- Hirdetés -

Világhírű dizájnerekkel divatozik a MINI

|

A hat nemzetközi dizájnertehetség által megálmodott, tizenhat darabos exkluzív összeállítás június 12-én, a 94. Pitti Uomo férfidivat-fesztiválon debütált a nagyközönség előtt.

A brit prémiumgyártó Firenzében, a világ egyik elsőszámú férfidivat- és életstílus-fesztiváljaként ismert Pitti Uomo férfidivat-fesztivál június 12-15. között nyitva álló, sorozatban 94. felvonásán mutatta be legújabb, MINI FASHION FIELD NOTES névre keresztelt kollekcióját. A limitált példányszámban elkészített ruha- és kiegészítő-összeállítás a MINI és a The Woolmark Company iránymutató, feltörekvő dizájnertehetségek támogatására létrehozott együttműködésének első gyümölcse. A tizenhat darabos MINI FASHION FIELD NOTES kollekcióban hat nemzetközi fiatal tervező élhette ki kreativitását, akik a világ nagyvárosaiban megtett utazásaik emlékét a legfinomabb Merino gyapjú segítségével formálhatták felölthető stílussá, amelynek köszönhetően nagyvárosi világpolgárokat inspiráló darabok születtek.

Ledöntjük a korlátokat”, avagy a MINI FASHION meghatározó irányvonala

„Az utazás számunkra sokkalta több, mint egy fizikai határ átlépése és az eljutás A pontból B pontba. Mindennek az élmény az alapja, valamint az érzések, a kultúrák és a világlátások közötti határvonal elmosódása” – nyilatkozta Sabine Ringel, a MINI FASHION kreatív vezetője. A brit prémiumgyártó nevével fémjelzett új kollekció darabjai a személyes élményekből táplálkoznak: a dizájnertehetségek az idegen nagyvárosokba tett látogatásaik során merítettek inspirációt, az impulzusokat és az új történeteket pedig egy exkluzív kollekció képében szőtték valósággá.

A nagyvárosi világpolgárok életstílusát látványos divattermékek fejezik ki

A MINI FASHION FIELD NOTES kollekciót megalkotó négy dizájnerbrand – a nagy-britanniai Liam Hodges, a kínai Staffonly, az egyesült államokbeli PH5 és a német Rike Feurstein – a divatvilág négy legizgalmasabb új felfedezettje. Többségük a feltörekvő dizájnertehetségek egyik legelismertebb globális kitüntetését, a Nemzetközi Woolmark Díjat is elnyerte. A június 12-én bemutatott kollekció darabjai Hodges, Staffonly, PH5 és Feurstein utazásainak felejthetetlen élményeit örökítik meg – a legváltozatosabb színek, formák és anyagkompozíciók használatával, a gyapjú, mint meghatározó alapanyag egyszerre kortárs és innovatív alkalmazásával.

A nagy-britanniai Liam Hodges

A brit gyökerekkel bíró tervező Londonban él és alkot. Munkáihoz a modern szubkultúra, az underground hip-hop, a nagy-britanniai utcai viselet és a poszt-punk irányvonalakból merít ihletet, amelyeket átütő erejű, többrétegű alkotásokban egyesít. Liam Hodges védjegyének számítanak a szélesre húzott sziluettek, a gazdag anyagötvözés, valamint a sportos viselet és a munkaruházat összefonódása. Ezen stíluselemek a MINI FASHION FIELD NOTES kollekcióban is visszaköszönnek, a tervező New York-i utazásának állítva emléket. „Amikor először jártam New Yorkban, még kisgyerek voltam. Akkor a szüleimmel utaztam és New York gyakorlatilag egyet jelentett Manhattannel. Így amikor másodszorra utaztam – ezúttal már felnőttként –, elhatároztam, hogy felfedezem a város más kerületeit is. Minden látnivaló új és izgalmas volt, mégis mindvégig bennem volt az érzés, hogy egyszer már jártam itt. Roppant különleges déjá vu volt, tele rejtéllyel” – mesélte a fiatal dizájner, akinek alkotásait így a valahonnan ismerős, mégis új gondolatok járják át, a gyapjúnak köszönhetően újfajta benyomással gazdagítva az olyan klasszikus darabokat, mint például a farmernadrág, a farmerdzseki és a hosszú ujjú felsők. Liam Hodges hatrészes palettáját egy autós kabát, egy kalap és egy vízlepergető gyapjúszövetből készített utazótáska egészíti ki, amelyek a klasszikus sűrűkockás mintázatot viselik.

A kínai Staffonly

A végtelenül fiatal, Staffonly névre keresztelt brandet Shimo Zhou és Une Yea alapította 2015-ben, Sanghajban. A páros divatról és stílusirányzatokról alkotott elképzelése a technológia és a dizájn olyan kísérleti megoldásaiban teljesedik ki, amelyek ironikus, provokatív módon közelítenek a felhasznált anyagokhoz és az alkalmazott színekhez, hogy az eleve szokatlan művészi sziluetteket még tovább fokozzák. A Staffonly munkáit a végtelen kíváncsiság és az őszinte humor jellemzi, a korlátok ledöntésére és a mindeddig ismeretlen világok felfedezésére irányuló bátorságról már nem is beszélve. A duó a londoni tervezőművészek nyugodt szigeteként elhíresült Greenwich Park ihletét dolgozta ki a MINI FASHION FIELD NOTES kollekcióban. „Greenwich az idő otthona. Egy idilli, már-már mágikus hely, gyönyörű kilátással Londonra” – mesélte a Staffonly a kollekcióhoz merített inspirációról. „A Greenwich Park a legtökéletesebb hely, ahova egy pillanat alatt elmenekülhetsz a nagyváros zajából. A zöld természet, a frissen vágott fű illata, valamint az Earl Grey tea és a pogácsa mindig az ott töltött időt juttatja eszünkbe” – tették hozzá. A limitált példányszámban elkészített kollekció központi színsémáját a Greenwich Park buja zöld pázsitja adja, a parkon keresztülhúzott greenwichi 0 hosszúsági kör pedig a MINI motorháztetején végigfutó versenycsíkokra emlékeztet. A Staffonly legújabb munkáit eme két stíluselem összefonódása határozza meg, a kabáton és az ingen éppúgy, mint az anyagötvözéssel készült farmernadrágon. A kollekció egyik fénypontja a hasonló irányvonalak mentén megálmodott sporttáska, amelyet a nagyvárosi világpolgárok kézbe véve, ruhástáskaként is kiválóan használhatnak.

Az egyesült államokbeli PH5

A világszerte elismert ruhakötő mester lányaként megszületett Wei Lin és a díjnyertes dizájner, Mijia Zhangin 2014-ben, New Yorkban alapította meg a PH5 brandet, amelynek fő profilja a kortárs technológiákat alkalmazó ruhakötészet. A duó innovatív elképzelései a hagyományos ruhakötészeti látásmódot kiszámíthatatlan motívumokkal és formákkal, valamint soha nem próbált kötészeti megoldásokkal ötvözik. A PH5 célja, hogy vadonatúj, játékos ötleteket alkalmazva döntse meg a ruhakötő mesterség alapelveit. A páros a MINI FASHION FIELD NOTES kollekcióhoz Miami tengerpartján szerzett ihletet. „Amikor először megláttam Miami lélegzetelállító épületeit, egy felettébb különös, kettős érzés fogott el: egyfajta igen erős izgatottság, másfelől viszont az alábecsültség. A miami Art Deco rendkívüli hatással volt rám: az épületszerkezetekben és az anyaghasználatokban rejlő meglátások és kivitelezések önmagukért beszélnek, de a színhasználat és a dekoráció is nagyban hozzásegített a végső döntéshez” – mesélte Mijia Zhangin a PH5 legújabb alkotásának hátteréről. A pasztellszínek és a speciális technológiai megoldások hasonló keveredése köszön vissza a duó gyapjúból szőtt Jacquard pulóverén is, amelyet a MINI és a PH5 logói díszítenek. A kollekció része még az ujjatlan, kötött ruha és a kézzel hurkolt kendő, amely összehajtva utazótakaróként is használható.

A németországi Rike Feurstein

A berlini dizájner, Rike Feurstein munkái a művészet és a divat közötti finom átmenet rejtelmeit tárják fel. A majdhogynem múltba veszett kézművesipar alap téziseiből táplálkozó fiatal tehetség avantgárd stílusú sapkákat, kalapokat és ruhadarabokat tervez, miközben festői meglátásaival meglepő színkombinációkkal kísérletezik, új felépítési megoldásokat talál ki és egymásnak ellentmondó részletek ötvöz, egyszerre kortárs, exkluzív és elegáns ruhaneműket, illetve kiegészítőket váltva valóra. A MINI FASHION FIELD NOTES kollekcióhoz megalkotott három ruhadarabhoz Rike Feurstein Oroszországban merített inspirációt, azon belül is a legendás borostyánszobának otthont adó, dél-szentpétervári Katalin-palotában. „Amikor a kollekcióhoz tervezett ruhadarabjaimon gondolkodtam, a több mint száz évvel ezelőtti orosz forradalom idejére tekintettem vissza. A forradalom előtti és utáni stíluselemek ötvözése akkoriban élte virágkorát, a sapkáimon és kalapjaimon is megjelenő, modern megoldásokkal fűszerezve. A kollekcióhoz értékes drágakövek árnyalatait vettem alapul, így a borostyánt, a gránitot és a smaragdot, a Katalin-palota ragyogása előtti egyfajta főhajtásként” – fogalmazott a német dizájner.

Online elérhető limitált széria, 2018 őszétől

A FIELD NOTES a MINI FASHION negyedik kollekciója, amelynek darabjai a brit prémiumgyártóra jellemző nyitott, optimista gondolkodásmódot testesítik meg. A kollekció az olaszországi Firenzében június 12-15. között nyitva álló, 94. Pitti Uomo férfidivat-fesztiválon tekinthető meg élőben, ezt követően online lesz megrendelhető, limitált szériában, idén ősztől.

A MINI és a Pitti közötti együttműködés

A Pitti Uomo férfidivat-fesztivált 1972 óta évente két alkalommal rendezik meg Fizenzében. Az esemény elsősorban a fiatalos, ígéretes és esetenként minden trenddel szembemenő irányzatokat patronálja. A MINI 2015 januárja óta az Olaszországban évente megrendezett divatvásár, a Pitti Immagine hivatalos autóipari partnere. Az együttműködés utat nyit a két fél dizájn-innovációk iránti szenvedélyének kiteljesedése felé, amelyet a részletekre való odafigyelés, a kivételes minőség és az újabbnál újabb trendek előrevetítése jellemez.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...