- Hirdetés -

Világpremierrel ünnepel a BMW

|

- Hirdetés -

A BMW M GmbH világpremierrel ünnepli fennállása 50. évfordulóját a 2022-es Goodwood Festival of Speed sebességfesztiválon. A nagyteljesítményű sportautókat építő divízió méltó emléket állít félévszázados történelmének. Reflektorfénybe gurul az első BMW iX1 és az első BMW i7.

A 2022-es Goodwood Festival of Speed sebességfesztiválon minden szempár a fennállása 50. évfordulóját ünneplő BMW M divízióra szegeződik. A jubileumra feldíszített Goodwood House területén a bajor prémiummárka motorsport-részlegének legikonikusabb modelljei vonulnak majd fel, mialatt a négynapos eseményen világpremierjét ünnepli az első BMW M3 Touring és megtartja nagy-britanniai bemutatkozását az új BMW M4 CSL is. A látogatók eközben teljes életnagyságban tekinthetik meg – és egyes esetekben ki is próbálhatják – a BMW izgalmas portfóliójának olyan újdonságait, mint például az első BMW iX1, az első BMW i7, a BMW i4 és a BMW iX M60.

A BMW M GmbH modellpalettája történelmi mérföldkőhöz érkezik: bemutatkozik az első BMW M3 Touring, amely a BMW M3 és a BMW M4 modellcsalád technológiai innovációit az ötajtós Touring karosszériaváltozatok praktikumával egyesíti. A régóta várt nóvum 2022. június 23-án, csütörtökön 10:00 órakor ünnepli világpremierjét a BMW M Performance alkatrészekkel felszerelt, versenypályára optimalizált, nagyteljesítményű BMW M3 Touring oldalán, amelyet követően az esemény minden napján, a fesztivál legendás hegyi felfutójának „First Glance” kategóriájában is megmutatja magát.

Az első BMW M3 Touring és a BMW M3 Touring MotoGP Safety Car mellett feltűnik a hegyen az új BMW M4 CSL modell is, amely itt ünnepli nagy-britanniai premierjét. A kikönnyített, versenypályára optimalizált, kétüléses kupé 40 lóerővel erősebb az aktuális BMW M4 Competition Coupé modellnél, miközben 550 lóerő maximális teljesítményéhez 100 kilogrammal alacsonyabb saját tömeg társul (a Németországban elérhető alapfelszereltség esetében) – többek között a szénszálból készült tetőnek, motorháztetőnek és csomagtérajtónak köszönhetően. Az új BMW M4 CSL így a sorozatgyártásban kínált BMW modellek valaha mért legjobb köridejét autózta meg a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján.

A BMW M GmbH jubileumára feldíszített Goodwood House előkertjében a nagyteljesítményű sportautókat építő divízió múltjának, jelenének és jövőjének szemkápráztató négykerekűi vonulnak majd fel. A BMW Nagy-Britannia jóvoltából tiszteletét teszi a legendás BMW 3.0 CSL, a BMW Group Classic pedig további három ikonnal készül: érkezik az 1970-es évek végén bemutatott BMW M1 Procar, a WTCC sorozatban diadalmaskodó BMW E90 3-as sorozat és az 1999-ben bemutatott, Le Mans-győztes BMW V12 LMR. Teljes életnagyságban lesz megtekinthető a jövőre debütáló BMW M LMDh versenyautó is.

A BMW Group Classic azonban nem csupán kiállított legendákkal, de híres versenyautókkal is készül a hegyi felfutóra. A brazil Pedro Piquet, a háromszoros F1-világbajnok Nelson Piquet fia a világ első turbófeltöltésű, világbajnok F1-versenyautóját, az 1983-as Brabham BMW BT52 modellt vezeti majd. A nagy-britanniai Steve Soper csütörtökön a BMW V12 LMR volánja mögött mássza meg a hegyet, őt Markus Flasch, a BMW M GmbH 2018 – 2021 közötti vezérigazgatója követi a vezetőülésben pénteken, szombaton és vasárnap. A cápaorrú BMW 635 CSi modellt Leopold bajor herceg vezeti majd, a kanadai Bruno Spengler pedig ismét lepadlózza azt a BMW Z4 GT3 versenyautót, amellyel 2015-ben harmadmagával rajthoz állt a Spa-Francorchamps 24-órás megmérettetésén.

A 2022. június 23-26. között megrendezendő hosszú hétvégén a BMW M divízió a sorozatgyártásban kínált legnagyobb legendákkal gyorsítja fel újra a rajongók szívverését: az eredeti BMW M1 mellett bemutatkozik a legendás BMW E30 M3, a BMW E46 M3 CSL, a 635 lóerős BMW M5 CS, a BMW M4 GT3, az új BMW M850i Cabrio és az innovatív BMW i4 M50 is. A látogatók a kompromisszumot nem ismerő teljesítmény és az extravagáns luxus egységét hirdető BMW Concept XM tanulmányautó képében a BMW M divízió jövőjébe is bepillantást nyerhetnek.

A BMW hálózatról tölthető modelljeinek reflektorfényt biztosító színpadon a BMW i Vision Circular tanulmányautó pózol majd, amely a vállalatcsoport leginkább fenntartható autógyártóként betöltött irányvonalát nyomatékosítja. A BMW i Vision Circular tanulmányautó első kézből testesíti meg mindazt, amit a bajor prémiumgyártó a körforgásos gazdaság, valamint a száz százalékig újrahasznosított és újrahasznosítható anyaghasználat égisze alatt 2040-re előrevetít: a koncepció egy tisztán elektromos meghajtású, luxus minőségű kompakt, a fenntarthatóságra összpontosítva.

A fenntarthatóságra összpontosító járműkoncepció az első BMW i7 sajátja is, amely ugyancsak bemutatkozik a hálózatról tölthető modellek színpadán. A bajor prémiummárka zászlóshajójának legújabb nemzedéke az elektromos mobilitás térnyerését éltető innovációk és a legkorszerűbb digitális megoldások új szintjével állít etalon mércét a luxusszegmensben. Csúcstechnológiás tisztán elektromos meghajtásához fejedelmi kényelmet kínáló, luxus színvonalú utastér és felülmúlhatatlan felhasználói élmény társul – a többszenzoros BMW iDrive járművezérlő technológiának, illetve az egyedülálló, 8K felbontású és 31,3” képernyő-átmérőjű BMW Theatre Screen mozikijelzőnek köszönhetően. Ezen kvalitások az erőtől duzzadó, új BMW M760e xDrive modellben teljesednek ki leginkább, amelynek 420 kW / 571 lóerő maximális rendszerteljesítményű plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája a letaglózó menetdinamikát figyelemre méltó hatékonysággal egyesíti.

A június elején leleplezett, új BMW iX1 szintén a 2022-es Goodwood Festival of Speed sebességfesztiválon ünnepli nagy-britanniai premierjét. A BMW X1 harmadik generációja magabiztosabb formanyelvvel, átfogó fenntarthatósági koncepcióval és csúcstechnológiás digitális innovációkkal érkezik meg az utakra. A portfólión a BMW iX1 xDrive30 modell képében először válik elérhetővé tisztán elektromos hajtáslánc-technológia, amely a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egy feltöltéssel 413 – 438 kilométer (előzetes érték) megtételére képes, ráadásul károsanyag-kibocsátás nélkül.

A négynapos fesztivál színpadán reflektorfénybe gurul a müncheni központú vállalatcsoport technológiai zászlóshajója, az új BMW iX M60 is: a tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle (SAV) a vezetés zéró emissziójú élményét a márkára jellemző, sportos agilitással és lounge-stílusú luxussal, illetve kényelemmel társítja. A modell meghajtásáról a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia két, BMW M divízió által finomhangolt elektromos motorja gondoskodik, BMW xDrive intelligens összkerékhajtással, amelyek együtt 3,8 másodperc alatt gyorsítják fel a modellt álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Az új BMW iX M60 egy feltöltéssel akár 561 kilométer (WLTP) megtételére is képes.

A 2022-es Goodwood Festival of Speed sebességfesztivál pénteki napján a látogatóknak lehetőségük nyílik első kézből átélni az új BMW iX M60 lélegzetelállító vezetési élményét, az „Electric Only” tesztvezetések keretein belül ráadásul a rajongók a bajor prémiummárka első tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé modellje, a BMW i4 és a praktikus BMW iX3 volánja mögé is beülhetnek.

„Fennállásunk 50. évfordulóját nem is tudnánk jobb helyen megünnepelni, mint az idei Goodwood Festival of Speed sebességfesztiválon, rajongóink és azon legendás modelljeink gyűrűjében, amelyek megszilárdították pozíciónkat a motorsport történelmében. A négynapos eseményen azonban nem csupán a múltba, de a jövőbe is tekintünk, hálózatról tölthető, innovatív modelljeink izgalmas palettájával és a várva várt, első BMW M3 Touring világpremierjével” – fogalmazott Franciscus van Meel, a BMW M GmbH vezérigazgatója.

A 2022-es Goodwood Festival of Speed sebességfesztivált 2022. június 23-26. között rendezik meg.

Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált károsanyag-kibocsátásra és kombinált energiafogyasztásra vonatkozó értékek a németországi piacon elérhető ajánlatokat tükrözik, amennyiben az adott modell ott elérhető. A sajtóközleményben szereplő adatok és értékek az egyes piacokon eltérhetnek. Az egyes mérési eredmények a Németországban alapfelszereltséggel elérhető modellek értékei, amelyek a keréktárcsák / gumiabroncsok méretétől és típusától, valamint az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek felszerelésétől is függnek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erősödött tavaly a régió reklámpiaca

Tavaly a közép-kelet-európai régióban összesen 9,5 milliárd eurós volt a reklámköltés, ami éves összevetésben 14 százalékos bővülést jelentett – derül ki a CANnual Report idei kiadásából. Rácáfolva a korábbi pesszimista várakozásokra a magyar reklámpiac...

Többet gondolkozunk a karácsony ajándékok beszerzése előtt

Benne vagyunk az adventi időszakban, de ez a korábbi években nem jelentette azt, hogy el is kezdik az emberek a karácsonyi ajándékok beszerzését – mégis úgy tűnik, hogy ebben az évben többen vannak azok,...

11 országban látható a Paprika Studios dokumentumfilm-sorozata

Múlt hét csütörtöktől nem csak Lengyelországban, de a Viaplay platformján keresztül további 10 országban is elérhető az „Embertől emberig” című, ukrajnai menekültek életét bemutató mini dokumentumfilm-sorozat. Amióta Oroszország megszállta Ukrajnát egyetlen ország sem fogadott...

Ingyen nézhetünk kisfilmeket és animációkat

Január 6-ig a Cinemira Gyerek-és Ifjúsági Filmfesztivál 45, fiataloknak szóló kisfilmet és animációt tesz elérhetővé ingyenesen, korosztály szerinti keresési lehetőséggel a Cinemira Stream szolgáltatás keretében. A fesztivál keddtől egy hónapon át az eddigi legjobb versenyfilmjeiből...

Ezekkel a kihívásokkal küzdenek a webáruházak

A webáruházak közel fele számolt be forgalomcsökkenésről az idén jelentősen megugró infláció és az orosz-ukrán háború következményeképp. A szereplők már a kereslet visszaesését is érzékelik. A legtöbben a szállítási nehézségeket és az inflációt jelölték...

A 24.hu-n mutatják be a Compact TV új dokumentumfilm-sorozatát

A sorozat hét szereplőn és hét történeten keresztül mutatja be, hogyan látják a világot a mai huszonévesek. Mind más háttérrel és életfelfogással rendelkeznek, ám sok szempontból nagyon hasonló kérdésekkel találják szembe magukat a felnőtté...

Saját stúdiót épített a Ringier

Dinamikusan bővíti videós tartalomkínálatát a Ringier Hungary, ehhez pedig egy saját, a televíziós stúdiók technikai tudásával konkuráló technikai teret épített székházában a médiavállalat. A november közepi indulás óta napi két-három felvétel készül elsősorban a...

A KNK-nál landolt a Candy

PR és digitális fronton erősít a KNK-val a hazai háztartási készülék forgalmazók egyik meghatározó szereplője, a Candy Hoover Hungary. Az ügynökséget a társaság meghívásos tenderen választotta ki. A KNK december 1-től segíti a cég...

Nagyot ment a TikTokon a Stabilo és a VALMAR duó kampánya

A nemrégiben megjelent, Színvak című VALMAR-sláger egyik napról a másikra berobbant a köztudatba, alig 5 nap leforgása alatt 1 milliós nézettséget ért el a legnépszerűbb videómegosztó portálon, és jelenleg is a második legfelkapottabb zeneszám,...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ünnepi kampányt indított a Budapest Airport

Értékes nyereményekért és adományokért cserébe a Budapest Airport advent harmadik vasárnapjáig várja mindenkitől a karácsonyhoz és utazáshoz kapcsolódó történeteket. A legjobban sikerült sztorikat Kautzky Armand felolvasásában is megismerhetik a repülőtér közösségimédia-felületeinek követői. A Budapest...

Erősödött tavaly a régió reklámpiaca

Tavaly a közép-kelet-európai régióban összesen 9,5 milliárd eurós volt a reklámköltés, ami éves összevetésben 14 százalékos bővülést jelentett – derül ki a CANnual Report idei kiadásából. Rácáfolva a korábbi pesszimista várakozásokra a magyar reklámpiac...

Többet gondolkozunk a karácsony ajándékok beszerzése előtt

Benne vagyunk az adventi időszakban, de ez a korábbi években nem jelentette azt, hogy el is kezdik az emberek a karácsonyi ajándékok beszerzését – mégis úgy tűnik, hogy ebben az évben többen vannak azok,...

11 országban látható a Paprika Studios dokumentumfilm-sorozata

Múlt hét csütörtöktől nem csak Lengyelországban, de a Viaplay platformján keresztül további 10 országban is elérhető az „Embertől emberig” című, ukrajnai menekültek életét bemutató mini dokumentumfilm-sorozat. Amióta Oroszország megszállta Ukrajnát egyetlen ország sem fogadott...

Ingyen nézhetünk kisfilmeket és animációkat

Január 6-ig a Cinemira Gyerek-és Ifjúsági Filmfesztivál 45, fiataloknak szóló kisfilmet és animációt tesz elérhetővé ingyenesen, korosztály szerinti keresési lehetőséggel a Cinemira Stream szolgáltatás keretében. A fesztivál keddtől egy hónapon át az eddigi legjobb versenyfilmjeiből...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....