- Hirdetés -

Világhírű festőművésszel dolgozott a BMW

|

- Hirdetés -

A párizsi Pompidou központban ünnepelte világpremierjét a BMW Art Cars kollekció huszadik guruló műalkotása, amelyet a világhírű amerikai festőművész, Julie Mehretu álmodott valóra. A 20-as rajtszámot viselő BMW M Hybrid V8 versenyautó június 15-én a Le Mans-i 24-órás futamon is rajthoz áll, a művész „performatív festményeként”. A guruló műalkotás világpremierjén a több száz meghívott vendég mellett az alkotó, Julie Mehretu, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke, Oliver Zipse, valamint a BMW AG igazgatótanácsának emberi erőforrásokért, ingatlanokért és munkaügyi kapcsolatokért felelős tagja, Ilka Horstmeier is tiszteletét tette.

„A BMW Art Cars kollekció kultúra iránti nemzetközi elkötelezettségünk szerves része. Mintegy fél évszázada dolgozunk együtt olyan művészekkel, akiket a mobilitás és a dizájn éppúgy lenyűgöz, mint a technológia és a motorsport. A Julie Mehretu által megálmodott versenyautó a BMW Art Cars kollekció rendkívül erős darabja” – mondta Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke.

„A BMW Art Car projekt egésze a feltalálásról, a képzelet erejéről és a lehetőséghatárok kitolásáról szól. Nem kiállítási tárgyként tekintek erre az autóra, hanem egy olyan gépként, amely versenyezni fog Le Mans-ban. Az egész egy performatív festmény. Az én guruló műalkotásom a motorsport-csapattal és a mérnöki csapattal szoros együttműködésben született meg” – fogalmazott Julie Mehretu. „A BMW Art Car csak a verseny célvonalában készül el teljesen” – tette hozzá.

A performatív festmény életre kel

Julie Mehretu munkásságát a tér, a mozgás és az energia szimbiózisa mindig is nagymértékben meghatározta. A huszadik BMW Art Car modellen testet ölt a lendület és a kétdimenziós térben megalkotott motívumok teljes életnagyságban, háromdimenziós formában kelnek életre. Kiindulópontként a művész a 2021 – 2023 között megalkotott „Everywhen” című monumentális festménye szín- és formavilágát vette alapul. Az alkotás jelenleg Julie Mehretu velencei Palazzo Grassi művészeti múzeumban kiállított, „Ensemble” című tárlatának részeként tekinthető meg, mielőtt az a művész ajándékaként a New York-i Modern Művészeti Múzeum (MoMA) állandó gyűjteményébe kerül.

A huszadik BMW Art Car guruló műalkotáson Julie Mehretu széleskörű szín- és formai megoldásai is visszaköszönnek, a homályos fényképektől és a pontozott rácsmotívumoktól kezdve, a neonszínű festékszórókon át, egészen a művész ikonikus, gesztusjelzésekkel dolgozó absztrakcióiig. Az alkotást egy nagyfelbontású fényképként, karosszériafényezést segítő háromdimenziós fénytervezési technológiával vitte fel a versenyautó karosszériájára. „Ültem a BMW M Hybrid V8 versenyautó stúdiójában, a festmény előtt és arra gondoltam: mi történne, ha az autó keresztülhajtana a festményen és így hatást gyakorolna rá? Így született meg a remix ötlete” – nyilatkozta az alkotói folyamatról Julie Mehretu. „Folyton az volt az érzésem, hogy a festmény belecsöpög az autóba. Még a vese alakú hűtőrácsok is lélegeztek be a festékből” – tette hozzá.

Megjelenés a Concorso d’Eleganza Villa d’Este szépségversenyen

A festmény és az autó tökéletes egybeolvadását háromdimenziós fénytervezési technológia tette lehetővé, amelynek segítségével a motívumok felvették a versenyautó vonalvezetését. A különleges karosszériafóliázás a Le Mans-i 24-órás futamra is zöld utat ad a BMW M Hybrid V8 versenyautónak: június 15-én a dél-afrikai Sheldon van der Linde, a holland Robin Frijns és a német René Rast triója a 20-as rajtszámmal versenyez majd a guruló műalkotással. A futamot akárcsak ők, Julie Mehretu is izgatottan várja: „Elmentem a BMW M Hybrid V8 versenyautó Daytona-i 24-órás futamára. Lenyűgöző élmény volt. Tervezők, mérnökök, aerodinamikai szakértők és más-más kreatív elmék mind azon dolgoznak, hogy kihozzák az autóból a maximumot. Amint az én autóm is versenypályára gurul, megannyi álom beteljesül” – fogalmazott.

A Le Mans-i 24-órás futam előtt Julie Mehretu guruló műalkotása a Comói-tó partján megrendezendő Concorso d’Eleganza Villa d’Este szépségversenyre is begurul. A BMW Group Classic és a Grand Hotel Villa d’Este legendás hétvégéjén a New York-i művész személyesen mutatja be a BMW Art Cars kollekció huszadik darabját. A Villa Erba területén teljes életnagyságban lesznek megtekinthetők az Alexander Calder (1975), Frank Stella (1976), Roy Lichtenstein (1977), Andy Warhol (1979), Jenny Holzer (1999) és Jeff Koons (2010) kézjegyét viselő BMW Art Car modellek is, amelyek ugyancsak Le Mans-ban ünnepelték versenypremierjüket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megújul a Sziget egyik legkülönlegesebb helyszíne

Az ókori amfiteátrumokat idéző díszletével az egyik leglátványosabb építmény, az alternatív elektronikus zene nemzetközi krémjét és hazai kedvenceit felvonultató programjával pedig egy kihagyhatatlan partiközpont a Szigeten a Yettel Colosseum. Idén a kívül-belül izgalmas dizájnelemek...

Felpöröghet a lakáspiac

Egy újabb emelkedő ciklus kiinduló piaci helyzetét tükrözi az OTP Lakóingatlan Értéktérkép legfrissebb kiadása. Ugyan 2023 a lakáspiac minden fő mutatójában visszaesést hozott, a múlt év végén kezdődő, s ez év elején is kitartó...

Újabb területen segíthet a mesterséges intelligencia

Magyarországon a HR szakértők több mint 50 százaléka támogatja azoknak az MI eszközök vállalati használatát, amelyek megkönnyítik és felgyorsítják az alkalmazottak munkavégzését, valamint a válaszadók jelentős része szerint világos irányelvek kidolgozására lenne szükség a...

Újabb szabványoknak kell megfelelniük a cégeknek

Az elmúlt évek digitális forradalmának köszönhetően az adatkezelés kritikus fontosságú kérdés lett minden vállalat működésében. Azonban nagyon kevés az a cég, ahol az információkat megfelelő és hatékony protokollok mentén kezelik, ami nemcsak az üzleti...

Nagy a bizonytalanság a hazai irodapiacon

A bérlői és a bérbeadói oldalon egyaránt bizonytalanság, kivárás jellemzi a hazai irodapiacot, amelynek meghatározó szereplőire a jövő évtől kezdve vonatkoznak már az ESG jelentéstételi kötelezettségek. Az irányelvek ugyan már ismertek, de a részletszabályokra...

Újabb webáruházban érhet sokat a régi mobilod

Mivel a legnépszerűbb mobiltelefonok átlagára az elmúlt négy évben megduplázódott, az eMAG a Rejoy.hu-val közösen kialakított, teljes mértékben online igénybe vehető Easy BuyBack programon keresztül az eMAG vásárlói régi telefonjuk eladásából származó extra pénzt...

Új témával bővül az általános iskolai tananyag

A „MAGYAR TERMÉK” Nonprofit Kft. az Oktatási Hivatallal (OH) megállapodást kötött, amelynek eredményeként a Magyar Terméket és védjegyrendszerét beemelik az oktatási tartalmakba. Ezzel a szervezet történetének egyik legfontosabb mérföldkövét érte el. A tervek szerint...

Normál tempóra váltott az ingatlanpiac

Normál tempóra váltott májusban a hazai ingatlanpiac, míg a jelzáloghitel-piacon további erősödést mutatnak a cégcsoport nemzetközi pénzügyi márkájának, a Credipass-nak a magyarországi adatai. A Duna House által becsült 10 969 tranzakció 2 százalékos enyhülést...

Foci minden mennyiségben: élőben nézhetjük a Copa América összes meccsét

A Network4 Media Group bejelentette: elhozza a magyar nézőknek az amerikai kontinens legfontosabb futballtornája, a Copa América összes mérkőzését. Június 20. és július 14. között 16 csapat küzd meg egymással, köztük a címvédő Argentína...

Izgalmas vizes élményekkel jön az új nyári fesztivál

Idén először berobban a nyárba az első alföldi vizes fesztivál is! A különleges névre keresztelt Mizújs Babám? nem mindennapi line-up-pal, gyönyörű tóval, őrült vizes élményekkel kecsegtet. Csak a bikinit ne felejtsd otthon!Június 27-29-ig vár...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nem állnak jól az innovációval a vállalatok

Minden korábbinál több vállalat tartja nélkülözhetetlennek az innovációt a sikerhez, miközben minden korábbinál kevesebb vállalat van felkészülve arra, hogy meg is valósítsa azt. Ez az ellentmondás a Boston Consulting Group (BCG) 18. alkalommal közzétett...

Megújul a Sziget egyik legkülönlegesebb helyszíne

Az ókori amfiteátrumokat idéző díszletével az egyik leglátványosabb építmény, az alternatív elektronikus zene nemzetközi krémjét és hazai kedvenceit felvonultató programjával pedig egy kihagyhatatlan partiközpont a Szigeten a Yettel Colosseum. Idén a kívül-belül izgalmas dizájnelemek...

Felpöröghet a lakáspiac

Egy újabb emelkedő ciklus kiinduló piaci helyzetét tükrözi az OTP Lakóingatlan Értéktérkép legfrissebb kiadása. Ugyan 2023 a lakáspiac minden fő mutatójában visszaesést hozott, a múlt év végén kezdődő, s ez év elején is kitartó...

Újabb területen segíthet a mesterséges intelligencia

Magyarországon a HR szakértők több mint 50 százaléka támogatja azoknak az MI eszközök vállalati használatát, amelyek megkönnyítik és felgyorsítják az alkalmazottak munkavégzését, valamint a válaszadók jelentős része szerint világos irányelvek kidolgozására lenne szükség a...

Újabb szabványoknak kell megfelelniük a cégeknek

Az elmúlt évek digitális forradalmának köszönhetően az adatkezelés kritikus fontosságú kérdés lett minden vállalat működésében. Azonban nagyon kevés az a cég, ahol az információkat megfelelő és hatékony protokollok mentén kezelik, ami nemcsak az üzleti...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...