageo közös, a Tisza ukrajnai forrásvidékén zajló CALL-Action programját. A nehéz körülmények és mindennapos áramkimaradások ellenére a résztvevők kevesebb mint egy év alatt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....