- Hirdetés -

Világméretű PR-kampány indult a klímaváltozás ellen

|

Negyvenöt PR-ügynökség és kommunikációs szervezet fogott össze, hogy egy közös célért, az éghajlatváltozás elleni kampányon dolgozzon. Az Egyesült Nemzetek Fejlesztési Programjának (UNDP) "Weather Kids" kampánya március 21-én indult, és eddig több mint 80 országban jelent meg az összefogásnak köszönhetően.

A „Weather Kids” kampányban a világ minden táján gyerekek vették át az irányítást a televíziós időjárás-jelentések felett, hogy előrejelzést adjanak arról a jövőről, amelyben várhatóan élni fognak. Az adásokban figyelmeztették a nézőket az átlaghőmérséklet-emelkedéssel járó veszélyekre, amelyek akár már néhány évtizedes távlatban komoly kockázatot jelenthetnek az emberiségre és a világgazdaságra is. Az adások célja az volt, hogy (jelentős sajtóvisszhangot generálva) arra motiválják a felnőtteket, hogy változtassanak szokásaikon, így szolgálják gyermekeik jövőjét. Az ötlet megalkotója az Activista (egy amerikai kreatív ügynökség volt).

A kampányhoz számtalan kis és nagy PR-ügynökség csatlakozott, többek között: az Egyesült Államok, Kanada, Ausztrália, az Egyesült Királyság, Észak-Írország, Írország, Franciaország, Németország, Ausztria, Svájc, Dánia, Svédország, Finnország, Olaszország, Spanyolország, Portugália, Csehország, Lengyelország, Bulgária, Románia, Moldova, Magyarország, Törökország, az Egyesült Arab Emírségek, Brazília, Argentína, Kolumbia, Kína és Hong Kong, India, Indonézia, Szingapúr, Thaiföld, Vietnam, a Fülöp-szigetek, Nigéria, Kenya, Dél-Afrika, Marokkó, Algéria, és Tunézia.

A közös PR-erőfeszítés sikeres volt, ami nemcsak a PR-ügynökségek, hanem a nemzetközi összefogások erejét és hatását is mutatja.

Az International Communications Consultancy Organisation (ICCO) novemberben jelentette be együttműködését az UNDP-vel, emellett létrehozott egy munkacsoport (Climate Communication Task Force, CCT) a kapcsolódó projektek koordinálására. A munkacsoport célja a mostani kampánnyal az volt, hogy világszinten minél több organikus megjelenést szerezzen. A csapatnak társelnökként két szakember vezet:

Boaz Paldi, az UNDP kreatív igazgatója, a CCT társelnöke elmondta: "Jól tudjuk, hogy a PR szerves részét képezi az éghajlatváltozás elleni küzdelemnek; ez a kampány is megerősítette ezt. Lenyűgözött, hogy az ICCO tagjai milyen nagy mértékben támogatták a Weather Kids programot. A sok különböző szervezet, ország, kultúra és nyelv összefogás iránti elkötelezettsége semmihez sem hasonlítható. Ez az eddigi legnagyobb méreteket öltő klímakampány, és reményt jelenthet a középpontjában álló gyermekek jövőjére nézve.”

Chris Pratt, a CCT társelnöke hozzátette: "Megtiszteltetés volt Boaz mellett vezetni a CCT-t, és egy ilyen tehetséges PR-szakértőkből álló csoporttal dolgozni, akik fantasztikus megjelenéseket biztosítottak ennek a kampánynak világszerte. A kommunikációs iparág támogatásának mértéke és sokfélesége jól mutatja, hogy milyen fontos kérdés az éghajlatváltozás – hiszen mindannyiunkat érinti. Biztos vagyok benne, hogy a Weather Kids csak a kezdet a CCT számára."

Sztaniszláv András, az ICCO vezérigazgatója, valamint a Magyar PR Szövetség elnöke elmondta: „A PR nem csupán az üzleti célok megvalósítását segítheti, hanem olyan globális kihívásokra is megoldásokat kínál, amelyek az egész emberiséget érintik. Ez a kampány egy újabb példa arra, hogy a PR-nek vezető szerepet kell vállalnia a globális ügyekben és az emberiség jövőjének alakításában.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...